1010 als overpair

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      had te weinig handen tegen speler om iets deftig te kunnen zeggen door stats.

PokerStars - $0.10 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $10.20
      CO: $4.00
      BTN: $14.35
      SB: $5.93
      BB: $4.00
      Hero (UTG): $9.42
      UTG+1: $11.56

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has T:spade: T:diamond:

Hero raises to $0.40, fold, fold, fold, BTN calls $0.40, fold, fold

Flop: ($0.95, 2 players) 5:club: 5:spade: 9:diamond:
      Hero bets $0.80, BTN calls $0.80
      vrij ideale flop dus betten lijkt standaard

Turn: ($2.55, 2 players) 7:heart:
      Hero checks, BTN bets $1.70, Hero calls $1.70

zijn call op flop wil nog niet veel zeggen. het is onwaarschijnlijk dat ik flop heb gehit. Dus hier zie ik nog zaken in zijn range als lagere pockets en mss JJ (hoger had preflop geraised). en mogelijk suited connectors gelijk 910, 89 of A9s (alhoewel dat ik dit toch onwaarschijnlijker von. Besloten om hier nog te callen en zien wat hij op river doet

River: ($5.95, 2 players) 3:spade:
      Hero checks, BTN bets $2.95, Hero calls $2.95

Aangezien hij zijn agressie doorzet op de river denk ik dat ik eigenlijk had moeten folden, maar aangezien hij maar halve pot bette kreeg ik gelijk nog degelijke odds om te callen. Het enige waar ik eventueel schrik van moest hebben (dacht ik) was pocket 9s. Dus uiteindelijk besloten om te callen
  • 10 antwoorden
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Ik zou de flop kleiner betten, 60 cent is wel genoeg.
      Dit bord is zo droog, protecten hoeft alleen tegen overcards..

Turn is lastig, als je bet en hij heeft een monsterhand zal hij ongetwijfeld blijven slowplayen, dus weet je nog niks.
      Ik denk dat ik de turn ook check/call om zijn kleine paartjes en floats laten bluffen.

River is dan meestal een check/fold, maar bij deze odds zou ik het ook moeilijk vinden :f_confused:

Ik denk toch dat je regelmatig tegen een full house of een 5( 56s zou hij kunnen callen pre) loopt. Het lijkt erop dat hij graag wil dat je callt met zijn halfpot-bet..

77 en 33 is zeker ook een optie met deze hand..

Een tweede optie kan misschien nog zijn om de turn wel zelf te betten, maar dan weer iets van max. 60% potsize, zo kun je oop toch nog iets van potcontrol doen. River is dan weer een check-fold imo.

Ik vind dit soort handen best lastig en ben benieuwd naar de judge..
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik vraag me af of het verstandig is om op de turn het initiatief uit handen te geven.

Is het dan niet een idee om turn te betten (idd iets van halve pot of 60% ofzo) en de river te bet/folden? Op een riverraise kun je er vaak genoeg vanuit gaan dat je beat bent denk ik, maar zo hou je wel zelf het initiatief.

Zeker omdat je OOP zit zou ik het denk ik lastig vinden om op de turn al te checken, omdat je dan zowel turn als river OOP én zonder initiatief speelt, waardoor die streets ber definitie lastig spelen.
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Dit is een way ahead/way behind-situatie volgens mij.

Wel vraag ik me op de river af, welke slechtere hand dan pocket tienen callt een 3rd barrel, dat zijn er niet veel..

Dan kies ik voor check-fold river als ik op turn 2nd barrel maak.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Dit is een way ahead/way behind-situatie volgens mij.

Hangt ervan af wat je eronder verstaat natuurlijk. Als je niet achter staat, heeft hij wss overcards dus 6 outs, dus best nog wel veel.

Wel vraag ik me op de river af, welke slechtere hand dan pocket tienen callt een 3rd barrel, dat zijn er niet veel.. Dan kies ik voor check-fold river als ik op turn 2nd barrel maak.

+1 (tegen een unknown, maar je had aangegeven dat het idd een unknown is)

As played call ik turn en fold ik river. Je beat basically enkel nog een bluf, je pot odds zijn 1 tegen 3. Volgens mij bluft villain hier nooit 25% van de gevallen, dus fold.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      kan echt niet geloven dat mensen het hier ok vinden om de turn te chk/callen rofl. Lijkt mij een superzwakke en passieve line. Ik bedoel je hebt TT het bord ziet er op de turn net hetzelfde uit als op de flop. zeker als die veel handen speelt op de BTN is dit toch een no brainer valuebet? Hij kan hier floaten en ook met minder callen. Ik ga hier echt geen range neerkeilen van een speler die ik niet ken maar ben toch vrij geschokeerd van klaas zijn advies , no offence. kan hier voldoende handen verzinnen die standaard spelers op 10 nl op de btn maar al te graag spelen die op turn en vaak op river ook met slechter downcallen. Nogmaals , moeilijk te zeggen zonder enige stats van villain maar deze play lijkt mij ' valuebetleak' in je oor te brullen

Het woord potcontrol is het meest gevaarlijke slechte advies dat je een microstakes speler kan geven aangezien de microstakes om niet veel meer draait dan ' heb ik de beste hand hier het merendeel van de tijd? - valuebet, is dit niet het geval-fold. Nu overdrijf ik wat maar daar komt het op neer

als je verzot bent op een guessing game moet je vooral chk/callen om dan superhard uitgebuit te worden als je goeie rivers gaat folden ( zoals een irrelevante 3 op de river). Om nog maar te zwijgen over slechte range manipulation op de turn en river. Als jij hier zelf bet maak je zijn calling range wijder ipv te check callen , zeker opd e river zal zijn range nu veeel sterker zijn nadat je chk/c turn hebt gespeeld

Heel typisch dat je nu radeloos bent op de river. Bet de turn bet de river check zijn showdownstats ( when saw flop) en zijn river agression frequency en beslis of je tegen die stats wil chk/callen of chk/folden op de river dan wel valuebetten. Eigenlijk vind ik dit een vrij eenvoudige situatie
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Omdat ik zo'n gruwhekel heb aan het woord potcontrol en waar het voor staat en hoe waardeloos het is op microstakes tenzij je op de nosebleeds speelt waar metagaming een belangrijke rol speelt.

Potcontrol moet je enkel gebruiken in zeldzame situaties , ik zie hier op pokerstrategy voortdurend mensen chk/callen op rivers en dat is sowieso geen goed teken als je veel chk/called op rivers. mensen willen graag zichzelf wijsmaken dat het ok is om rivers te callen omdat ze medium showdownvalue hebben en aan potcontrol doen.

Het checken van de turn of river ZOU in je spel vooral moeten dienen om A) een check raise te plannen B) een bluff uit te lokken , al raad ik het checken van turns om bluffs uit te lokken af omdat je eerder value zal verliezen op de micro's door niet gewoon zelf te betten.

In 'speciale gevallen' kan je op de river aan ' potcontrol ' doen een betting line die ik verafschuw.
      bijvoorbeeld . Je komt op de river met medium showdownvalue en je villain bet iets van pakweg 1/2 pot op de river. Je evalueert de range van handen die je villain op de river kan hebben en je evalueert hoe goed je handen het tegen die range doen om dan te besluiten of je voldoende pot equity hebt om te callen. Easy game , je checkt hier de river dus niet omdat je bluffs wilt uitlokken maar omdat je verwacht dat hij met zijn river-range gaat betten en de prijs die je krijgt voldoende is om je call te rechtvaardigen vs de range van handen die hij bet. Vaak zal je in deze spot een hand hebben met ' medium showdownvalue zoals bijv midpair, toppiar topkicker op een lastig bord ofzo.

Soms zal er idd een blufbet in zijn range zitten op de river maar je rekent dit bij zijn 'hele river range' en je berekent dus de prijs die je krijgt tegen zijn betting range . Niet te verwarren met pot odds, dit draait om pot equity. 2 termen die eveneens vaak verkeerd gebruikt worden. Je checkt dus niet omdat je gelooft dat hij supervaak zal bluffen maar omdat je denkt dat zijn range in feite sterker is dan de jouwe maar je krijgt een goeie prijs en hoeft dus niet vaak de beste hand te hebben op de showdown
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Ze zouden het woord verdorie moeten verbannen en zeker in beginner forums , ik heb erg lang deze leak in mijn game gehad en het is gruwelijk rot om het uit je spel te halen het is quasi een gewoonte op de duur
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      beste fortunewheel ,
      ik zou je bij deze willen vragen de kritiek die je geeft wat opbouwender te formuleren.
      Het is zeker goed dat je actief meedenkt en dit formuleert in zeer gefundeerde posts. Hou er echter rekening mee dat zeker niet alles wat je zegt correct is , en het dus ook niet achtzaam is een neerbuigende attitude aan te nemen ten opzichte van de OP :)
      Hoop nog veel (opbouwende) antwoorden van je te zien hier in het forum zodat iedereen hier wat van elkaar kan leren op een aangename manier.
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      Kritiek mag op mijn advies, ik ben hier net als anderen hier om te leren :f_confused:

Verder denk ik bij nader inzien dat een bet op de turn een betere line is..
      Onbekende villain een goedkope straat laten drawen is ook niet handig hier.

Wel vind ik potcontrol zeker belangrijk met medium handen ( ook op micro's)
      Wat heb je er aan als je grote bets plaatst die valuebets voor de tegenstander zijn...
      Bovendien kan de button hier net zo goed JJ of QQ hebben na een UTG-raise.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      uiteraard , en daar bedank ik hem ook voor , het ging me enkel om de nogal brute manier van het te formuleren :)
      Over de hand zelf.
      Vind een check turn prima.
      Elke 9 zal betten , wss elke 76 en 78 ,alsook elk PP en zijn floats.
      maw , alles wat je callt zal wss betten , maar ook nog wat extra (lage PP zal ie folden , floats zal ie folden).
      Ik ben dan wel voor een bet-fold river , zo tegen halfpotsize.
      Dit omdat anders heel veel van die range terug gaat checken . En daar wil je dus value uit.
      Als ie raised ben je wel beat obv :)
      Als hij behind checkt heeft ie meestal maar 4 tot 6 outs , wat echt niet veel is.
      Verder kan je dan gewoon op de river nog een bet maken voor value. De handen die hij backcheckt zouden dan toch niet 2 straten gecalled hebben op je valuebets , dus miste je geen value :)