MSS NL10: AA vs 99

• Andretski
      Andretski
      Bronze
      Had ik moeten folden na all in van villian?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP2:
      $9.66
      MP3:
      $4.95
      CO (Hero):
      $3.95
      BU:
      $10.00
      SB:
      $5.00
      BB:
      $10.00
      UTG1:
      $12.38
      UTG2:
      $9.91
      MP1:
      $3.70

Preflop: Hero is CO with A, A.
      5 folds, Hero raises to $0.30, BU calls $0.30, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.75) T, 9, K (2 players)
      Hero bets $0.54, BU raises to $4.50, Hero calls $3.11.

Turn: ($8.9) 2 (2 players)

River: ($8.9) T (2 players)

Final Pot: $8.9.
      Results follow:

Hero shows two pairs, aces and tens(A A).
      BU shows a full-house, nines full of tens(9 9).

BU wins with a full-house, nines full of tens(9 9).
  • 5 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Zonder history (reads of stats) met villain denk ik dat ik hier toch ook wel zou twijfelen. Naast de mogelijkheid op topset, heb je hier ook nog steeds kans op de runner-runner nutflush. Het blijft een moeilijke spot, want we krijgen niet echt de odds om te callen.

Maar als je even nadenkt over de calling range van button, tegenover jouw raise uit CO, zien we dat hij het board hier vrij goed gehit kan hebben. Meestal callt hij hier met middle PP (88-TT) en suited connectors (89,9T,TJ,JQ). Suited azen zijn hier minder mogelijk, aangezien jij al 2 azen in je hand hebt.

Ik zou wel een note maken dat hij IP zijn sets (over)shoved op de flop na een cbet.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Is BU een regular? want als dat zo is dan is zijn raising range meestal alleen voor value en zijn range best wel face up ( wat Vipken aangeeft SCs & PPs)

Je blocked zelf monsterdraws (nut FD + OC etc.) dus in feite moet je het alleen erin krijgen als ie toppair ish handen hier raised

Mvg,
      Gerv
    • Andretski
      Andretski
      Bronze
      Bedankt,

Gerv weet niet of het een regular is, weinig stats, heb heel veel omaha h/l gespeeld, wil nu via MSS weer starten met hold'em, goed voor de afwisseling.

Wat vind jij overigens beter? starten met MSS goed onder de knie krijgen en hierna naar BSS of gewoon MSS blijven spelen op naar hogere limieten?
      Of is het gewoon persoonlijk wat je het beste ligt?

Speel nu een maandje MSS 10NL op pokerstars, gaat best lekker tot nu toe voor een herintreder :)
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Persoonlijk zou ik nog wat door blijven spelen met MSS en dan upmoven naar hogere limieten als je BR het toelaat. Zelf doe ik dit ook.

Op deze manier kan je (relatief) sneller doorheen de limieten grinden. Hoe hoger je komt, hoe uitdagender het spel zal worden. Dit zal je spel alleen maar ten goede komen.

En je kan uiteraard MSS ook mixen met BSS. Als je aan een tafel zit met lekkere visjes, kan je na een double ook gewoon blijven zitten en verder spelen als BSS. Dit heeft als voordeel dat je tegenstanders mixed stats van jou zullen krijgen, waardoor ze minder correct op je kunnen terug spelen. Een ander voordeel is dat je zo stelselmatig je BSS skills verder kan ontwikkelen. Een nadeel is wel dat dit higher variance en tiltend kan zijn.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door VipKen

En je kan uiteraard MSS ook mixen met BSS. Als je aan een tafel zit met lekkere visjes, kan je na een double ook gewoon blijven zitten en verder spelen als BSS. Dit heeft als voordeel dat je tegenstanders mixed stats van jou zullen krijgen, waardoor ze minder correct op je kunnen terug spelen. Een ander voordeel is dat je zo stelselmatig je BSS skills verder kan ontwikkelen. Een nadeel is wel dat dit higher variance en tiltend kan zijn.
      :pokerface:

I have an apprentice