Nl5 SH QJ

• misipokeraar
      misipokeraar
      Bronze
      stats: vpip/pfr/steal%/3bet
      agg/cbet/foldcbet/hands

speler speelt 34/2/0/4.8
      1.9/100/50/66 (lol meer 3bet dan pfr ?( )

Hand spreekt voor zich denk ik, ik zal later vertellen wat hij had.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
      CO:
      $5.05
      BU:
      $3.89
      SB (Hero):
      $5.02
      BB:
      $6.00
      MP3:
      $5.23

Preflop: Hero is SB with J, Q.
      2 folds, BU calls $0.05, Hero raises to $0.25, BB folds, BU calls $0.20.

Flop: ($0.55) Q, 5, J (2 players)
      Hero bets $0.42, BU calls $0.42.

Turn: ($1.39) 4 (2 players)
      Hero bets $0.93, BU raises to $3.22(All-In), Hero calls $2.29.

River: ($7.83) T (2 players)

Final Pot: $7.83.
  • 5 antwoorden
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Denk dat je turn bet wat groter kan$1.10 ofzo. Kan alleen bedenken geslow playde AA miss. AKs of 109S
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Godverdomme ik haat de refresh button:p Dan maar opnieuw typen

In deze situatie prefereer ik vaak mee te limpen, omdat je meestal uit positie in vrij opgeblazen pot komt, met een vrij marginale hand. Je hebt wel de aggressie, maar tegen een vis hoef je daar niet bijster veel aan te hebben. Dit hangt natuurlijk wel voor groot deel af van de stats van de bb. Is dit ook zo een vis die graag flopjes ziet. Dan limp ik zeker mee, is dat een TAG, dan ben ik meer genijgd om te isoleren.

Op flop en turn lijken je bets mij oké, al bet ik liever iets lager flop(je moet tegen vrij weinig protecten). Dus iets in de trend van 0.36lijkt mij wel voldoende. Op de turn bet ik dan wel 0.93of misschien nog iets hoger, om dat het nu toch al wat meer draws zijn.

Zijn raise is natuurlijk vrij zuur. Je zit met top 2, maar ik zie hem dit met weinig minder doen. Probleem is er zitten ook heel weinig betere handen in zijn range. Eigenlijk maar 1en dat is 55

Ik heb hem eerst een vrij weide range gegeven. Ik geef hem 1combinatie van 44. Ik schat dat ongeveer 1derde van dergelijke spelers daar flop 1keer mee callen. Er is natuurlijk ook kleine kans dat ze JJ of QQ limpen, maar dit is al deel van een combo. Dat zit dan beetje meegerekend in die 44.

55,4h4c,AsQs,KsQs,KsTs,Ts9s. Hier haal je 41procent tegen. Waar je maar iets van 30procent nodig hebt. Exact weet ik niet, omdat niet duidelijk is hoeveel rake er juist is. Maar in ieder geval heb je genoeg.

55,4h4c,KsTs,Ts9s. Als ik de toppairs achter wege laat en enkel sets+combodraws. Haal je iets van 29.55.

Ik denk dat je hier dus wel marginaal kunt callen. Ook al zijn er ook zeker spelers die hier altijd 55 vast zullen hebben. Als extra ev heb je ook nog eens extra info.
    • misipokeraar
      misipokeraar
      Bronze
      Het is een dikke vis, daar ga ik eigelijk al broke op met tptk in het algemeen, hier heb ik zelfs 2 pair en de 4 brengt zoveel combo draws. hij had uiteindelijk 4-4 en heb hem ook gelijk een note gegeven
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Probleem is ik zie hem niet met veel minder dan die 44die shove doen. Buiten paar combodraws, maar die combodraws alleen zijn niet voldoende. Je moet er al TPTK flushdraw bijvoorbeeld bijpakken en ben niet zeker dat hij dat doet. Dus gewoon kapot valuebetten en als hij raised, moet je echt wel nuts hebben om door te gaan na deze hand. Dat is het positieve aan de call, waardoor hij als je de future EV er bij optelt, lichtjes +EV is
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik raise ook preflop hoor, gewoon de pot groter maken met een solide hand als QJo & je pakt een grotere pot op wanneer hij op een cbet fold

Anyways op de Turn denk ik niet dat ie 44'en kan hebben, dat is echte en loose peel op QJ5r

Dus zijn range is min of meer 54s,55,QJ,JJ(?) en random AA?

ik denk dat ik hier nooit ga folden enja als ie 55 showed is dat jammer maar ik denk dat ik een +EV move maak door zijn shove te callen

Mvg,
      Gerv