NL25 4bet pot in blindbattle

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Villain had me de 2 voorgaande orbits ook al ge3bet in blind steal. Hij 3bet 11% van zijn bb over best decent sample.
      (15/13) 9.0 agg. Fold to cbet was gek genoeg 100. Het sample hierop was niet heel groot, maar het zegt wel iets. (veel handen preflop spelen blijkbaar?)

Preflop besluit ik te 4betten. Ik verwacht dat hij hier gewoon zo vaak blufft tegen mij en ik heb een aas blocker.

De flop is droog. Alleen een king of aa kan een cbet hier callen imo.
      Ik verwacht dat zijn range ongeveer Aj+ 99+ is. Ik 4bet namelijk best veel van de sb, in verhouding tot andere posities dus verwacht dat hij een weidt range heeft.
      Als ik hem +/- 42% van de keren kan laten folden is het al profitabel om te cbetten.
      Cbet dus? Zo ja, size?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Replayer
      Hero ($48.49)
      BB ($34.26)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($25)
      CO ($25)
      BTN ($25.25)

Dealt to Hero 6:spade: A:diamond:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.75, BB raises to $2.50, Hero raises to $6.75, BB calls $4.25

FLOP ($13.50) 4:spade: 5:diamond: K:club:

[color=red]Hero ???
  • 7 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sjors777
      Als ik hem +/- 42% van de keren kan laten folden is het al profitabel om te cbetten.
      Cbet dus? Zo ja, size?
      Hoe kan je nou weten hoe vaak het profitabel is om te c-betten als je de sizing niet weet?

As played check/fold, 4-bet calling range is altijd supersterk en daarnaast hit dit board zijn range gewoon erg goed.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oepps omdat ik dat schreef nadat ik mn cbet eruit geknipt had :)
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Villain begon de hand ook maar met 70 bb zie ik. Ik ben geen fan van het light 4 betten van 60-70 bb stack ondanks zen lichte 3 bet range in bb. ik zou dit enkel doen tegen full stacks maar dit is mijn mening maar
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Nl25 he ;)
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Ten eerste, wat is villain's 3betting range hier (voor value, want air fold hij naar 3bets) en wat jammed villain niet (5bet dus).

Voor value zal villain waarschijnlijk iets 3bettene van AQ+,TT+ ofzo af en toe een verdwaalde KQ ofzo in zijn range nog denk ik. Wat 5bet villain? Depends on jouw image (ben je spazzmonster of nit?). Als jij spazzmonster bent dan zal villain meer geneigd zijn om gewoon te flatten met AA/KK lijkt me omdat je gewoon zovaak geen value hand hebt in die positie, ben je een nit lijkt het me meer +EV om KK+ gewoon te jammen in deze spot omdat je dus meer gewogen bent naar valuehands als je daar 4bet en hij dus gewoon voor clean value kan gaan.

Dit alles gezegd hebbende ga ik er dus vanuit dat villain denkt en niet random buttons klikt. Goed, ik ga ervanuit dat je geen extreem spazzmonster bent, dus je redelijk wat credit gaat krijgen en hij waarschijnlijk zijn grote handen gaat 5betten. Dus zijn range op de flop is iets van TT-QQ AQ(s?),AK lijkt me.

GOED, kwa sizing moet je iets betten waardoor je de turn zou kunnen shoven mocht dat nodig zijn (want dit wil je ook doen met je valuehands). SO, eens kijken naar potsize:

13,50$ met nog ~28$ left voor villain.

Iets van 7-8$ lijkt me prima gezien je dan 20$ in 28 ofzo overhoud op turn.

Nu terug naar de ranges, we hebben dus besloten 7$ te betten als we betten in deze spot, range was TT(wss helft combos, zal wat folden), JJ-QQ + helft AQ combo's + alle AK combo's

Handen die folden (ervanuitgaande dat TT-QQ en AQ fold) zijn 3+6+6+8 = 23 combo's die zullen folden, alle AK's gaan sowieso callen en dat zijn ~ 16 combo's. Als we accounten voor wat verdwaalde AA en KK's en KQs (laten we zeggen ongeveer 1/2 van de tijd dat hij deze heeft) dan hebben we 3+3+2 =8 combo's meer nog die ons beaten. Dan zitten we dus op een totaal van 24 combo's die ons gaan callen en ons beaten en 23 combo's die we beat hebben.

Goed, dat betekend dat ongeveer 50% van de tijd we hem kunnen laten folden op een K high board, mits TT-QQ direct fold (lijkt me wel als hij een 4bet called en K high komt). Als villain ongeveer 50% van de tijd fold en we 7$ investeren om 13,5$ te winnen dan krijgen we dus:

0,5* 13,5$ + 0,5* -7 = 6,75$-3,5$ = $3,25 profits bij een c-bet oftewel 13bb's.

Overigens zitten hier veel aannames in, waarvan ik niet weet of ze kloppen gezien ik geen 25NL speel en niet weet wat jouw image is tov hem dus zul je zelf even moeten kijken wat je hier uit kan halen en hoe het voor jou opgaat.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Nl25 he

oepsie mijn excuses
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Lijkt me een vrij easy check/fold omdat de meeste spelers op NL25 die eenmaal geld in de pot hebben zitten niet snel meer folden, ik 4bet hier met alle handen trouwens naar $5,75 omdat je toch IP zit. =)