[9/10 mans] DoN 1 dlr SB 79s ATC steal?

• SaBijl
      SaBijl
      Bronze
      Known Players:
      Position:
      Stack
      MP2:
      3085
      MP3:
      930
      CO:
      2390
      BU:
      3940
      Hero:
      3010
      BB:
      1645

SnG-MTT $ 1.20 (10 Players)
      300/600 No-Limit Hold'em, Ante 100 (6 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105.40920.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB with 9 :club: , 7 :club:
      4 fold,
      Hero raises 2310 to 2910 ( (AI)), BB folds

Final Pot: 4110

Hallo, ik heb hier 79s in de SB (1 dollar DoN). Iedereen foldt naar mij en de BB toe. Normaal gezien is dit denk wel een steal.

Mijn vermoeden is dat dit echter ook een ATC spot is; degene na mij heeft een shorte stack. Er is echter nog 1 shortere (MP3) die bij de komende blinds doodgeblind wordt. De BB kan dus bijna niet callen, alleen KK+ oid. Immers doet hij niks dan leeft hij en de shortste wordt wss doodgeblind, called hij dan kan hij verliezen en is hij de bubbleboy. Ik kan hier dus ATC pushen en zeker 79s.

Kunnen jullie zeggen of deze gedachtegang een beetje ok is?
  • 3 antwoorden
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Het feit dat er hier iemand zit die niet meer door de blinds geraakt is voor mij een reden om wat tighter te gaan spelen, zeker als je (bijna) chipleader bent. Als hij dan toch called is dat zeker met een hand die je verslaat en dan ben je een halve stack kwijt, dat voor een steel van 600+antes. Ik zou hier gewoon afwachten tot MP3 of BB zich dood blind. ITM ben je met die stack toch zo goed als altijd. Zou echt niet veel handen spelen op die moment.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Is bb een reg=>push
      is bb fish=>fold. Dan called hij vaak te veel loose hier wat voor hem mega -EV is, maar dus ook voor jouw
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Sabijl,

Ik kan hier precies voor je uitrekenen wat de callingrange van villain moet zijn, wil je hier profitabel kunnen pushen. Echter, ik denk niet dat dat hier zin heeft, omdat het een heel zwart-witte situatie is.

Ofwel villain is verstandig, en begrijpt dat hij hier in een DON geen enkel risico kan nemen, dan is een push natuurlijk altijd beter. Ofwel villain is dom, en denkt hier committed te zijn en te callen met slechte handen als A5o. Ik zie niet in hoe iemand hier bijvoorbeeld AJo zou kunnen callen, en A5o wel kunnen folden. Het is hem ofwel duidelijk dat hij hier extreem tight moet zijn, of niet.

Ik denk dat deze situatie dus heel readafhankelijk is. Meestal zal een shove hier volgens mij wel beter zijn, omdat hij toch zeker gemiddeld A5 zal moeten callen, en dat zal wat loose zijn lijkt me, zelfs op een lage limiet, omdat ze ook daar meestal wel doorhebben dat je met 6 man over in een DoN moet uitkijken dat er geen shorties op sterven liggen.

Als je villain al vaker gekke moves/calls hebt zien maken, dan is een fold natuurlijk beter. Wiskunde speelt hier niet echt een rol, omdat, zoals je al zegt, villain ook maar enigszins zicht op de situatie heeft hij vrijwel alles weggooit.