NL 4 AKs na isolatie raise van reg tegen vis

• kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Originele raiser is een vis die echt 2 van de 3 handen raisde. De 3better is een reg die ik al een paar keer de vis zag isoleren, ik shove hier omdat ik de vis 4bet shoves heb zien callen met 22, 99 & QJo voor 100BB (die hij altijd won vandaar zijn HUUGE stack).

Ik denk niet dat ik in deze hand iets mis doe? De reg gaat hier IP sowieso redelijk loose 3 betten & ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk erin op de flop

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BB:
      $4.00
      UTG2:
      $10.24
      MP1:
      $3.76
      MP2:
      $29.36
      MP3:
      $1.82
      CO:
      $5.31
      BU:
      $2.32
      SB (Hero):
      $5.18

Preflop: Hero is SB with K, A.
      2 folds, MP2 raises to $0.16, 2 folds, BU raises to $0.52, Hero raises to $5.18, 2 folds, BU calls $1.80.

Flop: ($7.72) T, K, J (2 players)

Turn: ($7.72) J (2 players)

River: ($7.72) 6 (2 players)

Final Pot: $7.72.
  • 4 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hmm... normaal gesproken zou ik denken dat zo 4-bet shoven een beetje overplayed is, omdat je je normaal zou isoleren tegen betere handen.

Maar gezien je redenering zie ik er wel wat in, moet ik zeggen. Je verwacht vaak calls van de vis (waarbij je zwaar voor staat tegen zijn range), en aangezien de 3-better waarschijnlijk vrij licht 3-bet zal hij vaak moeten folden tegen je shove.

Wat betreft zijn range: hij callt any PP, en hij callt QJo. Je kunt er denk ik redelijk vanuit gaan dat hij met nog meer kan callen, maar laat ik dan een aantal Axo- en Axs-handen er ook in nemen. Dan komen we uit op 22+, A7s+, KQs, QJs, ATo+, KQo, QJo.

Tegen die range doe je het vrij goed: 59,38% equity.

(Dat de vis hier foldt en de reg callt, doet even minder terzake, het gaat erom dat je gedachtegang normaal gesproken wel goed is, denk ik.)

Er is alleen één maar, volgens mij: je zit zelf 250bb diep. Tegen de reg, die iets meer dan 100bb heeft, maakt dat niet uit, maar tegen de vis speel je deepstacked. Nu ben ik hier zelf nog niet veel mee bezig geweest (ben gister aan het deepstacked-artikel begonnen), maar ik weet dat de play dan anders wordt. Details kan ik hier over eigenlijk niet geven, omdat ik daarvoor zelf hier nog te weinig vanaf weet (maar je bent zelf silver, dus misschien handig om dat artikel er eens op na te kijken). Maar dit zou dus een reden kunnen zijn om preflop kleiner te 4-betten in plaats van de shoven. I don't really know! :)
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Ik vind persoonlijk 125 bb niet diep genoeg om die extra speelruimte te creeren waardoor ik hem zou kunnen outplayen. Lijkt me eerder iets voor 150bb+?

Heb het artikel er al eens op nagelezen ja, maar dat is tijdje geleden. Ben nu bezig om bottom-up alle artikels te lezen van silver & deze maan gold te worden zodat ik dan die artikels ook allemaal kan lezen met de kennis van de silvers in het achterhoofd :pokerface:

grtz
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Crap, my bad. Je speelt NL4 en niet NL2 hier. Dacht dat je 250bb diep zat. Sorriez! ;)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind dat je de hand prima speelt! Als ik alle informatie meeneem die je vooraf geeft over de hand, dan is een shove hier zeker prima.

Maar...enkel met de info dat MP2 echt een superfish is die hier met minder gaat callen (en je gaf aan dat je hem dat al had zien doen, dus prima).