A10 vs VPIP van 65

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      PokerStars - $0.10 NL (9 max) - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BTN: $10.00
      SB: $6.51
      BB: $10.00
      UTG: $12.60
      UTG+1: $3.85
      Hero (MP): $10.97
      MP+1: $9.45
      LP: $9.05
      CO: $31.24

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has T:heart: A:club:

fold, fold, Hero raises to $0.40, fold, fold, fold, fold, SB raises to $1.30, fold, Hero raises to $10.97 and is all-in, SB calls $5.21 and is all-in

gast had VPIP van 65 over 80 handen. (kweet kleine sample, maar toch wel zeer extreem)
  • 11 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat zegt de vpip in deze spot dan? het gaat hier toch enkel om of villian vaak 3bet, 4bet e.d.?

ik zie vaak zat visjes zitten met een vpip van 50, maar met een openraise van 2 ofzo. als hij dan opent, ik 3bet en hij 4betshoved, kan je toch alsnog easy folden. denk dat de vpip hier niet voldoende is om broke op te gaan..
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      wat zegt de vpip in deze spot dan? het gaat hier toch enkel om of villian vaak 3bet, 4bet e.d.?

Inderdaad, ik zou dit zeker niet doen enkel gebaseerd op de VPIP. Had je een read/stats dat hij loose 3bet, of op zijn minst loose raised? A-10 is niet echt een powerhouse, dus zonder reads of andere stats fold ik dit gewoon.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88

ik zie vaak zat visjes zitten met een vpip van 50, maar met een openraise van 2 ofzo. als hij dan opent, ik 3bet en hij 4betshoved, kan je toch alsnog easy folden. denk dat de vpip hier niet voldoende is om broke op te gaan..
      volledig akkoord, maar aangezien het maar over 80 handen ging, leek het mij moeilijk om al iets af te leiden uit zijn 3bet%ge. terwijl vpip van 65 toch extreem is en iets zegt over hoe loose de speler is/wa voor vis het wel nie is.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      als je je shove puur baseert op stats ,dan denk ik dat je alsnog beter naar zijn 3bet / 4bet percentage kan kijken. ook al heb je maar 80 handjes op hem, zijn 3bet / 4bet percentage geeft hier wel iets aan hoe vaak hij handjes reraised of zelfs shoved. aan de hand van vpip kan je wel aflezen dat hij loose is pf, maar verder niet hoe agressief hij is voor de flop. als zijn 3bets stats hier net zo loose zijn als zijn psvip (zeg 15% +) dan kan je wel eerder broke gaan met dit soort handjes. als zijn pvip hier 65% is, maar zijn 3bet stats bijvoorbeeld maar 2% dan 3bet hij hier enkel met handjes als ak / jj+, dus dan wordt a10 gewoon gecrushed..

als je 80 handjes te weinig vind om puur voor stats te gaan (wat zeker niet onlogisch is), dan fold ik a10 hier gewoon na een 3bet. je speelt oop en tegen een unknown die 3bet lig je met a10 al achter pf..
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      als je je shove puur baseert op stats ,dan denk ik dat je alsnog beter naar zijn 3bet / 4bet percentage kan kijken. ook al heb je maar 80 handjes op hem, zijn 3bet / 4bet percentage geeft hier wel iets aan hoe vaak hij handjes reraised of zelfs shoved. aan de hand van vpip kan je wel aflezen dat hij loose is pf, maar verder niet hoe agressief hij is voor de flop. als zijn 3bets stats hier net zo loose zijn als zijn psvip (zeg 15% +) dan kan je wel eerder broke gaan met dit soort handjes. als zijn pvip hier 65% is, maar zijn 3bet stats bijvoorbeeld maar 2% dan 3bet hij hier enkel met handjes als ak / jj+, dus dan wordt a10 gewoon gecrushed..

als je 80 handjes te weinig vind om puur voor stats te gaan (wat zeker niet onlogisch is), dan fold ik a10 hier gewoon na een 3bet. je speelt oop en tegen een unknown die 3bet lig je met a10 al achter pf..
      Ik gebruikte gewoon zijn vpip omdat daar extreme zaken eerder naar voor gaan komen ook in kleine samples. Maar bij deze kan ik u zeggen dat zijn 3bet% iets van 18% was
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik gebruikte gewoon zijn vpip omdat daar extreme zaken eerder naar voor gaan komen ook in kleine samples. Maar bij deze kan ik u zeggen dat zijn 3bet% iets van 18% was

Je hebt niet noodzakelijk zijn 3bet% nodig natuurlijk (dat zal dan wel een zeer kleine sample zijn), bv zijn pf raise % is ook al nuttig. Als zijn stats VPIP - PFR 65-2 zijn (zeker niet uitzonderlijk, heel loose callen, amper raisen) is de kans dat hij een zwakker hand heeft dan jij kleiner (hij raised immers bijna nooit) dan wanneer hij pakweg 65-30 heeft. Van 65-30 weet je dat hij loose + zeer aggressief is pf, dus kan eventueel wel voor value 4 betten.

Langs de andere kant, A-10 wordt door zoveel handen gedomineerd, je moet echt wel al een heel loose range van 4bet calls hebben om nog voor te staan...
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Zoals gezegd VPIP heeft niks met 3bet te maken. Wilt gewoon zeggen met hoeveel handen hij de flop ziet, en dat is extreem loose.

Als vb kan hij evengoed megagrote callingstationfish zijn, en als die je gaat 3betten ben je fuckernuckered met je A10o :)

Xeno
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik dacht eerlijk gezegd bij de originele post ook gewoon "fold preflop".

Het is al een aantal keer gezegd maar die VPIP zegt hier niks over zijn 3bet%. Je kan er wel vanuit gaan dat het een fish is, maar de ene fish is de andere niet natuurlijk.

Als je geen reads hebt op zijn 3bet% dan betekent het vast ook dat hij over 80 handen nog niet zo vaak ge3bet heeft.

Later geef je aan dat hij 18% 3bet, wat natuurlijk huge is (over kleine sample)...maar daarom zou ik er hier eerder voor kiezen om te callen. Als je gaat 4betten word je eigenlijk niet snel gecalled door slechtere handen. De meeste fish geven enkel actie als ze erg sterke handen hebben, tenzij ze natuurlijk erg agressief zijn.

Als je hier callt dan kan je dat nog doen met zijn postflop agressie in je achterhoofd. C-bet hij vaak op de flop? Gaat hij vaak naar de Sd? Dat zijn zaken die je meeneemt in je beslissing.

Samengevat zou ik hier zonder reads folden, met reads dat hij loose 3bet ga ik hier callen aangezien hij vaak Ax handen zal 3betten.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163

Het is al een aantal keer gezegd maar die VPIP zegt hier niks over zijn 3bet%. Je kan er wel vanuit gaan dat het een fish is, maar de ene fish is de andere niet natuurlijk.

Als je geen reads hebt op zijn 3bet% dan betekent het vast ook dat hij over 80 handen nog niet zo vaak ge3bet heeft.

Later geef je aan dat hij 18% 3bet, wat natuurlijk huge is (over kleine sample)...maar daarom zou ik er hier eerder voor kiezen om te callen. Als je gaat 4betten word je eigenlijk niet snel gecalled door slechtere handen. De meeste fish geven enkel actie als ze erg sterke handen hebben, tenzij ze natuurlijk erg agressief zijn.

Als je hier callt dan kan je dat nog doen met zijn postflop agressie in je achterhoofd. C-bet hij vaak op de flop? Gaat hij vaak naar de Sd? Dat zijn zaken die je meeneemt in je beslissing.

Samengevat zou ik hier zonder reads folden, met reads dat hij loose 3bet ga ik hier callen aangezien hij vaak Ax handen zal 3betten.

Mijn originele gedachte was ook om te callen en hand te spelen in positie, maar probleem daarbij was in mijn ogen dat hij op zo goed als elke flop zou betten aangezien hij toch een agressieve speler is. Dus moet ik dan op elke gemiste flop opgeven?

Maar het is sowieso duidelijk dat ik meer moet nadenken bij mijn handen tijdens het spelen als ik stats wil gebruiken.

Anyway hij heeft mijn shove gecalled (zoals ge kunt zien) wat ge niet kunt zien is dat hij Q10o had...
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Anraxas
      Oorspronkelijk gepost door darko163

Mijn originele gedachte was ook om te callen en hand te spelen in positie, maar probleem daarbij was in mijn ogen dat hij op zo goed als elke flop zou betten aangezien hij toch een agressieve speler is. Dus moet ik dan op elke gemiste flop opgeven?

Maar het is sowieso duidelijk dat ik meer moet nadenken bij mijn handen tijdens het spelen als ik stats wil gebruiken.

Anyway hij heeft mijn shove gecalled (zoals ge kunt zien) wat ge niet kunt zien is dat hij Q10o had...
      /instantnote 'ubahfish'
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze

Dan heb je toch geluk gehad imo, want dat is 1 van de weinige handen die je domineert.

Je staat (ver) achter tegen A-A, K-K, Q-Q, J-J, A-K, A-Q, A-J. Je hebt een coinflip tegen 22- 99. Tegen KQ - KJ en random stuf als J-9 of 5-4s heb je 60-40. Je hebt enkel tegen 10-x en A-x handen 65-70%.

Dus tenzij zijn range op het callen van een 4bet heel breed inschat is het toch een -EV move. Ik hoop wel dat je een note van superhuge whale hebt gemaakt bij deze villain, want deze vissen moet je koesteren :) .