Nl200 FR JJ from BB 2nd barrel?

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      mp2 speelt 34-8 en heeft wtsd van 11 over 150 handjes

Zijn lage WTSD kan je opvatten dat hij veel float en gaat bluffen dus beter 2nd barrel?

Op wat voor stats kan je het beste letten voor 2nd barrel af te vuren?

MP1: $189.68 (94.8 bb)
      MP2: $157.85 (78.9 bb)
      MP3: $320.90 (160.5 bb)
      CO: $200 (100 bb)
      BTN: $343 (171.5 bb)
      SB: $237.55 (118.8 bb)
      Hero (BB): $251.06 (125.5 bb)
      UTG+1: $196 (98 bb)
      UTG+2: $216.80 (108.4 bb)

Preflop: Hero is BB with J J
      3 folds, MP2 calls $2, 3 folds, SB completes, Hero raises to $8, MP2 calls $6, SB calls $6

Flop: ($24) 5 3 Q (3 players)
      SB checks, Hero bets $12, MP2 calls $12, SB folds

Turn: ($48) K (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $24, Hero ???
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik let meestal op zijn fold to turn cbet en zijn WTSD.

Ik vind de spot op zich wel lastig omdat ik denk dat MP2 hier niet vaak een sterke K of Q zal hebben (of eigenlijk vaak geen K of Q), dus als je op de turn bet doe je het eigenlijk niet voor value, want ik denk niet dat hij nog callt met een slechtere hand, maar dan doe je het als bluff...maar je laat ook geen Q of K folden.

Is het agressief op de turn? Aan zijn pfr te zien lijkt hij passief, dus dan zou je denken dat hij een hand met SD-value wel behind zal checken. (tenzij hij bv. 66+ heeft en TT/JJ wil laten folden...maar zo'n vis zal dit wel niet bedenken).

Ik denk dat ik hier eerder zou second barrelen met een hand zoals AT of AJ. In dit geval vind ik de check wel goed om bovenstaande redenen. Eigenlijk vind ik wel dat je hier kan callen. Hij zal niet zo vaak een Kx of Qx hand limpen...en je check op de turn is dé kans om de pot op te pikken.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Ik let meestal op zijn fold to turn cbet en zijn WTSD.

Ik vind de spot op zich wel lastig omdat ik denk dat MP2 hier niet vaak een sterke K of Q zal hebben (of eigenlijk vaak geen K of Q), dus als je op de turn bet doe je het eigenlijk niet voor value, want ik denk niet dat hij nog callt met een slechtere hand, maar dan doe je het als bluff...maar je laat ook geen Q of K folden.

Is het agressief op de turn? Aan zijn pfr te zien lijkt hij passief, dus dan zou je denken dat hij een hand met SD-value wel behind zal checken. (tenzij hij bv. 66+ heeft en TT/JJ wil laten folden...maar zo'n vis zal dit wel niet bedenken).

Ik denk dat ik hier eerder zou second barrelen met een hand zoals AT of AJ. In dit geval vind ik de check wel goed om bovenstaande redenen. Eigenlijk vind ik wel dat je hier kan callen. Hij zal niet zo vaak een Kx of Qx hand limpen...en je check op de turn is dé kans om de pot op te pikken.
      Ik zit hier meer te denken wat ik zou doen in die spot en dat is betten als iemand naar me toe checked op dit board maar goed dit is sowieso een foute gedachten want hij denkt als een vis.

Iis het niet zo dat hij juist wel veel Q's in zijn range heeft? Vissen zijn nu eenmaal dol op plaatjes op hun kaarten :D

KQ 9 combo's
      QJ 6 combo's
      QTs 3 combo's

Totaal 18 combo's

PP die hij de flop called zijn misschien?

77-TT 24 combo's?

Denk dat hij pp op de turn behind checked voor potcontrol ipv dat hij zijn hand om gaat zetten in een bluf.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je hebt inderdaad zeker een punt dat fish ook graag limpen met QT, QJ, etc... maar dat betekent dat de turn dan eigenlijk gewoon c/f is tegen iemand die passief lijkt. We zijn het er beiden wel over eens dat hij zijn PP behind zou checken...dus wat beat je dan nog uit zijn betting range? Eigenlijk niks toch?
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Eerst een kritiek puntje. Waarom isoleer je niet groter aangezien je toch tege fish zit die toch wel callt.
      En je speelt oop.

En om terug te komen op je vraag wel stats je naar kunt kijken:
      - fold to cbet turn
      - agr% turn
      - bet in positie turn
      - wtsd

Aangezien je niet veel stats zult hebben denk ik dat je wel moet second barrele met als gedachte een rivershove omdat hij alleen kan callen met kq-55-33 dit omdat hij maar 11% naar sd gaat. Dit soort spelers zullen over algemeen niet Hero calle met tp of minder.

Als je niet bereid bent om 3 barrels te vuren zou ik turn c/c en river c/f omdat hij vaak float.
      Echter zou ik op dit board vaak niet cbetten als je sd value hebt, hij zal vaker geneigd zijn om te bluffen en zo loopt de potsize niet uit de hand.

Als je niet cbet zou ik 2 x c/c spelen.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      groter kan idd wel, waar denk jij dan aan 10 of 11 ofzo?

Dit board checken en 2 keer check call spelen is een lijn die ik eigenlijk nooit echt neem, ik zal dit eens uit gaan proberen. Hopen dat ik dan wel de juiste spots op zoek :D

Wat is zijn range dan waarmee hij een 2nd barrel gaat callen maar een river shove gaat folden? Ik zie een 2nd barrel op zich wel zitten maar vraag me af of hij de river dan ooit nog gaat folden.

Ik fold hier dus en dacht niet dat hij ooit zal betten met minder dan een Q X(
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      groter kan idd wel, waar denk jij dan aan 10 of 11 ofzo?

Dit board checken en 2 keer check call spelen is een lijn die ik eigenlijk nooit echt neem, ik zal dit eens uit gaan proberen. Hopen dat ik dan wel de juiste spots op zoek :D

Wat is zijn range dan waarmee hij een 2nd barrel gaat callen maar een river shove gaat folden? Ik zie een 2nd barrel op zich wel zitten maar vraag me af of hij de river dan ooit nog gaat folden.

Ik fold hier dus en dacht niet dat hij ooit zal betten met minder dan een Q X(
      Ik zou hier 10 tot 12 betten (hoe groter de vis hoe groter de bet.

Omdat hij jou cbet 3 way callt heeft hij 9 van de 10 x qx of lagere pairs. Alle pairs folden op second barrel en qx fold pas op 3de barrel. Moet wel zorgen dat je shove op river groot uitkomt.