[18 mans] should i proceed

• rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.32+$0.18

Stacks:
      UTG JoaoBomJovem (1,125)
      UTG+1 Nxt1pls (1,405)
      MP1 Ivolgasar (2,115)
      MP2 JohnPYar (1,475)
      CO rogervieri (2,065)
      BTN MASERATI SE (1,835)
      SB BuRaTiNo88 (1,760)
      BB heloysanches (1,720)

Blinds: 25/50

Pre-Flop: (75, 8 players) rogervieri is CO Q:heart: 8:heart:
      rogervieri says "haha", 2 folds, Ivolgasar calls 50, 1 fold, rogervieri calls 50, 2 folds, heloysanches checks

Flop: Q:spade: A:club: 4:spade: (175, 3 players)
      heloysanches checks, Ivolgasar bets 100, rogervieri calls 100, heloysanches folds

Turn: 7:heart: (375, 2 players)
      Ivolgasar bets 100, rogervieri folds

Final Pot: 475

Ivolgasar wins 475 (net +225)

heloysanches lost 50
      rogervieri lost 150
  • 7 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Hij represent natuurlijk in feite niet zo bijster veel buiten 44, maar ik zie gewoon niet echt nut van hier moeilijke spots aan te gaan, aangezien er goede kans is op riverbet nog eens en dan heb je weer moeilijke beslissing.

Ik denk dat je hier gewoon over algemeen beter flop kunt folden, aangezien verloren chips>gewonnen chips principe geldt.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      preflop folden?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oh ja idd in cashgame, durf ik zo'n handen wel eens meelimpen, maar in sng wil je niet zo'n high varriance handje spelen
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Snapfold preflop.
      In SNGs wil je eigenlijk de eerste paar blind levels gewoon enorm tight spelen zodat de handen die je speelt een heel hoge cEV hebben. Je bust dan ook enkel vroeg door een cooler of bad beat. Vergeet immers ook niet dat zelfs zonder een hand te spelen, elke andere speler die bust jouw $equity omhoog haalt. Het is echt niet uitzonderlijk als goede speler om na enkele levels nog altijd geen enkele hand gespeeld te hebben en al down to 6 spelers te zijn.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Toch wil ik in positie met enkele limpers op laag blindlevel best graag handen als bijvoorbeeld QTs meelimpen, als je een postflopedge hebt en positie is dat wel +ev als je het board lekker hit. Hit je het board niet lekker dan fold je gewoon op bets.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Sure, op een passieve tafel of in de SB, met suited connectors of hooguit suited one-gappers, maar zeker niet met Q8s in MP :) .
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi rogiervieri,

Ten eerste, excuses voor de late beoordeling.

Dit kun je nooit limpen hier. Zelfs als het een cashgame zou zijn, zoals hierboven gesuggereerd werd, is limpen nog steeds zinloos, je krijgt zeer matige odds, een matige hand, en je weet niet zeker of je in positie zit.

Met 100bb's zou ik in een cashgame hier zeker wel raisen, om de vis te isoleren is dit wel een goede spot, maar limpen heeft geen nut, omdat je dan altijd multiway zit en geen cbet kunt plaatsen.

Op de flop weet ik niet goed wat te doen, want ik kom letterlijk nooit in dit soort situaties terecht. In een freeplay zou ik dit gewoon c/f-en, omdat ik dan uit positie zou zitten. Hier zou ik folden, omdat je op de turn regelmatig weer een bet van villain tegen je zult krijgen, en dus met precies hetzelfde probleem zit.