set J grote straatkans op turn

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heb hier set gehit op en er ligt een FD op bord kortom ik moet hier op flop denk ik wel reraisen. Turn maakt echter straat vol maar ik heb nog genoeg outs voor FH, (straight) flush die ook nog redelijk vaak goed is en zelf nog een out voor quads. Wat moet ik doen na zijn donk op turn?

In totaal heb ik deze outs: J :spade: , 8 :heart: , K :heart: die me zeker de beste hand geven en dan ook nog ook nog de andere 7 harten die mee ook vaak nog goede kans geven.

Kortom zijn dit genoeg outs om agressiever te spelen of is een check in deze spot het beste. Villian was vooral pre erg loose met VPIP van 83, PFR van 40 en 3-bet van 30; zijn AF was "maar" 1.4 dus veel agressie toonde ie na flop niet vaak. Stats over 30 handen maar op zich is beeld van hem dus niet goed.

River is standaard aangezien ik quads maak en dat maakt raise heel simpel :]

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($3.44)
      BB ($8.41)
      UTG ($3.41)
      UTG+1 ($2.40)
      UTG+2 ($1.66)
      Hero ($2.40)
      CO ($4.79)
      BTN ($2.35)

Dealt to Hero J:heart: J:club:

fold, fold, UTG+2 calls $0.10, Hero raises to $0.20, fold, fold, fold, fold, UTG+2 calls $0.10

FLOP ($0.55) 9:heart: J:diamond: T:heart:

UTG+2 bets $0.10, Hero raises to $0.20, UTG+2 calls $0.10

TURN ($0.95) 9:heart: J:diamond: T:heart: Q:heart:

UTG+2 bets $0.20, Hero calls $0.20

RIVER ($1.35) 9:heart: J:diamond: T:heart: Q:heart: J:spade:

UTG+2 bets $0.20, Hero raises to $0.40, UTG+2 calls $0.20

UTG+2 shows 2:heart: 5:heart:
      (Pre 18%, Flop 23.2%, Turn 61.4%)
  • 9 antwoorden
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Neem me niet kwalijk als ik er helemaal naast zit. :P (ik doe dit ook om te leren).

Heads up heb je meer dan 50% equity nodig om winnend te kunnen raisen.
      3way is dat (100/3) 33,33% en 4way (100/4) 25% etc.

Het gaat er bij bovengenoemd voorbeeld om dat je dus genoeg outs hebt om de beste hand te maken.

Nu kunnen we KK wel uit zijn range schrappen gezien zijn play preflop. Ik reken dus een FH mee voor de beste hand. Ik vind niet dat alle :heart: 's meegerekend kunnen worden gezien hij wel een A:heart: of K:heart: kan hebben.

Ik reken de volgende outs: 3x9, 1xJ, 3xT, 3xQ, 1x8:heart: en 1xK:heart: .
      Totaal heb je 12 outs. 12 vd 46 =~26%. Dit houdt in dat je pas profitabel agressief kan spelen vanaf een 4way pot.

Hopelijk vertel ik hier de waarheid. Ik ben er niet helemaal zeker van maar denk dat het zo zit zoals ik vertel. :)
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      AF van 1.4 bij een VPIP van 84 is juist erg agressief. Denk erom, altijd de getallen in verband met elkaar zien! Een 24/18/2.2/38 TAG is minder agressief dan een 70/30/1.5/45 Agro-Fish/Maniak. :)

Daarom raise ik deze turn dan ook gewoon tegen hem. Je hebt 12 clean outs, maar de andere 6 outs tel ik er ook gewoon bij. Een hogere harten zie ik hem gewoon niet vaak hebben gezien de preflop actie. Daarnaast lig je dan soms ook nog voor omdat hij dan bv geen straat heeft. Ook de 6 K's en 8'en zijn potentiele split outs. Al met al haal je de 50% equity dan nog niet, maar dan ga je er wel van uit dat hij altijd een betere hand heeft.

Dit soort spelers zie ik toch ook nog wel zulke donks maken met Qx oid. Daarnaast kost een 3-bet je niet zoveel (je equity is ook niet veel minder dan 50%), want je hebt dus een lading outs en als hij het initiatief heeft op de river is dat ook prima, want dan kan je vaak nog 2 BB van hem halen als je toch hit.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik call de flop trouwens alleen in positie om dan de turn te raisen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik raisede hier om hand te protecten tegen straat of doe ik dat nou heel raar?
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Hu project je het beste door call flop raise turn te spelen idd.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Protecten is ook niet echt aan de orde hier, wanneer je de flop raist krijgt hij 9:1 en dat is genoeg om met elke draw te callen, ook gutshots. Je kunt beter max value halen door de turn pas te raisen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Hmmm ik zie SD en FD liggen op flop dus ik dacht die ga ik geen gratis kaart geven. Blijkbaar verkeerd gedacht dus en weer iets gezien waar ik rekening mee moet houden.

Weer iets geleerd, tnx!!
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Hmmm ik zie SD en FD liggen op flop dus ik dacht die ga ik geen gratis kaart geven. Blijkbaar verkeerd gedacht dus en weer iets gezien waar ik rekening mee moet houden.

Weer iets geleerd, tnx!!
      Als hij flop bet en je raist in de verwachting dat hij turn vaak c/c zal spelen. Als je flop callt zal hij turn vaak betten en als je dan raist is de pot 1 sb groter.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Protecten is ook niet echt aan de orde hier, wanneer je de flop raist krijgt hij 9:1 en dat is genoeg om met elke draw te callen, ook gutshots. Je kunt beter max value halen door de turn pas te raisen.
      Ow oke. Best logisch idd.