MSS NL10: KK vs AK

• Andretski
      Andretski
      Bronze
      Wat kan ik het beste doen na de flop als villian checkt, was mijn bet goed?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      MP2:
      $11.67
      MP3 (Hero):
      $3.50
      CO:
      $4.91
      BU:
      $4.00
      SB:
      $4.00
      BB:
      $3.30
      UTG1:
      $4.20
      UTG2:
      $8.55
      MP1:
      $10.00

Preflop: Hero is MP3 with K, K.
      2 folds, MP1 raises to $0.40, MP2 folds, Hero raises to $1.20, 4 folds, MP1 calls $0.80.

Flop: ($2.55) 6, 2, A (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $2.30(All-In), MP1 calls $2.30.

Turn: ($7.15) 8 (2 players)

River: ($7.15) Q (2 players)

Final Pot: $7.15.
      Results follow:

Hero shows a pair of kings(K K).
      MP1 shows a pair of aces(A K).

MP1 wins with a pair of aces(A K).
  • 6 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      nice hand

als villain naar ons toecheckt, willen we hier een cbet maken. Aangezien 1/2 pot > 1/2 onze stack shoven we.

Maak wel een note bij villain over deze play. Preflop OOP 3bet flatten met AKo, en dat hij check/call speelt op de river als hij hit.

De volgende keer dat je een gelijkaardige spot met villain hebt zou je kunnen overwegen om op de flop behind te checken, en zien wat hij op de turn gaat doen.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Andretski,

Hmm Ik denk dat ik toch terug check omdat ik dit ook soms doe met AK/AQ sinds je het toch erin krijgt tegen slechtere Ax maar je nog steeds value wilt halen uit QQ-TT

Dus ik check de Flop terug, bet $1.2 op de Turn of call een Turnbet en meestal call ik de river ook

- Gerv
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Hey Andretski,

Hmm Ik denk dat ik toch terug check omdat ik dit ook soms doe met AK/AQ sinds je het toch erin krijgt tegen slechtere Ax maar je nog steeds value wilt halen uit QQ-TT

Dus ik check de Flop terug, bet $1.2 op de Turn of call een Turnbet en meestal call ik de river ook

- Gerv
      Hi Gerv,

als je hier 2 straten gaat callen, kan je toch verwachten AI te staan op river. Wat is dan het verschil met shoven op Flop?

Ik denk dat je door de flop te shoven nog kans maakt om de zwakkere Ax uit zijn range te doen folden, terwijl deze allemaal in de hand blijven als je gewoon downcallt. Ik zou het zuur vinden om te zien dat villain me hier beat dan met A2o.

Flop behind checken zou ik nog durven overwegen, maar op de turn zou ik dan toch kiezen tussen AI/Fold.

greetz,
      Ken
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door VipKen
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Hey Andretski,

- Gerv
      Hi Gerv,

als je hier 2 straten gaat callen, kan je toch verwachten AI te staan op river. Wat is dan het verschil met shoven op Flop?

Ik denk dat je door de flop te shoven nog kans maakt om de zwakkere Ax uit zijn range te doen folden, terwijl deze allemaal in de hand blijven als je gewoon downcallt. Ik zou het zuur vinden om te zien dat villain me hier beat dan met A2o.

Flop behind checken zou ik nog durven overwegen, maar op de turn zou ik dan toch kiezen tussen AI/Fold.

greetz,
      Ken
      Het verschil is dat je met een check behind hier slechtere Ax en PP's in zijn range houdt of random air waarmee hij zelf kan gaan spazzen.

Je wil toch net niet dat hij zijn zwakkere Ax foldt? Het gaat om welke play het meest maxEV is longterm , als je dus gaat de flop shoven omdat je niet door A4s oid op de river beat wil zijn is dat result oriented.

Stel je even in villain zijn plaats. Als hero de flop shoved is zijn range zowat enkel Ax of een bluff. Maar stel hero checked behind dan kan het zijn dat hij een aantal PP's ook in zijn range heeft waarmee hij niet wil betten maar showdown value heeft. Dus tegen die range na een check behind ziet het er net iets aantrekkelijker uit voor villain om met KK broke te gaan.

Hier vindt je een artikel over de "Check Behind voor value" http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1625/1/
    • Andretski
      Andretski
      Bronze
      bedankt voor jullie adviezen !!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Nvm mijn post had hero en villain omgewisselt bij results maar nontheless is het wel een goed advies voor moest het omgedraaid zijn :)

was even verward met dat gerv het over AK en AQ Hebben had :D Vroeg op de ochtend nvm me