NL2 c/r river

• TheSwordfish
      TheSwordfish
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2
      MP3:
      $1,93
      CO:
      $2,35

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:heart: , Q:spade:
      MP3 calls $0,02, CO calls $0,02, 2 folds, Hero raises to $0,10, MP3 folds, CO calls $0,08.

Flop: ($0,23) K:club: , Q:diamond: , 6:heart: (2 players)
      Hero bets $0,14, CO calls $0,14.

Turn: ($0,51) 3:spade: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

River: ($0,51) Q:club: (2 players)
      Hero bets $0,28, CO raises to $2,11 (All-In), Hero ???

Was een FR-tafel. Heb alleen te laat de tafel verlaten.

Preflop
      Normale raise

Flop
      Heb 't 2de paar. Dat kan nog wel goed zijn dus bet ik.

Turn
      Zeker ligt daar de OESD, maar ik wil geen K voederen. Dus zie ik potcontrole belangrijker dan voor de draw te beschermen.

River
      Nou wil ik de K voederen :-)
      Ik kan me niet erop verlaten dat hij bet dus moet ik.
      Zijn raise is dan toch wel indrukwekkend. Kan hij dat met een slechtere Q? Anderzijds waroom ging hij de turn checken? Als hij 2 paar of beter hield zou hij beter moeten de turn betten.

Wat denken jullie?
  • 6 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik zou callen, Je hebt nog maar 6 handjes op die speler (voorlopig 50/17 wat al raar is) dus die kan hier vaak gewoon bluffen, of Qx handen echt wel de nuts vinden.

Je moet 1,8$ callen om 2,9$ te winnen, ik denk dat je vaak genoeg voor zult liggen.
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Ik zou callen, Je hebt nog maar 6 handjes op die speler (voorlopig 50/17 wat al raar is) dus die kan hier vaak gewoon bluffen, of Qx handen echt wel de nuts vinden.

Je moet 1,8$ callen om 2,9$ te winnen, ik denk dat je vaak genoeg voor zult liggen.
      Dit, en als hij een boat toont dan maak je een superdikke note van deze speler.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik verplaats deze wel even naar het SH-forum, omdat je hier in feite shorthanded speelt (ook al is het een FR-tafel).
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oh en over de hand zelf: Raise preflop groter. Als je 4bb+1bb/limper aanhoudt moet je al naar $0,12 raisen, en omdat ik OOP zit raise ik hier 1bb extra. Ik maak het hier dus $0,14.

Flop is niet erg drawy, maar handen als AJ, AT en JTs kunnen hier wel in zijn range zitten, dus wil je wel protecten. Ik bet hier dan 3/4 pot ongeveer.

Zijn call geeft idd wel aan dat hij íéts heeft. De turn is imo een blank. Ik zie hem preflop niet vaak callen met 54, maar je bet op de flop zal hij daar zeker niet mee callen. Daarbij zit je inmiddels op de turn, waardoor je tegen een dergelijke draw met ongeveer 1/2 pot voldoende hebt om te protecten.

Op de river heb je inderdaad wel een call denk ik. Hij heeft een AF van 0,3. Dat is zó passief, dat een dergelijke passieve speler op de river nooit zal gaan bluffen. Je kunt hier dus zeker beat zijn door een full house.

Je moet $1,48 callen (de rest van je stack) voor een totale pot van $4,03. Je hebt dus ($1,48/$4,03)*100 = ~37% equity nodig om te kunnen callen.

Op welke range kun je je tegenstander hier nu zetten? Gezien zijn ontzettend lage AF denk ik dat hij heel vaak nutshanden heeft (dus full houses met 66 of KQ en misschien een verdwaalde QJ-achtige hand).

Als je hem 66, AQ, KQ en QJ geeft, heb je 42% equity en kun je al ruimschoots callen.

Iedere Qx-combo die je aan zijn range toevoegt, maar je equity er alleen maar beter op, omdat dit allemaal combo's zijn die je verslaat.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ehm Orodin je zet het bij shorthanded en de meeste shorthanded spelers raisen standaard 3bb en af en toe wel en je kan wel groter raisen omdat het uit sb is, maar ik zou hier eigenlijk ook naar 0.1 raisen :D
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Pre is Nice, postflop bet ik iets groter maar de sizing die jij deed is ook fine :)

Turn is Ok, denk niet dat er veel value te halen valt van slechters. De River bink je een Queen en dan bet ik toch echt wel 3/4 pot omdat zijn range polarized is (Qx of Kx -> die callen sowieso. De rest(meuk) fold gewoon)

Op zijn raise, call ik vrij snel omdat je equity/pot odds gewoon te goed zijn tegen zijn trips, full house & misschien Kx range. Ik zou zeggen Equilab dit maar en zie voor jezelf om een goed beeld te krijgen, ik zit nu op het vliegveld dus kan dat niet voor je doen!

Mvg,
      Gerv