NL2 QQ tegen overcard op flop

• Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Goedemiddag,

Graag zou ik de gedachtengang van jullie bij deze flop willen weten....
      Stats villain zijn 12/3 over 35 handjes.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.02(BB) Replayer
      SB ($1.07)
      BB ($1.11)
      UTG ($2.10)
      UTG+1 ($2.05)
      Hero ($3.62)
      MP1 ($1.92)
      CO ($2.03)
      BTN ($0.87)

Dealt to Hero Q:club: Q:spade:

fold, fold, Hero raises to $0.08, MP1 calls $0.08, fold, fold, SB calls $0.07, fold

FLOP ($0.26) 2:spade: K:spade: 7:heart:

SB checks, Hero bets $0.19, MP1 calls $0.19, SB folds

TURN ($0.64) 2:spade: K:spade: 7:heart: 5:spade:

Hero ??
  • 9 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Flop cbet hangt af van zijn fold2cbet imo, maar je kan wel die K reppen dus een cbet kan in de meeste gevallen wel.
      Op de turn bet je zeker niet meer uit en in het beste geval heb je een check behind van villain en kan je river zien. Bet/fold dus.

Xeno

Edit: zie net dat je 3way zit op de flop, dan cbet ik dit board niet meer, je gaat te vaak een caller zien.

Xeno
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Wat is reppen?

Ok, dus 3-way niet meer cbetten. Stel ik check de flop, wat doe je dan bij een 1/2 tot potsize bet van MP1?

Zijn fold2cbet was 1 op de 2 keer, niet echt duidelijk dus...

Dit is de hand as played:

SB ($1.07)
      BB ($1.11)
      UTG ($2.10)
      UTG+1 ($2.05)
      Hero ($3.62)
      MP1 ($1.92)
      CO ($2.03)
      BTN ($0.87)

fold, fold, Hero raises to $0.08, MP1 calls $0.08, fold, fold, SB calls $0.07, fold

Hero checks, MP1 bets $0.32, Hero ??
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      reppen is 'representen' dus de hand die jij hebt in de ogen van de tegenstanders. Stel je raist preflop en je cbet op een Kxx hand, die K hit jouw range waar je mee opent redelijk hard en daardoor kan je dus die K 'reppen' zodat de spelers zullen denken dat je die K hebt en gaan folden. Dat is reppen zowat.

As played fold ik de turn. Je moet er btw geen regel van maken niet te cbetten 3way, op een droog board of afhankelijk van villains kan het wel. Hier is de fold 2 cbet niet echt representibel. Echter denk ik dat je hier niet moet gaan cbetten aangezien de gap van villain (ook al over kleine sample) redelijk groot is en hij dus heel wat FD's en broadways in zijn range gaan hebben, die je er niet gaat kunnen uitfolden.

Xeno
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      FD's en broadways in zijn range gaan hebben, die je er niet gaat kunnen uitfolden.
      Xeno
      Het is toch niet erg als AJ ish handen en flushdraws hier gaan callen? elke keer zij callen verdien je in principe geld toch, bovendien zijn er op dit niveau toch veel mensen die zulke draws op de turn en river behind checken als ze niet hitten waardoor je best nog wel wat showdown value hebt?
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Manuel8043
      Goedemiddag,

SB ($1.07)
      BB ($1.11)
      UTG ($2.10)
      UTG+1 ($2.05)
      Hero ($3.62)
      MP1 ($1.92)
      CO ($2.03)
      BTN ($0.87)

Hero ??
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Oorspronkelijk gepost door Manuel8043
      Goedemiddag,

SB ($1.07)
      BB ($1.11)
      UTG ($2.10)
      UTG+1 ($2.05)
      Hero ($3.62)
      MP1 ($1.92)
      CO ($2.03)
      BTN ($0.87)

Hero ??
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kingbroos
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      FD's en broadways in zijn range gaan hebben, die je er niet gaat kunnen uitfolden.
      Xeno
      Het is toch niet erg als AJ ish handen en flushdraws hier gaan callen? elke keer zij callen verdien je in principe geld toch, bovendien zijn er op dit niveau toch veel mensen die zulke draws op de turn en river behind checken als ze niet hitten waardoor je best nog wel wat showdown value hebt?
      Met broadways bedoel ik dan wel die die gehit hebben op de flop.
      Enja idd flushdraws kunnen gaan callen, maar bijna zeker ga je van 1 vd 2 spelers een call krijgen, en dat kan evengoed een Kx hand zijn, waarop jij dan turn gaat doorvuren? Dat is geen goed plan imo tenzij je read hebt dat hij alles behalve flush op de flop zou raisen oid. Mijn punt is dus dat als je hier flop cbet tegen flushies, je in het geval geen flush in een way ahead way behind situatie gaat zitten. Maar aangezien je flushes in zijn range stopt, je toch gaat moeten vuren op een blank(met de kans way behind te zijn) en gaat moeten opgeven op een flushcard. Dit lijkt mij gewoon geen goeie situatie om agressie in te tonen, vandaar dat ik dus flop opgeef, zeker op deze limieten...

Overigens weet ik dat dit tight is, maar je gaat door nl2 spelers (zeker met zo'n gap) te vaak gecalled worden. Je kan hier dus wel cbetten, met fold 2 cbetstats maar dan is dat imo enkel voor foldequity want bij elke call en heeeeel veel turnkaarten ga ik niet verder willen betten. Vandaar dat ik in dit geval als ik hen allebei weinig foldequity toeken, wel nog te vinden ben voor 'geen cbet'
      Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik vind het een marginal spot om te gaan Cbetten. Je wordt niet gecalled door minder buiten flush draw en zelfs tegen pakweg Ax flushdraw doe je het niet zo goed. Je zit ook nog eens gesqueezed.

Imo breng je jezelf in de problemen door in deze spot de pot te gaan opblazen. Als iedereen checkt, kan je op de turn evt een bet gaan overwegen omdat je 'perceived range' dan al een pak zwakker is en ook de tegenstanders dan al hebben aangegeven dat ze niet veel hebben, aangezien ze met een K moeten protecten op deze flop.

As played... je beat niks meer I guess, dus tenzij je tegenstander veel bluft investeer ik niets meer in de pot.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hoi Manuel8043,

goed dat je even een hand post als je er aan twijfelt!

In deze hand zou ik hier niet c-betten op de flop. Zoals gezegd zit je three-way (met drie spelers) en dan zou je handsterkte toch al wat beter moeten zijn als je gaat c-betten. Je zal hier namelijk heel vaak een call krijgen van een Kx-hand of een flushdraw...en dan moet je een grote pot verder uit positie spelen, en dat is niet echt fijn.

Als je hier nu op de BU had gezeten en beide spelers checken naar je toe, dan zou ik eerder geneigd zijn een c-bet te plaatsen, maar zelfs dán kan je er nog voor spreken om behind te checken en de pot onder controle te houden.

In dit geval heb je op de turn een lastige spot he. Je kan hier niet meer betten voor value, want je beat eigenlijk niet veel meer. En zelfs tegen 1/2 pot bet moet je hier folden, want je beat niks meer en als je je flush nog zou hitten dan zal je eerder een grote pot verliezen, dan winnen. (aangezien je vaak enkel actie krijgt van A:spade: