AQ 2 paar op 3 suited flop

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Vraag gaat over de flop: moet ik hier nog reraisen om te protecten of gewoon callen? Zit feitelijk HU dus achteraf denk ik dat ik best wat agressiever had mogen zijn in deze spot. Hij kan ook net zo goed AK of misschien zelfs nog AJ hebben. Villian was zeer loose dus op zich lijkt me protecten ook niet verkeerd.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($3.44)
      BB ($0.19)
      UTG ($8.34)
      UTG+1 ($6.87)
      UTG+2 ($6.87)
      MP1 ($2.75)
      MP2 ($4.45)
      Hero ($5.55)
      BTN ($3.15)

Dealt to Hero Q:diamond: A:heart:

fold, fold, fold, MP1 calls $0.10, fold, Hero raises to $0.20, BTN raises to $0.30, fold, BB calls $0.09 (AI), MP1 calls $0.20, Hero calls $0.10

FLOP ($1.14) Q:club: 4:club: A:club:

MP1 checks, Hero bets $0.10, BTN raises to $0.20, MP1 folds, Hero calls $0.10

TURN ($1.54) Q:club: 4:club: A:club: 7:spade:

Hero checks, BTN bets $0.20, Hero calls $0.20

RIVER ($1.94) Q:club: 4:club: A:club: 7:spade: Q:spade:

Hero bets $0.20, BTN calls $0.20
  • 9 antwoorden
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Ik 3bet hier de flop voor protection. Als de BU zou cappen op de flop zou ik verder de hand downcallen (behalve als ik FH maak ofcourse). Ik denk dat een flop 3bet zorgt voor meer info over de hand van je tegenstander en je tegelijkertijd je hand beschermt (vooral OOP).

Als hij zou cappen op de flop zou dat kunnen met een flush of een set oid. Echter denk ik dat je nog vaak genoeg voorligt om profitabel down te callen hier.

ps: Ik weet niet wat de hand veranderd als er 1 speler all in is zoals in deze hand.. Naar mijn mening veranderd het nu niet zo veel.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Lijkt me ook dat die AI niks veranderd. Die heeft maar 19 cent ingebracht en die verwaarloos ik dus.

Ik kan me prima in jouw verhaal vinden, heb nog al eens de neiging om zulke flops gewoon te callen maar raisen lijkt me in zulke spots beter.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      AI speler kan je hier negeren omdat hij maar voor een klein beetje allin is.

Waarom donk je de flop? Standaard is dit een c/r. As played 3-bet ik zeker. Je ligt meestal voor en ik wil hem ook niet op de turn behind zien checken.

As played zou ik de river ook c/r spelen om er meer value uit te halen. Hij gaat toch meestal wel betten.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Besloot flop te donken omdat dit niet al te lekkere flop is en het mij niet zeker leek dat ie wel ging betten. Daarom besloot ik het zelf te doen en hem iig geen gratis kaarten te geven. Doe ik dat dan zo verkeerd in deze spot?
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Het is niet per se verkeerd hoor, denk dat het hier allebei wel kan. Als je denkt dat hij misschien niet zal betten dan is het beter. Ik denk overigens dat hij hier praktisch altijd gaat betten. Zijn range bevat grotendeels Ax en met pocket pairs zal hij waarschijnlijk ook wel een cbet afvuren.

Maar donken valt ook wat voor te zeggen. Vooral omdat je dan b/3b kan spelen en ik hem ook wel vaak zie raisen als jij donked.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Hoezo vind je dit board niet goed? Omdat de A en de Q er liggen heeft hij bijna nooit een flush, daarnaast beaten alleen AA en QQ je en die hebben allebei maar 1 combo. Lijkt me 1 van de beste boards die je kunt krijgen met je AQ...
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik zelf vind het board prima hoor ;) , maar ik dacht nu meer vanuit het punt van tegenstander. Hij is denk ik niet al te blij met dit board en dacht dat ie vaak niet zal betten en daarom besloot ik te donken.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Maar je callt alleen down op zijn raise, lijkt me niet echt het teken dat je blij bent met je hand ;)

Ik vind dat je hier wel wat meer mag raisen, zeker de flop 3betten of anders de turn c/r als er geen komt
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Mijn vraag was ook precies of ik wel blij genoeg moest zijn om deze agressie te mogen tonen ;) .