180 man 2.5$ FT

• LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Moest ik hier folden?

PokerStars No-Limit Hold'em, 2.5 Tournament, 2000/4000 Blinds 400 Ante (5 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG (t76704)
      MP (t71033)
      Button (t15842)
      SB (t86027)
      Hero (BB) (t20394)

Hero's M: 2.55

Preflop: Hero is BB with K, J
      UTG bets t8440, 3 folds, Hero raises to t19994 (All-In), UTG calls t11554

Flop: (t43988) 9, 9, 4 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t43988) 6 (2 players, 1 all-in)

River: (t43988) 10 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t43988

Results:
      Hero had K, J (one pair, nines).
      UTG had 7, A (one pair, nines).
      Outcome: UTG won t43988
  • 9 antwoorden
    • paulverme
      paulverme
      Bronze
      ben hier absoluut niet goed in thuis, maar ga toch een poging wagen om te evalueren en dan zie ik wel wat de coaches of anderen zeggen.

UTG kan met vrij wijde range raisen hier en druk op de tafel zetten en hij heeft nog een stock om raise/fold te spelen tegen MP en SB. En tegen SB heeft ie dan nog eens positie ook als die mocht besluiten gewoon te callen.

Dus zijn raise hoeft niet perse een sterke hand te betekenen. Maar ik ga er wel vanuit dat hij raiset met de intentie om jou en btn te callen mochten jullie besluiten AI te gaan. Jij hebt van jullie twee de grootste stack en als jij besluit AI te gaan moet UTG maar 11K bijleggen en krijgt hij iets van een 3:1 (als ik het goed heb uitgerekend). Hij heeft eigenlijk maar 2:1 nodig om te callen met any two cards dus het is voor hem altijd een easy call.

Dus nu de hand van jouw kant:
      Je bent heel short maar je krijgt een raise van UTG. Als je AI schuift krijgt hij 3:1. Normaal gezien moet hij callen als hij 2:1 krijgt dus ik denk persoonlijk dat hoe shortstack je ook bent, je deze hand preflop moet folden. Je hebt natuurlijk totaal ook geen foldequity meer maar er is een speler die nog shorter is dan jij. Als je toch de kans krijgt om eens eerst te kunnen raisen in een van de volgende handen dan toch liever dat dan hier te callen.

maar misschien vinden anderen wel dat je hier de coinflip moet aangaan omdat je zo shortstack bent en geen FE hebt en dat je misschien beter KJo kan callen omdat je toch twee plaatjes hebt en de kans bestaat dat je de volgende handen helemaal niks krijgt. Pushen in volgende handen gaat ook geen fold bewerkstelligen dus dan misschien toch maar beter hier de confrontatie aangaan en trachten te verdubbelen?

mathematisch gezien zou ik hier zelf folden, maar gezien je totaal geen FE hebt (nu niet en in volgende handen ook niet) is deze hand wel goed genoeg om voor je tornooileven te beslissen?
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      Met KJo tegen een UTG open met 4BB behind zou ik nog wel folden, omdat je hier geen FE hebt, tenzij je een read hebt dat UTG hier any two opent oid. Dan is het wel een shove. Dit laatste is echter zeer onwaarschijnlijk.

Wat zou ik hier dan wel shoven?
      Waarschijnlijk iets als 99+, ATs+ AJo+, KQs

Ik ben overigens zelf nog een redelijke beginner op de 180mans, dus misschien klopt mijn analyse niet helemaal (of helemaal niet :P ).
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Nu ik terug mttsng ga doen. Leek het me interessant om nog eens berekening te doen over zo'n handje

Ik ga er even vanuit dat de open raiser heel zijn range called en als hij af en toe nog fold, lijkt het mij clear push, maar elke redelijke speler zal dit niet meer doen.

Dus er zijn 3scenario's
      je fold: je stack is nog 08.073procent van de overgebleven pricepool waard
      je called en je wint:is je stack 17.954 van de overgebleven pricepool waard
      je called en je verliest

De kans die je dus moet hebben om Be te pushen is 08.073/17.954=44.96procent.

Dit komt overeen met een range van 20procent. Dit is 66+, A4s+, K8s+, Q9s+,J9s+T9s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo
      Dit is een beetje randgeval, denk ik. Als hij de laatste handjes vaak aan het openraisen was en druk aan het zetten. Is het een easy push. Als hij vrij rustig was de laatste tijd, kan je nog wel folden en de eerst volgende FI spot pakken.
    • LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Thanks allemaal voor de reply.

Ik had inderdaad nog kunnen folden volgens mijn eigen opinie, aangezien de button nog een kleinere stack zit dan mij en hij eigenlijk een move moet maken.

Mooie berekening liessens maar je bent één ding vergeten; ik zat namelijk in de BB :P !

Dit geeft nog ong 16000 chips na een fold. Ook verder nog een kleine berekening fout (totaal aantal chips is 270K). Even aanpassen en komen we op:

je fold: je stack is nog 5,925 % van de overgebleven pricepool waard
      je called en je wint: je stack is 16.292 % van de overgebleven pricepool waard
      je called en je verliest

De kans die je dus moet hebben om Be te pushen is 5.925/16.292= 36.368 procent.

• liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LgnDe
      Thanks allemaal voor de reply.

Ik had inderdaad nog kunnen folden volgens mijn eigen opinie, aangezien de button nog een kleinere stack zit dan mij en hij eigenlijk een move moet maken.

Mooie berekening liessens maar je bent één ding vergeten; ik zat namelijk in de BB :P !

Dit geeft nog ong 16000 chips na een fold. Ook verder nog een kleine berekening fout (totaal aantal chips is 270K). Even aanpassen en komen we op:

je fold: je stack is nog 5,925 % van de overgebleven pricepool waard
      je called en je wint: je stack is 16.292 % van de overgebleven pricepool waard
      je called en je verliest

De kans die je dus moet hebben om Be te pushen is 5.925/16.292= 36.368 procent.

Nee jij hebt foutje gemaakt. Je bent 5de plaats prijs van alle prijzen vergeten af te trekken. Aangezien iedereen dit al op zak heeft. Mijn berekening klopt wel :P

Je kan het ook doen dat als je verliest nog wel de 5de plek hebt
    • LgnDe
      LgnDe
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens

Nee jij hebt foutje gemaakt. Je bent 5de plaats prijs van alle prijzen vergeten af te trekken. Aangezien iedereen dit al op zak heeft. Mijn berekening klopt wel :P

Je kan het ook doen dat als je verliest nog wel de 5de plek hebt
      Oeps ... Apologies :coolface:
    • macomacoNL
      macomacoNL
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MintberryC
      Met KJo tegen een UTG open met 4BB behind zou ik nog wel folden, omdat je hier geen FE hebt, tenzij je een read hebt dat UTG hier any two opent oid. Dan is het wel een shove.
      Dit imo! Mocht hij vaker minraisen zou ik hem hier er wel overheen klappen. Maar een minraise vanuit EP is toch tricky. Je kunt ook bedenken: '' Met wat voor hand minraise je vanuit EP''?

Vaak loop je met KJ kwa range dan al achter denk ik :)
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door macomacoNL
      Oorspronkelijk gepost door MintberryC
      Met KJo tegen een UTG open met 4BB behind zou ik nog wel folden, omdat je hier geen FE hebt, tenzij je een read hebt dat UTG hier any two opent oid. Dan is het wel een shove.
      Dit imo! Mocht hij vaker minraisen zou ik hem hier er wel overheen klappen. Maar een minraise vanuit EP is toch tricky. Je kunt ook bedenken: '' Met wat voor hand minraise je vanuit EP''?

Vaak loop je met KJ kwa range dan al achter denk ik :)
      Je mag dan ook lichtjes achter liggen. Zoals je uit mijn post kunt zien, moet hij een vrij losse utg range hebben, maar moet zeker geen maniac zitten. Afhankelijk van table dynamic, raise ik die zijn range zeker
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi LgnDe,

Ten eerste, excuses voor de late beoordeling.

Liessens heeft op zich al een prima berekening gemaakt hier natuurlijk, echter, ik kan nog wel wat zeggen over het moment zelf.

Je kunt geen berekening maken tijdens het spelen, daarom is het zaak dat je kijkt of je hier voor kunt liggen. Als je niet voor kunt liggen (dus KTo en K9s zitten niet in zijn range) dan zul je hier sowieso al niet in de buurt van een coinflip kunnen komen (omdat je wel dominated bent door KQ, AJ, of sterke pockets, die natuurlijk allemaal in zijn range zitten).

Je zult dus moeten inschatten of villain loose is, en probeert de tafel te domineren (wat hier niet handig zou zijn, gezien icm, maar goed, dat terzijde). Ik denk dat deze spot dan ook erg readafhankelijk is, en dan is het met name belangrijk hoe villain de laatste 10-20 handen is doorgekomen.

Het lijkt alsof deze hand op stars gespeeld is, en daar kun je op previous handhistory klikken, waardoor je redelijk gemakkelijk kan zien hoeveel handen villain gewonnen heeft, je hebt er ook veel aan als je goed op let, dus als je een ft aan het spelen bent, is het af te raden ondertussen nog 15 tafels open te hebben.

Het is wel erg close. Ik denk dat jouw range "Waarschijnlijk iets als 99+, ATs+ AJo+, KQs" wel een betere is dan één met KJo erin, ik zou echter KQo, ATo, A9s, 77 en 88 ook nog wel durven pushen. Je hebt, zoals liessens al zei, ongeveer 45% kans te winnen nodig, en dat haal je met die handen ook nog wel volgens mij. Tegen een relatief loose tegenstander zeg ik hier wel; NH.