Nl 10 - A10

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      wat doe ik hier op de turn en river? turnbet is minimaal, dus wellicht dat villian aan het drawen is. dat hij dan vervolgens op de river zou doorbetten, met een relatieve 'blanc' lijkt me vreemd.. wat doe ik op de river?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,3
      BU:
      $7,75

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:spade: , T:heart:
      2 folds, Hero raises to $0,40, 2 folds, BU calls $0,40, 2 folds.

Flop: ($0,95) T:diamond: , 9:heart: , 7:spade: (2 players)
      Hero bets $0,7, BU calls $0,70.

Turn: ($2,35) Q:diamond: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,7, Hero calls $0,70.

River: ($3,75) 2:heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $1,1, Hero calls $1,10.

Final Pot: $5,95
  • 7 antwoorden
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      waarom chechk je de Turn? Als je denkt dat die turncard zijn range hard hit dan moet je de turn check folden. Zonder enige stats van villain ( post je stats van villain in het vervolg , zo is het nogal moeilijk oordelen).

Het is zeker een spot waar je soms de turn kan barrelen voor sjah value tegen slechtere Tx mid PP zoals 88 JT 8T 9T, KT. als je hem op die range zet moet je de turn betten en op de river kiezen of je houdt van chk / call of bet/fold. Als je denkt dat hij rivers callt met slechter dan bet /fold je als je denkt dat hij vaker rivers gaat bluffen met slechter/gemiste draws dan chk/call je. Hangt wat van zijn riverstats af.

Deze turncard kan hem wat extra equity geven zoals een pair met OESD maar als je denkt dat hij er niet mee RR bet je toch gewoon voor value. Ik vind chK/call turn en river hier echt slecht en ben er zeker van dat het een leak is. Iemand's range 'manipulaten' is superbelangrijk als jij hier checkt kan hij enkel beter betten of goeie pair+ draws betten.

Zeker als je villain graag downcalled zou ik hier echt zonder vrees betten op de turn en op de river beslissen of chk/call dan wel bet/fold de beste optie is. In sommige gevallen kan je de river dan ook chk/folden tegen nits met heel hoge showdownstats in combinatie met je interpretatie van zijn river agression frequency
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dank voor je heldere uitleg! :)
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      no problem doppie, in het algemeen zie ik in d ehandjes die je post te veel checks na de flop. probeer wat dunner te valuebetten en probeer de range van je tegenstander zo realistisch mogelijk in te schatten.

Kijk wat vids over coaches die bijv erg loose spelen , zij moeten namelijk continu de range van hun tegenstanders beoordelen aangezien ze veel double of triple barrels afvuren met air enzo
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door fortunewheel
      Kijk wat vids over coaches die bijv erg loose spelen , zij moeten namelijk continu de range van hun tegenstanders beoordelen aangezien ze veel double of triple barrels afvuren met air enzo
      Dit is niet aan te raden voor de micro's. Tight valuepoker ftw hier. Double/triple barrel blufs op de micro's is immo het foutste wat je kan doen om dat 90% van de spelers veeeel te loose/passive speelt en toch alles wel downcallt met middle pair oid.

Daarbij druist dit advies van jou ook in tegen wat PS.com op de micro's aanraadt qua speelwijze (zie de bronze/silver artikelen!). Weet dus niet of dit erg handig is.

Maar goed, let the judge decide.
    • fortunewheel
      fortunewheel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Dit is niet aan te raden voor de micro's. Tight valuepoker ftw hier. Double/triple barrel blufs op de micro's is immo het foutste wat je kan doen om dat 90% van de spelers veeeel te loose/passive speelt en toch alles wel downcallt met middle pair oid.

Daarbij druist dit advies van jou ook in tegen wat PS.com op de micro's aanraadt qua speelwijze (zie de bronze/silver artikelen!). Weet dus niet of dit erg handig is.

lol wat? hoe kan het nu slecht zijn om een beter inzicht te krijgen in handranges? Ik speel zelf iets van een 25/22 op 10 nl , erg succesvol. Ik raad niemand aan om te gaan LAGGEN omdat LAG spelen ' agressief ' is en per definitie ' beter' . Een goeie LAG doet gewoon beter dan een TAG als hij beter is in handranges te exploiten. Tuurlijk kan je perfect en winstgevend TAG spelen. Ik heb sessies waar ik soms supertight speel omdat de tafelcondities er goed voor zijn. Ik triple en double barrel regelmatig en er zitten massa's regfish op de micro's waartegen deze plays super profitable zijn.

Ik bedoel maar , tuurlijk is er niks mee met TAG te spelen. Maar zoals met alles in poker moet je je niet op een strategie blindstaren. ALs je beter handranges begrijpt wordt je gewoon ene betere speler of je nu een TAG of LAG bent je kan van alles wat leren
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin

lol wat? hoe kan het nu slecht zijn om een beter inzicht te krijgen in handranges? Ik speel zelf iets van een 25/22 op 10 nl , erg succesvol. Ik raad niemand aan om te gaan LAGGEN omdat LAG spelen ' agressief ' is en per definitie ' beter' . Een goeie LAG doet gewoon beter dan een TAG als hij beter is in handranges te exploiten. Tuurlijk kan je perfect en winstgevend TAG spelen. Ik heb sessies waar ik soms supertight speel omdat de tafelcondities er goed voor zijn. Ik triple en double barrel regelmatig en er zitten massa's regfish op de micro's waartegen deze plays super profitable zijn.

Ik bedoel maar , tuurlijk is er niks mee met TAG te spelen. Maar zoals met alles in poker moet je je niet op een strategie blindstaren. ALs je beter handranges begrijpt wordt je gewoon ene betere speler of je nu een TAG of LAG bent je kan van alles wat leren
      Allereerst: je hoeft niet te 'lol, wat?'-ten op m'n posts. Komt een tikje sarcastisch over. Geen idee of je 't zo bedoelde though. Zo niet, dan heb ik niks gezegd :D .

Ik spreek geen van de dingen die je noemt tegen. Ook heb ik niet gezegd dat het slecht is om beter inzicht te krijgen in handranges. Natuurlijk is dat goed. Ik denk alleen dat het niet goed is om beginners (en dan bedoel ik echte beginners) direct een LAG-achtige stijl van spelen aan te leren (Disclaimer: da's mijn persoonlijke mening). Jij hanteert die duidelijk wel en dat gaat je goed af (vermoed ook dat je zelf niet echt een beginner meer bent?), maar iemand die net begint moet je niet in het diepe LAG-water gooien. Dan ziet ie door de bomen het bos niet meer :) . Vandaar ook mijn reactie, die meer bedoeld was als: volgens mij is het onverstandig om beginners direct te leren double-/tripleblufbarrelen, simpelweg omdat ze nog niet weten tegen wie en in welke situaties je dat veilig kunt doen. Zoals ik zei: het merendeel van de spelers op de micro's is simpelweg van het type callingstation. Tegen zulke lui is het gewoon zwaar -EV om zulke fancy plays te gaan maken. Het kán wel, maar nogmaals: dan wel tegen het juiste type speler in de juiste situatie. Dat was wat ik bedoelde met m'n post :) .

Oh ja, @dopiejopie: sorry for hijacking your thread :D
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat je je allereerst moet afvragen waarmee Villain hier je flopbet callt.
      Hij zal dit op dit board natuurlijk heel vaak doen met een draw.

Dit lijkt me ongeveer zijn calling range:"
      88, 78,98, T8, JT,QT,KT, AT, QJ, (KQ?)

Als hij hier T9 of 79 of een set zou hebben, dan denk ik dat hij je c-bet wel zou raisen.

Op zich verbetert de turn maar een aantal van de bovenstaande handen. Enkel de Qx handen staan nu voor op jouw hand (ik zie hem hier trouwens geen J8 vasthebben). Daarom zou ik op de turn gewoon bet/fold spelen. Als je daar geraist wordt is je hand namelijk niks meer waard, en een draw zal hij wel callen.

Kan je deze river nog valuebetten? De meeste gemiste draws hebben ook wel wat gehit (JT bv of 98). Daarom zou ik hier zelf nog klein betten om nog een crying call te krijgen van een T of misschien zelfs een 9. Ik denk dat hij zijn handen met SD value (met een T, 9 of 7) vaak behind zal checken en daar mis je dan eventueel value van. Opnieuw, als hij je raist, is het natuurlijk een fold.

@fortunewheel: ik sluit me aan bij Orodin wat betreft het TAG spel op de micro's. En dan bedoel ik dit vooral bij beginnende spelers. Het standaard leerproces is TAG beginnen en dan langzaam je range uitbreiden en je range-inschatting verbeteren.