A8s utg+1

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      zelfde villain als in andere hand :
      vpip: 25.25
      prf: 15.35
      wtsd: 16.67
      af: 6.86
      3bet: 12.86
      f3b: 72.73

over 202 handen.

iPoker - $0.10 NL - Holdem - 10 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $10.00
      Hero (UTG): $7.47
      UTG+1: $6.18
      MP: $18.21
      MP+1: $7.79
      MP+2: $5.00
      LP: $10.00
      CO: $9.64
      BTN: $12.85
      SB: $10.60

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has A:club: 8:club:

Hero raises to $0.30, fold, fold, MP+1 raises to $0.70, fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.40

Flop: ($1.55, 2 players) T:spade: 5:heart: A:spade:
      Hero checks, MP+1 bets $0.20, Hero calls $0.20

Turn: ($1.95, 2 players) T:diamond:
      Hero checks, MP+1 bets $0.97, Hero calls $0.97

River: ($3.89, 2 players) K:diamond:
      Hero checks, MP+1 bets $5.92, Hero calls $5.60

paar vraagjes :
      kan ik dit hier utg openen of is dit te los?( open hier 77+, A7s+ en AJo+)
      Pre:
      Villain had al een paar keer ge 3bet op mn raise, dus ik besloot nu een stand te maken en te callen.

Op de flop besluit ik te c/c, aangezien ik er van uitga dat ik normaal gesproken wel voorlig op z'n range.( 22+, A2s+, A8o+, alle broadway's en suited connectors vanaf 89 )
      turn idem dito.

Op de river gaat hij allin, maar ik zie niet hoe de K hem kan hebben geholpen.Alleen QJ beat me denk ik.
      Ik ga er van uit dat hij AK of elke hand met een T op de flop wel groter zou hebben gebet voor vallue. Dus ik besluit te callen.

maak ik hier een(of meerdere) denk fout (en)???
  • 8 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik vind A8s vanuit UTG openen wel erg loose. Ik speel zelf AQ+ vanuit UTG, misschien soms AJ, maar meer zeker niet.

As played heb je imo na zijn 3-bet een fold. Je zou OOP moeten spelen als je zou callen (waarbij je tegen zijn range ook nog achter staat - tegen een 13% range heb je 43% equity), en door te 4-betten verander je je hand helemaal in een bluf.

Op de flop bet hij super klein. Dat betekent meestal een erg zwakke tot matige hand (bv. een draw, dus die zou ik hier (nogmaals: as played) nog eerder raisen dan callen om je toppair te protecten tegen draws.

Over de rest durf ik niet veel te zeggen eigenlijk...

Edit: Zat nog eens over de hand na te denken, maar denk achteraf toch dat je preflop wel moet callen. Je moet $0,40 callen voor een pot van $1,55, wat betekent dat je ongeveer 26% equity nodig hebt. Aangezien je 43% hebt tegen zijn range is 't hier wel een call denk ik.
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
      Op de flop besluit ik te c/c, aangezien ik er van uitga dat ik normaal gesproken wel voorlig op z'n range.( 22+, A2s+, A8o+, alle broadway's en suited connectors vanaf 89 )
      Dat lijkt me wel een gigantische range waarmee hij je 3bet. 202 handjes is geen groot genoeg sample size om daar vanuit ge gaan.

Op de river gaat hij allin, maar ik zie niet hoe de K hem kan hebben geholpen.Alleen QJ beat me denk ik.

QJ met spades is hier zeker een mogelijkheid.

As played zou ik hier de flop raisen, door 3 keer check/call te doen krijg je imo niet een goed genoeg beeld waar je staat in de hand, heeft hij je dominated? Barrelt hij door? Heeft hij een combodraw?

Als je toch nog tot op de river geraakt en je gelooft er echt niks van zou ik een blockbet plaatsen en folden op een raise, maar ik ben stiekem een dikke :f_love: dus dit kan volledig naast de bal zijn!

over & out

edit: en waarom zit je niet fullstacked aan tafel eigenlijk? zie daar het nut niet van in...
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos
      edit: en waarom zit je niet fullstacked aan tafel eigenlijk? zie daar het nut niet van in...
      Gebeurt me eigenlijk ook nooit, maar had auto rebuy nog niet aangezet :facepalm:

Zijn 3bets, tenminste die ik tot nu toegezien had, waren zeer los.Vandaar deze range.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      lol call preflop is gewoon slecht als hij overdreven vaak 3 bet preflop moet je gewoon je range tighter maken en hem 4 betten met een wijdere valuerange en durven afstacken als je denkt dat je goed bent.

Zou hem van tijd tot tijd ook 4 bet bluffen afhankelijk van hoe gestoord hij is preflop.

Turn en river vind ik gewoon zwak ofwel bet je de turn en besluit je jezelf te committen ofwel check fold ej als je denkt dat die T hem helpt of als je denkt dat ie een betere kicker heeft. chk/c turn en river is hier echt geen goed plan

preflfop is altijd een fold tegen ene 3 bet. zeker in full ring. Zie je liever 4 betten en folden tegen een shove dan de 3 bet callen. simpelweg folden tegen de 3 bet is ook prima
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      altijd fullstacked zitten , is wss je grootste leak in deze hand dat je het niet bent :)
      Pre ka je A8s niet openen utg , en ook niet callen op een raise.
      Je ligt danwel voor op zijn range , je gaat al superveel flops moeten folden ookal sta je voor (met je Ahi) . Verder zit je met een domination issue .
      Als je dan die flop hit en hji bet zo mini moet je wel raisen denk ik , maar is allemaal heel vaag doordat je eigl nooit in die spot hoort te zitten .
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Het feit dat hij zoveel 3bet spreekt eigenlijk net tégen een open hier, open 1010+ of zelfs nog AQ AK om te gaan 4betten als hij 3bet ;)

Xeno
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin

Edit: Zat nog eens over de hand na te denken, maar denk achteraf toch dat je preflop wel moet callen. Je moet $0,40 callen voor een pot van $1,55, wat betekent dat je ongeveer 26% equity nodig hebt. Aangezien je 43% hebt tegen zijn range is 't hier wel een call denk ik.
      Die equity gaat postflop tegen zo'n agressieve villain nooit tot zijn recht komen. Of hetzij dat je preflop al beslist van 'hij is zo agressief, ik ga op elke 8xx of Axx flop broke'. Anders ga je teveel van je hand afgezet worden denk ik :) Vandaar doe je dit beter met goeie floppers, kan je daar dan perfect gewoon op zijn agressie teren en TPGK gaan afcallen...

Xeno
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos

QJ met spades is hier zeker een mogelijkheid.

As played zou ik hier de flop raisen, door 3 keer check/call te doen krijg je imo niet een goed genoeg beeld waar je staat in de hand, heeft hij je dominated? Barrelt hij door? Heeft hij een combodraw?

Als je toch nog tot op de river geraakt en je gelooft er echt niks van zou ik een blockbet plaatsen en folden op een raise, maar ik ben stiekem een dikke :f_love: dus dit kan volledig naast de bal zijn!

Denk dat hier als je het 'niet geloofd' beter gewoon callt want hij is superagressief. Als je zo iemand tegenvuur geeft gaat hij eerder wegleggen, dan zwakte zien en gewoon verder betten. Vandaar kan een way ahead way behind line eigenlijk ergens wel, zou het hier wel niet doen met deze hand, zker niet als het een 3bet pot is. Als je A8 callt preflop, wil je gewoon een A of 8 hitten en dan moet je imo de flop en turn wel callen. Flop bet hij zeker, turn kan hij zien als te gebruiken scarecard voor jouw range. Nu is de river wel tricky zeker door zen kleine bet kleine bet overshove. Denk dat ik hier wel call, aangezien zijn line mij teveel intrigeerd en ik wil weten waarmee hij dit doet ergens :p Om note te maken, maarja, zou zelf nooit in deze situatie komen eigenlijk. Om zo'n speler tegengas te geven (wat je hier beter doet met dit soort handen tegen een reg die dit ook deels met een reden doet, jouw image en dergelijke) moet je gewoon wachten op een decent hand, die open je hij gaat 3betten en dan gewoon 4bet. Je raakt hem duizend keer harder door hem gewoon te busten dan door jezelf hier te valuetownen tegen een fish in een hand die enkel je varience verhoogd en je gaat doen tilten als hij daar opeens AQ toont :)

Xeno