stapje terug

• Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      ik heb mn bankroll opgebouwd naar een mooi bedrag van 2500$, tijdje 100NL (6 tafels) gespeeld, buyins in toernooien van 50$ gehad en het ging allemaal goed.

Nu ben ik 4 weken terug van vakantie gekomen. Hiervoor had ik 1500$ van mn bankroll opgenomen en besloot ik met mn roll van 1000$ weer aan de slag te gaan. Slecht spel en mn bankroll overplayen (teveel geld inzetten met een roll die de swings niet kon handelen) leidde ertoe dat mn roll nu onder de 70$ is geraakt.

Ik weiger nu om nog extra geld te storten en besloot een stap (geen stapje) terug te doen in de limieten in de hoop dat ik mn bankroll niet vernietig (dit is natuurlijk al veel te laat, maar ja; gedane zaken kun je niet terugnemen).

Ik besloot weer 10NL te spelen en 6.5$ sit en go's te spelen. Ik kan hierbij alleen moeilijk mijn aandacht erbij houden en maak soms slechte calls (lees; ik betaal te makkelijk af), vanwege het grote verschil in de bedragen waarin ik speel en waarmee ik eerst speelde.

Heeft iemand advies over hoe ik kan zorgen dat ik niet heel mn roll verniel en kan zorgen dat ik gefocust kan blijven spelen ook op de lagere limieten?

Bij voorbaat bedankt :D ,
      Pinowww
  • 2 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      gewoon hele duidelijke doelen stellen.

maak echt lange termijn doelen.

ken je het fenomeen SMART doelstellingen?

maar goed stel doelen en zet je ertoe om die goed te doen. dan zul je sneller gefocussed zijn.
    • Fredjen
      Fredjen
      Bronze
      Ik heb gelijkaardig probleem gehad nu niet met zo'n hoge BR maar het gevoel van 'ik kan er mijn gedachten niet bijhouden' is me ook overkomen.

Ikzelf ben niet gestopt met pokeren alhoewel ik dat van plan was en dit misschien aan te raden is ben ik van het principe 'het moet wel keren'.

Hou je strikt aan het BRM! Voor mij kwam de aandacht vanzelf terug na een paar SnG's.

Ook heb ik ondervonden dat deze periodes bijzonder goed zijn om te leren. Mij helpt het ten eerste beter te spelen want je weet meer, doordat je meer weet voel je je ook zelfzekerder en om de één of andere reden zorgt dat ervoor dat ik m'n tilt onder controle heb.