Sh open range

• 16 antwoorden
    • daanvdw
      daanvdw
      Bronze
      persoonlijk speel ik

utg: pp, ATs+
      mp: pp, KQs+, A9s+
      co: KJo+, KTs+, 56s+, pp, Axs
      bu: pp, 34s+, Axo+, 86s+

maar vind persoonlijk heel moeilijk om een chart op te stellen, openingsrange varriert sterk volgens de spelers aan tafel
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Thanx voor je reactie!
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Hangt ook wat van de limieten af, is een beetje wijd misschien voor de micros.
      Zeker bij CO en BU is het voor mij erg tegenstanderafhankelijk wat betreft de lagere ranges.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Goed dat je het zegt; ik wil het voorlopig toepassen op nl25 en nl50.

Ofc, het is slechts een basis.

*ik hebt btw ondervonden dat suited azen best goed spelen, ook utg. Daarnaast vind ik 22 utg wel wat loose, ik denk dat 55+ loose genoeg is.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      ik zou je steal% van SB wat lager doen.
      Tenzij er niet op wordt teruggespeeld, maar je zit gewoon altijd in een kutsituatie mocht je tegenstand krijgen. Is dus erg villain afhankelijk. Maar 60% is wel erg veel. Zelf speel ik zo'n 35%, maar dit komt ook omdat op hogere limieten er meer op wordt teruggespeeld. Verder kun je wel alle suited azen vanuit elke positie spelen imo.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      hmms vandaag 68.5 gehanteerd, 67.6% succes. Iets lager kan probs ook wel hoewel er idd weinig wordt teruggespeeld.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      hmms vandaag 68.5 gehanteerd, 67.6% succes. Iets lager kan probs ook wel hoewel er idd weinig wordt teruggespeeld.
      als het werkt, dan werkt het :)
      Je hoeft je pas aan te passen als zij zich aan jou gaan aanpassen.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Ja pcies, waarschijnlijk gebeurt dit pas een paar limieten hoger. Zou je btw als je tijd hebt nog even een oogje kunnen werpen op de handen in mijn blog (laatste post)? Ben erg geïnteresseerd in reacties van ervaringsdeskundige
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      SB 60% is wel erg veel, lijkt me sterk dat je dit profitabel kunt volhouden. Button range vind ik weer veel te tight, je speelt liever handen op de button dan vanuit de sb. Button mag gerust 50% zijn maar is direct ook het meest dynamisch en afhankelijk van de blinds.

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1671/1/ <-- Hier staan wat verschillende tabellen die wel een goede richtlijn kunnen zijn.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      thanx Sjeng! Goed artikel, had ik nog nooit bekeken geloof ik.
      Misschien is de huge sb wel een leak van mij. Het blijven echt zwaar verliezende posities. Aan de andere kant verlies ik op de bb 3keer zoveel als op de sb, terwijl 2keer zoveel logisch zou zijn. Daarnaast heeft de bb in sb v bb situaties positie dus blijkbaar is mijn sb spel wel degelijk profitabel, of in ieder geval minder verliesgevend dan mij bb spel.
      Ik denk dat ik er nog even mee aan de slag ga, maar zoals vandaag zit je zo vaak tegen nitt's / weak reggs die hun blinds gewoon nauwelijks verdedigen. Tegen sterke spelers zal ik proberen deze range flink te verkleinen.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      UTG: A2s-A5s; AT+, KJo+, KTs+ , QJo+, JTs+ , 99+

MP: komt dan elke JTo en QTo enzo erbij en 77-88 samen met any suited ace.

CO 22+, A2s+ , A9o+ , any broadway en evt wat SC's

BTN: beetje blind dependant

Vanuit de SB tightere range aanhouden tenzij BB echt een nit is

Ik open bewust niet alle PP's vanuit elke positie simpelweg omdat de meeste PP's te weinig postflop playability hebben zelfs als preflop agressor.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Cool, thanx noise
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Je openingsrange is niet zo belangrijk als je andere ranges. Iedereen knows openings ranges. Belangrijk is vooral om meerdere ranges per situatie toe te kennen (tight, average, loose) en d.m.v. sleutelen aan je ranges je ideale speelstijl te ontwikkelen in de juiste situaties.

Voorbeelden van ranges voor bepaalde situaties.

-3bet IP
      -3bet OOP
      -4bet/squeeze
      -Raise over limpers
      -Blinds vs. EP (call)
      -Blinds vs. LP (call, 3bet, 3bet/fold, 3bet/call)
      -Complete SB (3,4,5,6 way)
      -multiway from BB"
      -Overlimp (MP, CO, BU)
      -Overcall (MP, CO, BU, SB)
      -Call 3bet IP
      -Call 3bet OOP
      -SB vs. BB
      -BB vs. SB (call, 3bet)

De ranges die ik gebruik hou ik liever voor mezelf. Het is een luxe, exotische mix vol aggressie en lompheid (24/20 ahum). Zoals ik al zei: iedereen zijn eigen stijl. Succes!
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore

Ik open bewust niet alle PP's vanuit elke positie simpelweg omdat de meeste PP's te weinig postflop playability hebben zelfs als preflop agressor.
      eens met de BU trouwens, die moet zo rond de 45-55 liggen.
      noisecore, kun je eens kijken in je HEM of je vanaf UTG en MP handen als QJo, KTs, KJo, JTo, QTo wel profitabel speelt? Mij is dat namelijk nooit gelukt en ik heb ze daarom uit mijn UTG en MP openingsrange gehaald.

Verder speel ik 22-99 wel profitabel vanaf UTG en MP, dus die zitten er bij mij voor in de plaats.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      Oorspronkelijk gepost door noisecore

eens met de BU trouwens, die moet zo rond de 45-55 liggen.
      noisecore, kun je eens kijken in je HEM of je vanaf UTG en MP handen als QJo, KTs, KJo, JTo, QTo wel profitabel speelt? Mij is dat namelijk nooit gelukt en ik heb ze daarom uit mijn UTG en MP openingsrange gehaald.

Verder speel ik 22-99 wel profitabel vanaf UTG en MP, dus die zitten er bij mij voor in de plaats.
      Geen idee hoe dat moet in PT3 :D .
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      hmz, dat weet ik ook niet meer