goed/slecht gespeeld? meer uit pot kunnen halen?

• KnownStranger
      KnownStranger
      Totaal
      vroeg me af of dit wel goed gespeeld is? (had wss preflop moeten folden)
      en had ik meer uit de pot kunnen halen?

Poker Stars $0.23+$0.02 No Limit Hold'em Tournament - t10/t20 Blinds - 9 players - View hand 1557616
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP1: t1300 65 BBs
      MP2: t1490 74.50 BBs
      CO: t1470 73.50 BBs
      BTN: t1450 72.50 BBs
      SB: t1480 74 BBs
      Hero (BB): t1550 77.50 BBs
      UTG: t2930 146.50 BBs
      UTG+1: t1830 91.50 BBs
      UTG+2: t1500 75 BBs

Pre Flop: (t30) Hero is BB with J :spade: T :diamond:
      UTG calls t20, 2 folds, MP1 calls t20, 2 folds, BTN raises to t40, SB calls t30, Hero calls t20, UTG calls t20, MP1 calls t20

Flop: (t200) A :diamond: T :spade: T :heart: (5 players)
      SB checks, Hero checks, UTG checks, MP1 checks, BTN checks

Turn: (t200) 4 :heart: (5 players)
      SB checks, Hero bets t60, UTG folds, MP1 folds, BTN calls t60, SB raises to t120, Hero calls t60, BTN calls t60

River: (t560) Q :club: (3 players)
      SB bets t120, Hero raises to t500, BTN folds, SB calls t380
  • 3 antwoorden
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      kzou hier de flop wel betten. Elke A gaat, denk ik, callen.
      En kunnen nog wat SD callen.
      Kzou ook iets groter betten. 50/60 % pot.

as played zou ik op turn ook meer betten. En kzou zijn min 3-bet wss 4bet shoven, omdat je de T verborgen hebt gehouden op de flop. En er ligt ook een FD waartegen je je toch beetje moet beschermen.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Ik zou pre-flop sowieso al hebben gefold, maar het is ook niet verkeerd om hem hier te spelen.
      Als je dan hit zoals hier, dan hoop je natuurlijk multi-way dat er iemand bet. Maar als je dan vervolgens een check-raise doet zullen ze waarschijnlijk allemaal folden. Ik denk dat je hier gewoon op de flop kan betten en wat wcgrutto zegt; Elke Ax gaat hier wel callen.
      Een bet van ong. 120 zou denk ik wel voldoende zijn.
      Op de turn laat de SB sterkte zien. Maar ik denk dat je hem hier 95% van de gevallen dominated hebt. Het zou heel onwaarschijnlijk zijn als hij hier AA, AT of een draw speelt. Er bestaat wel de kans dat hij 44 speelt, hij heeft immers net zoals jou goedkoop de flop kunnen zien. Maar ik denk dat je daar in deze situatie niet zo bang voor hoeft te zijn.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Knowstranger,

Ten eerste, excuses voor de late beoordeling.

Preflop vind ik goed gespeeld, je krijgt erg goede pot odds, zeker als de limpers de miniraise ook nog zullen callen, en daarbij een best speelbare hand. Met 92o had ik vaak alsnog voor een fold gekozen hier.

Op de flop zou ik vervolgens direct zelf uitbetten. De kans is vrij groot dat iemand de A gehit heeft, en op deze limiet zullen tegenstanders met een gutshot (QJ, KQ, KJ) vaak ook nog wel bereid zijn een bet van ~120 of 140 wel te callen.

Je bet vervolgens op de turn wel uit, maar je wilt natuurlijk zoveel mogelijk value halen, ik zou dan ook veel groter (120 of 140) betten, om maar zoveel mogelijk chips in de pot te krijgen.

Op de river zie ik al minder ruimte om groot te betten, omdat er daar wel meer mogelijkheden zijn (KJ, QQ) die jouw hand beat hebben. Daar vind ik je raise op zich wel goed, maar ik denk dat je gewoonweg veel eerder moet beginnen met value te scoren. Als je op de flop al bet, dan is de pot al veel groter als je bij de river bent, dus kun je daar ook gemakkelijker groter betten. Je zult toch echt met dit soort nuts-type handen niet moeten slowplayen, maar juist moeten betten om te zorgen dat mindere handen callen en jou zo geld opleveren.