NL4 flushdraw+gutshot/river bluff spot

• liessens
      liessens
      Bronze
      Hier speel ik combodraw passiever. Op zich lijkt mij de line goed en wou soms river nog bluffen. Na een zo'n zwakke bet, pakte ik dan ook mijn kans. Echter deed hij een voor mij zeer onverwachte call.

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      PartyPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG iDyadyaDen ($3.81)
      UTG+1 AngryBird777 ($4.40)
      CO XbrotherX ($4)
      BTN liessens ($4.67)
      SB zaitsev_oleg ($5.04)
      BB miradoiro ($7.50)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) liessens is BTN Q:heart: 10:heart:
      3 folds, liessens raises to $0.12, 1 fold, miradoiro calls $0.08

Flop: 2:spade: 2:heart: 9:heart: ($0.26, 2 players)
      miradoiro bets $0.12, liessens calls $0.12

Turn: K:diamond: ($0.50, 2 players)
      miradoiro bets $0.44, liessens calls $0.44

River: 4:spade: ($1.38, 2 players)
      miradoiro bets $0.08, liessens raises to $1.17, miradoiro calls $1.09

Final Pot: $3.72
      miradoiro shows
      5:heart: 9:diamond:
      liessens shows
      Q:heart: 10:heart:

miradoiro wins $3.54 (net +$1.69)

liessens lost $1.85
  • 6 antwoorden
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      min bets geven vaak een zwakke hand aan maar zwak is beter dan niets hebben. gewoon folden en een betere spot afwachten een 95o call zegt genoeg imo.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Tja ik had hem nog niet zo'n handen zien spelen, want met die read had ik idd wel gewoon gefold :P
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Wat ook zeer belangrijk is: dat je weet hoe anderen je zien aan tafel. je image aan tafel. Jij houd hen in de gaten maar zij jou ook.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      don't like it.
      Je speelt je draw veel te passief.
      Ik raise die altijd op flop of op turn omdat ik op flop wel degelijk goede equity heb. Zijn line is ook maar zwak door die donkbet om dry board imo.
      Als je flop float raise de turn dan, die K is een scarecard en je krijgt er ng wat equity bij.

Wat je doet op de river kan wel, maar enkel als je deeper zit en je weet dat hij dat soort handen kan folden:D . Wat op nl 4 niet altijd het geval is. Maak ook je riverraise groter, deze is te klein.

Je moet ook eens denken aan wat jij eig repped hier. Zou je een k raisen op de river? je wil hier eig 99 of 2x reppen, 99 is kleine kans want villain ziet een 9 in zijn hand, dan kan hij denken welke 2 raised hij preflop op de bu? Snap je hoe hij eventueel zichzelf wel tot een call kan brengen? Ik zou deze riverraise in ieder geval verdacht vinden als ik villain was:)
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Daar heb je wel punt, ik rep niet zoveel al zitten er natuurlijk wel 2x in mijn button range. Verder kan je idd flushdraws raisen en zo speel ik ze ook meestal. Probleem is dat je te deep zit om happy broke te gaan en hoe reageer je dan dus op 3bet, flushdraw folden doe ik al helemaal niet graag
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Als je de turn zou raisen kan je natuurlijk niet meer folden op een shove van villain want je odds zijn te goed. Maar ik verwacht heeeel vaak een fold als je de turn zou gaan raisen. Ook van betere flushdraws.
      Dus ik denk dat de beste line wel is om de flop te floaten en de turn te raisen.