[18 mans] 3,50 4Handed AQo call Shove/fold??

• HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Poker Stars, $3.16 + $0.34 NL Hold'em Tournament, 200/400 Blinds, 25 Ante, 4 Players
      LeggoPoker.com - Hand History Converter

UTG: 4,356
      Hero (BTN): 5,544
      SB: 10,243
      BB: 6,857

Pre-Flop: (700) Q:diamond: A:club: dealt to Hero (BTN)
      UTG raises to 4,331 and is All-In, Hero raises to 5,519 and is All-In, 2 folds

Ik Maakte hier de call, maar zie aan nash dat je hier echt super tight moet zijn, en deze zelfd nog weg kan gooien. Wat vinden jullie?
  • 2 antwoorden
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Ik vind hem op het randje zitten en ik denk dat hier een fold toch beter is. Op zijn range zou je nog wel voorstaan, maar aangezien je bij een fold ICM-wise meer winst overhoud zou ik deze folden. Je hebt daarnaast ook nog best veel BB's wat het ook weer aantrekkelijker maakt om te folden omdat je nog zat andere spots zal krijgen.

Equity   Winst   Split
      SB     55.41%  51.67%   3.74% { AcQd }
      BB     44.59%  40.86%   3.74% { 77+, A9s+, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KTo+, QJo }

Ik hoop dat mijn ranges op villain een beetje kloppen :)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi HavikJo,

In 18mans sng's krijg je vanaf dat er 5 spelers over zijn, eigenlijk constant een gelijke situatie als er iemand afvalt. De payjump is telkens 10% namelijk, dus er veranderd weinig door het wegvallen van de bubble.

Hier kun je een goede call maken als villain 28% of meer pushed, dat is elke pocket, elke aas, K9o, K6s, QJo, Q9s, JTs, een heel erg wijde range dus.

Het is niet ondenkbaar dat hij dit zal pushen, maar zonder read is het inderdaad zeker een fold, helaas, want dat maakt het natuurlijk niet gemakkelijk om nog een edge te halen in deze situatie, daar doe je echter helaas weinig aan in dit geval. Je in het geld folden is bij 18mans sng's bijna een mantra.