[18 mans] 3handed 55 op BB

• HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Poker Stars, $3.16 + $0.34 NL Hold'em Tournament, 400/800 Blinds, 50 Ante, 3 Players
      LeggoPoker.com - Hand History Converter

Hero (BB): 5,960
      BTN: 7,210
      SB: 13,830

Pre-Flop: (1,350) 5:diamond: 5:heart: dealt to Hero (BB)
      BTN folds, SB raises to 1,600, Hero raises to 5,910 and is All-In, SB calls 4,310

Ik pushde hier vrij snel, maar toen ik dit ging checken in wizzard vroeg ik me af of dit wel heel goed is.

Bij 50% open is het zelfs net -EV. En zitten in zijn min-open range juist de iets sterke handen??

Wat vinden jullie??
  • 4 antwoorden
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      hmm, vrij apart. Ik denk dat je de vorige handen er ook bij moet betrekken. Als je hem telkens zit minraise zou ik hier zeker pushen. Gaat hij de vorige handen telkens AI en zet hij nu ineens een minraise kan je er vraagtekens achter zetten. In zo'n geval zou ikzelf hebben gefold. Maar standaard lijkt het mij dat je hier alles erin gooit!
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Maar dit is voor hem natuurlijk bijna een atc push en tegen die range heb je genoeg equity imho.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Ja maar hier pusht hij dus niet. Nou denk ik niet dat hij nog fold op een push van jullie, maar dit moet je wel apart zien.
      Ik zie vaak aan mijn tafel tegenstanders die met een bigstack wel willen stealen maar niet snappen dat een push sterker over komt. Hier zou ik dan zeker hebben gepusht met 55. Je zal dan vaak 50/50 krijgen, want niet zo heel gunstig is, maar aangezien je hier de shortie bent moet je deze zet wel maken.
      Echter zoals ik al eerder heb gezegd kan je je vraagtekens bij de move van Villain zetten. Wil hij hier stealen of wil hij juist met deze move dat jij gaat shoven. In dat laatste geval zou ik deze hand hebben gefold.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Havikjo,

Deze situatie is heel zwart-wit, ofwel villain pushed (hier miniraised hij, maar hij gaat niet meer folden, dus noem ik het een push) any two, ofwel hij doet dit niet.

Als hij niet any two pushed, zal hij hooguit ~40% spelen, en dan is het een duidelijke fold, omdat je in en 18mans een doorlopende bubble hebt, omdat de pay out 40-30-20-10 is, zit je hier feitelijk nog steeds op de bubble.

De vraag is dus lastig, of villain any two pushed. Zonder reads zou ik hier wel vanuit gaan. Ondanks dat hij miniraised, er zijn veel meer spelers die dat doen met any two vanuit de sb. Voor mij hangt heel veel af van de laatste paar orbits. Je hebt al een aantal keer bb vs. sb gezeten tegen deze speler, dus als hij die keren ook altijd raisde of pushte, is dit voor mij een easy push (misschien foldt hij zelfs nog, heb ik wel vaker gezien met big stacks die dit soort rare dingen doen).

Als je villain vorige 2-3 orbits wél hebt zien folden vanuit de sb, dan weet je zeker dat hij niet any two pushed, en dus dat je moet folden. Het is namelijk ondenkbaar dat sb Q5o wel pushed en Q3o niet, dus er is niet echt een grensgeval mogelijk, of hij pushed minder dan 40%, of hij pushed any two.