Nl 10 - Aq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      hoe speel ik deze hand? door zijn kleine bet heb ik het idee dat villian op de flop aan het drawen is, en besluit ik te reraisen. turn geeft een 3e harten en ik kan hier behind checken, maar nog een keer barrelen lijkt me ook niet slecht? (met de Q high flushdraw in mijn achterhoofd). moet ik hier uberhaupt betten? en zoja, hoeveel? river easy call?

Known players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      $15,34
      Hero:
      $12,74

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:club: , Q:heart:
      UTG2 calls $0,10, 2 folds, Hero raises to $0,40, 4 folds, UTG2 calls $0,30.

Flop: ($0,95) Q:diamond: , J:heart: , 8:heart: (2 players)
      UTG2 bets $0,3, Hero raises to $0,90, UTG2 calls $0,60.

Turn: ($2,75) 3:heart: (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $1,5, UTG2 calls $1,50.

River: ($5,75) 9:heart: (2 players)
      UTG2 bets $1,9, Hero calls $1,90.

Final Pot: $9,55
  • 3 antwoorden
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Denk even na over de handrange van villain. Waarom doet hij wat op elke straat.

Ik laat even de eer aan jezelf maar als je logisch nadenkt ga je zien dat je hier bijna altijd tegen een hogere flush gaat zitten.

De raise op de flop is goed, maar te klein - je wil immers protecten op dit toch wel natte board, als je het 90 cent maakt moet hij 60 cent callen voor een pot van 2.15

Dit is ongeveer 3.5:1 odds, wat best wel goede odds zijn voor nutflushdraws + combodraws. Ik zou hier eigenlijk opteren voor een potsized raise, gezien hij een vis is die best wel aggressief is, verwacht ik een call die hem in the long run (want zo moet je altijd denken in poker) geld zal kosten.

De turn is ugly: flushdraws komen aan, die zeker in zijn range zitten. Ik check hier altijd behind voor potcontrol: je wil hier niet de pot onnodig groot maken. Je bet hier toch & villain callt weer. Nu moet er een alarmbel afgaan.

Op de river hit je je flush, die hier vaak niet goed gaat zijn maar je moet hier 1.9 callen in een pot van 7.65, waardoor je wel genoeg juist zou moeten zitten denk ik. Maak wel een note van villain bij de showdown, hij bet hier erg klein. In de toekomst kan je deze info dan gebruiken als hij de hand soortgelijk speelt en terug klein bet op de river met een flushy texture

Raisen is hier out of the question, maar daar was je zelf wel al achter denk ik.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      als ik hem op een handrange moet zetten, geloof ik niet dat ik hem hier op de flop / turn altijd op een flush hoef te zetten.. hij limp-callt pf, wat me eerder doet denken aan een pp of wellicht (suited) connecters.. 7/8 , 8/9 , 9/10 j/10 , qj , kq. villian is een vis, dus ik denk dat hier eigenlijk ook nog genoeg random spazz bij zit. flopbet ben ik met je eens, 1.20 had hier ook wel gekund. ik denk dat als ik de turn check, dat ik de hand eigenlijk al moet opgeven, terwijl ik nog tegen zat handjes voorlig.

dat villian hier donkt op de river, geeft wel aan dat hij wat gehit heeft, maar gezien zijn sizing lijkt dit meer een blokbetje. ik zie hem dit hier ook met handjes als 8/9 , 9/10 suited doet. de harten aas sluit ik hier bijna altijd uit, of hij moet met handjes als a8 suited hebben gelimp/called. aj en aq lijken me niet logisch, die raised hij zelf wel pf. enige hand die ik dan logisch zou vinden is eventueel KhQx , welke ik niet beat, maar wel redelijke odds voor de call krijg.

hij had hier overigens 10/6 suited.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik zou het eerst en vooral preflop groter maken. Hij callt blijkbaar toch veel, jij hebt een sterke hand én positie...dus ik maak er hier zeker 0.50 van. Het is een detail, maar die zijn ook belangrijk. ;)

De raise op de flop vind ik prima, maar die is inderdaad te klein. Ik zou er hier zeker 1.30 of zo van maken...hij callt toch wel met zijn draws.

Op de turn check je inderdaad best behind voor potcontrol. Zijn range zal hier best vaak suited handen bevatten aangezien de meeste fish die erg leuk vinden om te spelen. Je hebt genoeg outs, hij lijkt ook redelijk agressief, dus je zorgt er ook voor dat hij op de river nog kan bluffen met zijn zwakkere handen.

De river zou ik ook gewoon callen (zonder al te veel over na te denken eerlijk gezegd).