flushdraw+OESD/tripple barrel spot

• liessens
      liessens
      Bronze
      Flop/turn heb ik met mijn combodraw+Fe meer als genoeg om te barrelen. Echter beslis ik op de river nog laatste barrel te maken omdat zijn callingrange zo klein moet zijn volgens mij. 99/AJ en misschien A9, waar hij flushdraws/AQ/AT/eventueel broadwaydraws ofzo. Echer called hij met AK die ik niet zijn 3bet callingsrange zette.

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      PartyPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ClydeShelton ($4.32)
      UTG+1 BornUnlucky1 ($4.42)
      CO Pomfrizzle ($7.94)
      BTN AndrewBeer85 ($4)
      SB liessens ($4.59)
      BB zezar77 ($3.12)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) liessens is SB 10:diamond: 8:diamond:
      2 folds, Pomfrizzle raises to $0.12, 1 fold, liessens raises to $0.28, 1 fold, Pomfrizzle calls $0.16

Flop: 9:spade: A:diamond: J:diamond: ($0.60, 2 players)
      liessens bets $0.42, Pomfrizzle calls $0.42

Turn: 2:spade: ($1.44, 2 players)
      liessens bets $1.02, Pomfrizzle calls $1.02

River: 2:club: ($3.48, 2 players)
      liessens goes all-in $2.87, Pomfrizzle calls $2.87

Final Pot: $9.22
      Pomfrizzle shows
      A:club: K:diamond:
      liessens shows
      10:diamond: 8:diamond:

Pomfrizzle wins $8.76 (net +$4.17)

liessens lost $4.59
  • 8 antwoorden
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Zou die hand van uit sb niet te vaak zo spelen je word toch te vaak gecalled met beter. Ondanks dat een sb raise vrij sterk overkomt. maar je bent niet in pos wat wil je hitten na een call? je bet lijn opzich is daarentegen wel oke naar mijn mening. Alleen je rept zo weinig op die flop
      Tip Raise naar $0.36 als je wilt bluffen dat rep je toch een sterkere hand.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Uit positie moet je idd groter 3betten, ik zou hier trouwens enkel 3betten als je echt een read hebt dat hij heel vaak fold of extreem veel opent op CO. Je hebt ook geen blockers ofzo. Er zijn op de micro's heel veel mensen die in positie een 3bet callen met AK dus dat zit echt wel in zijn range. Verder zijn de turn en de river complete blanks dus gaat hij volgens mij gaat hij op de river in een 3bet pot alles callen waarmee hij de flop callde.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oké ja heb stats er niet bij, maar het is sowieso een vrij loose speler. Ik 3bet eigenlijk steeds vrij klein, omdat het dan ook minder vaak moet werken. Oké het zal ook minder vaak werken, maar zo is het tegen de juiste spelers eigenlijk altijd wel winstgevend. Verder rep ik hier toch echt wel AJ/AK/AA/JJ waarbij AK al twijfelachtig is op de river. Verder zitten er niet superveel flushdraws in principe KQs kan, maar prefereer ik call en voor de rest enkel bluffhanden die ik 3bet, dan zou hij read op mij moeten hebben, wat in principe kan.

Natuurlijk verwacht ik niet dat villian zo ver denkt, maar eigenlijk zit het qua reppen, wel vrij goed lijkt mij.

Maar ik ga fold to 3bet ook op mijn HUD zetten. Die ga ik overigens eens goed in orde brengen
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Ik denk dat villain hier niet veel fout doet. Als ik op de flop en turn voor sta nou dan toch zeker ook op de river. veranderd niet veel
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Bwa het komt er gewoon aan of hij denkt dat ik 3blufs kan doen, ik valuebet hier nooit AQ, dus AK is hier zuivere bluffcatcher en even sterk als A3 en eigenlijk zelfs KJ. Minder dan dat zou ik een bluff kunnen veranderen.

Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat hij nadenkt, want natuurlijk instafold hij KJ hier+hij moet weten dat ik nadenkende speler ben, want tegen random villians is AK/AQ natuurlijk wel pak sterker dan KJ.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Je zit zelf tegen een loose player oop, dus zou ik die hand zeker niet 3betten. Hij zal wss je 3bets looser callen en jij zit oop dus das wel een no go:) .

oop klein 3betten is ook eig niet goed, hij gaat hierdoor nog meer geneigd zijn tot een call. Ik 3x het oop en 2.5x het ip.

Ik denk wel dat hij weet wat hij doet als hij je daar flat met ak ofja toch in deze hand:) . Hij gaat er wss vanuit dat je tight 3bet oop en 4bet zen ak niet en called eig met een range die de jouwe crushed.

as played is je cbet wel standaard, maar ik ga tegen deze speler of de turn voor een C/R ai.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik 3bet vrij veel met dergelijke handen tegen loose spelers om ze net veel folden tegen 3bets en zo'n kleine 3bet vaak al instawinstgevend is. Zelfs als je postflop nooit iets zou doen
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Als hij heel veel fold vr 3bets kan het wel, maar ik zou het niet standaard doen. Jou reads gaan altijd boven wat ik hier zeg, als jij weet dat hij hier bijna alles zal folden is het fine denk ik. Ik doe het gwn niet omdat je postflop vaak in de problemen kan komen met deze handen.

Mr met je 3bet sizing blijf ik niet akkoord. een kleine 3bet induced veel meer om te callen als villain ip zit. Je wilt hier net een fold, onthou dat goed.
      Op nl4 raad ik eig aan om vooral straightforward poker te spelen zonder duidelijke reads.