Geen coaching yoshiwa 12/12

• yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Hoi ,
      Eff nog hier ook aankondigen dat er vanavond geen coaching zal zijn.
      Graag zou ik het ook weten of er feedback is op mijn coaching , want laatste paar keren was het aantal volgers imo diep bedroevend tbh .
      Ik hoor het wel weer ;)
  • 18 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Vind je coachings echt wel goed hoor ... Alleen kan ik veel niet (puur toeval) :/

Keep it up
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey yoshiwa,
      Ik heb even de tijd genomen een review te schrijven over je coachings.

Vooreerst wil ik zeggen dat je coachings me veel bijgeleerd en kan ik je hiervoor niet genoeg bedanken. Wel heb ik de indruk dat je het voor de nieuwe spelers soms te moeilijk maakt. Ik werkte me de eerste maand op pokerstrategy ook al door al de bronze tot gold artikelen en zo kon ik tijdens je coachings alles volgen.

Tijdens je speelsessie's maak je sommige goede plays die een beginner onmogelijk kan begrijpen. Je gebruikt dan ook al veel stats. Je legt alles dan in één keer uit, en voor wie al verder staat is dit zeer interressant. Maar ik merk dat de enkele nieuwe leden die die dag je coaching volgen eigenlijk al afhaken en de volgende keren niet meer terugkomen.
      Tijdens de handreviews, blijf je soms wel heel lang op een hand. Ook daar maak je naar mijn mening soms onnodig lange equity berekeningen die een beginner afschrikken.

Dit zijn de punten die mij tijdens jouw coachings de eerste weken het meest bijgeleerd hebben toen ik me van NL2 naar NL10 opwerkte:

:diamond: tight spelen, start handen.
      :diamond: Niet limpen, handen die je speelt altijd openraisen
      :diamond: 3bets respecteren en folden.
      :diamond:O p welke boards cbetten en op welke niet.
      :diamond: Groot betten voor value en protection.
      :diamond: Slowplayen is uitzonderlijk.

Misschien kun je elke coaching op 1 thema toespitsen, zo vermijd je dat je voor de nieuwe leden te ver gaat:

Je speelt bijvoorbeeld een sessie waarbij je vooral alles uitlegt i.v.m. positie en starthanden. (wat er verder op de tafel gebeurt moet je ook even uitleggen, maar daar kun je die keer wat sneller over heen gaan dan)

Een andere sessie over Cbets
      Een sessie over VPIP/PFR stats van villains en hoe aanpassen,
      etc. etc.

Zo kun je een planning maken over 4 à 6 sessies waarin je al de belangrijke punten voor beginners behandelt hebt. Bierbaer die de coaching in het Engels donderdag geeft, heeft zo een goed opgebouwde structuur, misschien kun je daar ideeën opdoen.

groetjes,
      ninjaconsul
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Heel erg bedankt om zo uitgebreid de tijd te nemen om dit te schrijven .

Wat je aanhaalt als probleempunten zijn inderdaad ook dingen die ik zelf al gemerkt had , vooral dat deel waar beginners in mijn coachings wss totaal verloren lopen.
      Het probleem is een beetje dat ik vind dat iedereen een shc kan lezen , en voor de laagste microstakes je zowieso gewoon ervaring moet opdoen om sample te draaien.
      Vind het dus weinig productief om anderhalf uur lang gewoon een shc te gaan spelen , gewoon omdat niemand hier veel aan heeft.

Zo zal je me bv al tijdens coachings vast horen zegge hebben van 'wat ik nu ga doen is zowieso een -ev play , maar ik doe het toch ,voor coachings sake'.
      Waarom ? omdat je pas echt bijleert door continu je grenzen te verkennen , en er af en toe ook eens over te gaan.
      Soms merk je dan ook dat bepaalde grenzen eigenlijk helemaal verkeerd liggen , en je ze moet aanpassen .

Verder komt het erop neer dat de pure gamebasics imo veel beter door videos/artikels/forum kunnen uitgelegd worden dan in een coaching.
      Mijns inziens zijn coaching een medium waar je geholpen wordt om stukken te verkennen , dingen in te zien , en aangezet moet worden om kritisch te denken.

Ik heb ook een hekel aan te moeten zeggen van : doe dit , want het is goed.
      Waarom , omdat mensen dan vaak de context waarom , de info waarom het goed is , vergeten of verkeerd opvatten.
      Dit kan dan inderdaad ook resulteren in een uitgebreide equityberekening (die ook alleen maar zolang duurt omdat ik iedereen probeer mee te krijgen in het denkproces). Ik kan ook gewoon snel wat nummers in equilab gooien , maar dan heb je weer enkel geleerd wat je equity is in die specifieke situatie.

Het werken over onderwerpen kan inderdaad , probleem is dat het vaak zeer moeilijk is om je aan 1 onderwerp te houden , ook omdat de specifieke situatie dan bv te weinig voorkomt.
      Dit is ook de reden dat ik overging op de 2wekelijkse handjudgingscoachings , om echt spots te gaan bespreken waar mensen problemen mee hebben.

Kan je je wat vinden in mijn antwoord/ heb je hier een mening over?
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Had speciaal vrijgenomen ervoor :s_cry:

Oh nee ik ben altijd vrij :coolface:
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat je de coaching veel boeiender kan maken door het concept aan te passen. "Vroeger" hadden we een aantal coachings waarbij een pokerstrategy member speelde en de coach keek mee. Dat zijn zeker leerzame coachings aangezien je dan fouten voorbij ziet komen waar je zelf van kan leren.

Persoonlijk denk ik dat dat concept zeker op enthousiasme zal kunnen rekenen.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik moet zeggen dat ik de coachings simpelweg fantastisch vind, toch degene waar je handen van het forum bespreekt. Ik vind het net tof dat er van een bepaalde basiskennis wordt uitgegaan. Het is imo simpelweg niet mogelijk om een coaching te maken die en voor absolute beginners interessant is en voor iets meer gevorderde spelers.

De kritiek dat beginners misschien niet kunnen volgen, is misschien terecht, maar moet je zeker niet oplossen door het niveau naar beneden te halen. Wat je kan doen is bv (zelf of een andere coach) videos speciaal voor beginners maken.

Verder komt het erop neer dat de pure gamebasics imo veel beter door videos/artikels/forum kunnen uitgelegd worden dan in een coaching.

100% mee eens...

Trouwens, welke video coaching speel je zelf met stats? Dan kan ik die ook eens bekijken. Ben dat soort videos precies nog niet tegengekomen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      @ darko : dit is waarom de sweat sunday er is /was. Is laatste 2 maand niet meer doorgegaan door praktische issues maar komt wel terug.
      @ moneystef : mijn allereerste vid speel ik met stats. Verder zijn er maxi op de micros , die normaliter ook zeer basic zijn. rogier heeft ook enkele zeer basis videos .

Zelf ervaar ik inderdaad ook dat die handjudgings coachings zeer interessant zijn en goed opgevolgd worden idd :)
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik vind me wel terug in je opmerkingen, yoshiwa.

Nu moet je niet panikeren, zoveel Nederlandstalige FR BSS spelers zijn er niet. Dus als er eens weinig leden de coaching volgen is dat nog geen reden om te denken dat je 't niet goed doet.

Je vraag is eigenlijk hoe je de nieuwe leden meekrijgt om langere tijd je coachings te blijven volgen. Omdat iedereen elk moment nieuw kan bijkomen, ga je altijd een evenwicht moeten vinden tussen zij die nog maar heel weinig bagage hebben en de gevorderden.
      Hiermee bedoel ik zeker niet dat je het niveau omlaag moet halen. Het is ook niet de bedoeling bezigheidstherapie te geven voor gasten die te lui zijn om eens paar artikels te lezen en toe te passen.

Op voorhand al een paar onderwerpen plannen voor de volgende coachings heeft een aantal voordelen:

:club: Je hebt voor jezelf een duidelijkere structuur en bent zeker geen onderwerp te vergeten op x aantal weken
      :club: Nieuwe leden weten ook dat ze na x aantal coachings alle basisonderwerpen hebben meegekregen.
      :club: Leden die de coaching gaan volgen kunnen zich al voorbereiden met de bijpassende artikels en video's waar je in de coaching info naar verwijst.

Als we nu als voorbeeld een sessie met als onderwerp shc nemen: Het is inderdaad idioot, zoals je zegt, om strict de basic shc te gaan spelen. Maar het lijkt me wel mogelijk één coaching te geven met focus rond shc en preflop spel. Discuteren waar en wanneer je van de shc kunt afwijken, soms tighter, soms looser en waarom. Als er dan verder andere elementen voorkomen tijdens die sessie, moet je die natuurlijk ook bespreken, dat kan eventueel korter en je kunt de hand markeren om die voor een andere sessie of handjudging gebruiken.
      Sommige onderwerpen lenen zich beter tot handjudgings, andere kunnen in een live sessie.
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Ik zou het graag volgen omdat ik de coaching zeker +EV vind, maar ik zit iedere maandagavond de hele avond op school, mocht het ooit op een andere dag zijn dan haak ik zeker weer aan.

De zometeen 6 weken heb ik wel vrij van school dus als ze er dan zijn doe ik zeker mee :)

Juist equityberekeningen zijn dingen die ik wil leren,
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      As for myself: met name gezin maakt 't wel eens onmogelijk om erbij te kunnen zijn. Echter, als ik enigszins de mogelijkheid heb probeer ik er sowieso bij te zijn, met name de handjudging-coachings de laatste tijd. Het mooie daaraan vind ik, dat je de deelnemers actief aanzet tot nadenken over ranges, speelstijlen, betsizings, noem maar op.

In veel coachings komt het voor dat coach speelt en wat uitlegt, en op een gegeven moment merk je dat je 't niet echt meer aan het volgen bent. Juist door uitgedaagd te worden actief mee te doen, blijf je scherp. Ik heb er in ieder geval veel aan, en kan er alleen maar enthousiast over zijn.

Keep it up, wat mij betreft!
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Als ik cashgames zou spelen volgde ik ze elke week!
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      As for myself: met name gezin maakt 't wel eens onmogelijk om erbij te kunnen zijn. Echter, als ik enigszins de mogelijkheid heb probeer ik er sowieso bij te zijn, met name de handjudging-coachings de laatste tijd. Het mooie daaraan vind ik, dat je de deelnemers actief aanzet tot nadenken over ranges, speelstijlen, betsizings, noem maar op.

In veel coachings komt het voor dat coach speelt en wat uitlegt, en op een gegeven moment merk je dat je 't niet echt meer aan het volgen bent. Juist door uitgedaagd te worden actief mee te doen, blijf je scherp. Ik heb er in ieder geval veel aan, en kan er alleen maar enthousiast over zijn.

Keep it up, wat mij betreft!
      Dit dus....
      Ik vind het zelf echt uitstekende coaching, vooral dat je publiek erbij betrekt en breed uitlegt waarom....
      Aantallen zeggen ook niet alles!

Ik maak maandagavond zo min mogelijk afspraken....
    • YxieAA
      YxieAA
      Bronze
      Hoi yoshiwa,

ik ben nieuw bij jouw coachings en kan alleen maar zeggen: AUB DOORGAAN!.
      Dan wordt deze :f_cry: misschien nog eens een :s_biggrin:
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Kheb al eens een filmpje of 2 van je bekeken maar het was wat te eenvoudig voor mijn smaak , allemaal concepten die ik al kende MAAR ik vond je coaching vids wel erg nuttig voor beginners. Toen ik begon te cashgamen had ik een hekel aan idiote opmerkingen van coaches als ' 99 op de btn dat is een hand die we zullen spelen'.

Ik vind net dat je beginners niet te veel bij het handje mag vasthouden en dat beginnende spelers enorm veel baat hebben bij equity berekeningen en hoe die het doen tegen de hand ranges van tegenstanders.

Eens je als beginnende speler dit concept begrijpt kan je zo hard ownen op de micro's het is gewoon belachelijk.

In mijn ogen wordt er veel te veel belang gehecht aan starting hand charts die ik persoonlijk sowieso gruwelijk slecht vind voor beginners. Wat me dan weer wel nuttig lijkt is het preflop spel wat algemener bekeken in de trend van. Zelden of nooit limpen enkel in uitzonderlijke situaties gevolgd door wat voorbeelden. Niet altijd prelfop callen uit positie met suited connectors , 3 bet soms , blabla polarize je 3 bets enz.

Ik probeer dus te zeggen dta ik je vids wel aardig vind en zou het net slecht vinden moest je ze eenvoudiger maken , dit alles in het belang van de noobies :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door fortunewheel
      Kheb al eens een filmpje of 2 van je bekeken maar het was wat te eenvoudig voor mijn smaak , allemaal concepten die ik al kende MAAR ik vond je coaching vids wel erg nuttig voor beginners. Toen ik begon te cashgamen had ik een hekel aan idiote opmerkingen van coaches als ' 99 op de btn dat is een hand die we zullen spelen'.

Ik vind net dat je beginners niet te veel bij het handje mag vasthouden en dat beginnende spelers enorm veel baat hebben bij equity berekeningen en hoe die het doen tegen de hand ranges van tegenstanders.

Eens je als beginnende speler dit concept begrijpt kan je zo hard ownen op de micro's het is gewoon belachelijk.

In mijn ogen wordt er veel te veel belang gehecht aan starting hand charts die ik persoonlijk sowieso gruwelijk slecht vind voor beginners. Wat me dan weer wel nuttig lijkt is het preflop spel wat algemener bekeken in de trend van. Zelden of nooit limpen enkel in uitzonderlijke situaties gevolgd door wat voorbeelden. Niet altijd prelfop callen uit positie met suited connectors , 3 bet soms , blabla polarize je 3 bets enz.

Ik probeer dus te zeggen dta ik je vids wel aardig vind en zou het net slecht vinden moest je ze eenvoudiger maken , dit alles in het belang van de noobies :)
      Vids zijn ook bewust eenvoudiger , vooral die session reviews dan .
      Help was al bedoeld om iets verder te gaan :)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ben het niet eens met je bewering dat de SHC gruwelijk slecht zou zijn voor beginners.

Als beginner zie je soms door de bomen het bos niet meer. Je bent eigenlijk al blij als je een VPIP en PFR een beetje kan interpreteren. Als je dan nog zelf je ranges moet gaan ontwikkelen en daarbij rekening houdend met hun fold to steal, fold to3bet, fold to4bet, WTSD, fold toc-bet... etc... dat is niet realistisch.

IK vind persoonlijk dat élke beginner moet spelen volgens de SHC en pas later handen eraan toe kan voegen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Alweer zo een coach die gaat zeuren dat zijn coaching niet goed is :facepalm: . Ik heb je coaching nooit gezien maar ga er maar van mij uit dat als het niet goed was je al lang iemand van PS op stoep had gehad.

Is gewoon drukke tijd waarin mensen weinig tijd overhebben (althans spreek nu even voor mezelf).
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Alweer zo een coach die gaat zeuren dat zijn coaching niet goed is :facepalm:
      Ik zie geen gezeur tbh? Volgens mij vraagt hij gewoon om feedback. Vind ik alleen maar lovenswaardig eigenlijk :) .