Tilten tijdens mult-tafelen.

• Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Hoi mensen,

Ben een tijd terug begonnen met pokeren. Zit op de micro-limits SNG's DON spelen op Everest. Gecombineerd met free-rolls een bankroll van $15 opgebouwd)

Misschien hebben meer mensen last van het volgende verschijnsel: ik speel vaak 6 tafels tegelijk. Nu terwijl ik weer eens een KK verlies tegen A7OS begin ik lichtjes te tilten (hoeveel winrate heb ik daar normaal tegen?) . In een andere tafel heb ik een domination tegen dezelfde speler die ik ook verlies. Ik merk vaker dat ik dan echt helemaal tilt (1 kan ik net aan)

Wat kan ik hier tegen doen? Ik hanteer solid BRM, weet dat ik af en toe dominated handen kan verliezen. Maar zit nu al een paar weken door dit scenario tussen de 15 en $ 20 te schommelen. Schiet niet op...

Afijn... ik ga het binnenkort proberen om tracked te spelen via PKR (heb 20K playchips, dus mss dat ik met hogere status wat meer kan bereiken)

Minder tafels spelen is een optie maar dan raak ik verveeld bij lage buy-in.. mis dan de spanning. HELP
  • 7 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Begin alvast met je BR niet te zien als dollars, maar als punten. Punten verliezen doet minder pijn dan geld verliezen.

Verder zou ik je aanraden om eens logisch te bedenken dat elke starthand kan verliezen en dat ook regelmatig doet. Ook AA of KK. Daarbij is het helemaal niet extreem wanneer dat een aantal maal achter elkaar gebeurt. Dit is niet bedoeld als grapje. Draai maar eens een paar honderd keer een board met KK tegen een willekeurige hand met een gewoon kaartspel.

Je zou ook wat berekeningen en simulaties kunnen doen in een spreadsheet. Heel verhelderend :D

Leren wat variance inhoudt, werken aan je mindset en niet meteen denken dat je de limieten wel even zult bestormen.

Succes!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Je moet gewoon kijken of je telkens een +EV (of zelfs de maxEV) beslissing maakt. Als je deze telkens maakt, dan weet je dat het gewoon korte termijn pech is die je tegenhoudt.

Over je KK vs A7o:

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 71,273% 71,094% 0,357% 28,549% KK
      Speler 2: 28,727% 28,549% 0,357% 71,094% A7o

Tilten is echt niet nodig, je verliest hier bijna 3/10 keer. Dus als je verliest, dan moet je gewoon denken dat dit een van die keren is.

Wat ik handig vond bij het inzien van "bad beats" is dat je eens moet bekijken hoe sommige handen het tegen elkaar doen.
      AJ vs KT: ~60-40
      AT vs KT: ~75-25
      AK vs 23: ~65-35

Vooral de laatste 2 zijn leuk om te zien. Maar bij al deze handen waar je voorligt, zul je nog genoeg verliezen.

Hoop dat je hier iets aan hebt!
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Thnx, bedankt voor de tips.... we gaan weer verder.
      Ik zal iig tighter moeten spelen en zal waar mogelijk SNG coaching gaan volgen. Straks getracked spelen en dan gaan we voor 2012 het doel van $100 met solid BRM proberen te bereiken!

Edit: net weer ff een sessie van 6 SNG's en alle 6 ITM :-) Heerlijk als je AK wel gewoon wint van A6 etc :D
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Met gedegen spel is dat doel zeker haalbaar!

Succes!
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Even ook kort iets over ICM factor zeggen zo is met AK op bubble double or nothing callen, zelden goed bijvoorbeeld.

ICM trainer downloaden is daar zeker verhelderend voor.
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      gewoon zoveel tafels spelen dat je geen tijd hebt om showdowns te bekijken
    • jollieg7
      jollieg7
      Bronze
      STOP! nu het nog kan!!!!!!!!!!!!!!!!