Friso's blog - NL2 and Climbing

• Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Voorstellen

Hallo mijn naam is Friso, ben 20 lentes jong en woon in de omgeving Nijmegen.
      Speel al een jaartje of 2 poker, online en met vrienden, maar het is altijd meer een kansje wagen geweest.
      Heb nu de kans om serieus te gaan spelen door een goede vriend van mij, Briathos, die mij een bedrag gestaked heeft waardoor ik eindelijk een begin kan maken.

Wat ga ik spelen

Ik ga cashgames spelen, begin op NL2 Full ring BSS.
      Heb dit besloten omdat ik eigenlijk altijd als ik speelde toernooien speelde of SnG's en dit graag een kans wou geven.
      Ik begin dan ook deze blog op aanraden van, en hoop er veel van te leren.

Hoe ga ik mijn spel verbeteren

Ik heb alle artikels voor de bronze status gebestudeerd, daarom ga ik iedere avond een video kijken, en ik zorg voor veel herhaling van de artikelen.
      Verder ga ik na elke sessie mijn spel bekijken en de fouten eruit halen, of als ik iets niet zeker weet het hierop plaatsen.

Doelen

Ik begin met 100 Dollar, het eerste wat ik ga doen is even op gang komen.
      Wanneer ik op 200 Dollar zit wil ik graag HEM2 kopen.
      Dat is mijn eerste doel waar ik naartoe ga werken.

Ben afgelopen Zaterdag begonnen en speel steeds sessies van ongeveer een uurtje om erna even mijn handen na te kunnen gaan.

En om het even af te sluiten
      mijn favoriet:

• 25 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nicenice, ik volg je zeker!

Succes! Discipline is the key
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Nice!

Het is ook zeker fijn om meteen een doelstelling te hebben. En HEM zal zeker een hulpmiddel te zijn om je spel te verbeteren.

Anyway, goodluck mate :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Briathos

En HEM zal zeker een hulpmiddel te zijn om je spel te verbeteren.
      Dit.

het doet zoveel aan je winrate dat je het maar beter zo snel mogelijk gaat gebruiken :) . Je beslissingen worden makkelijker/minder snel vermoeid/tilt...

:)
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Ja precies!

Daarom wordt dat ook het eerste waar
      Ik echt voor ga.
      Zitten alleen zo veel opties in dus denk dat het wel wat tijd nodig heeft voordat je het begrijpt?
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Friso1991
      Ja precies!

Daarom wordt dat ook het eerste waar
      Ik echt voor ga.
      Zitten alleen zo veel opties in dus denk dat het wel wat tijd nodig heeft voordat je het begrijpt?
      Hier moet je idd even de tijd voor nemen. Ik gebruik HEM al een tijdje maar van al die opties snap ik ook niets.. Zitten wel echt chille features bij.
    • Manuel8043
      Manuel8043
      Bronze
      Heel veel succes. Ik ben zelf ook net begonnen op NL2 dus ik ga je zeker volgen!!!
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $4,24
      BB:
      $2
      Hero:
      $2
      MP3:
      $2

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A:spade: , J:spade:
      Hero raises to $0,08, MP2 folds, MP3 calls $0,08, 2 folds, SB calls $0,07, BB calls $0,06.

Flop: ($0,32) A:diamond: , T:heart: , 8:heart: (4 players)
      SB checks, BB bets $0,18, Hero calls $0,18, 2 folds.

Turn: ($0,68) 9:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,44, BB calls $0,44.

River: ($1,56) 2:spade: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

Final Pot: $1,56

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (As Js)
      BB shows one pair azen (Ah Kd)

BB wins with one pair azen (Ah Kd)

Speel net deze hand, ik open vanuit MP1 met AJ suited

Ik call op de flop omdat ik redelijk ver voor denk te staan omdat hij preflop callde.
      Hij checkt op de turn dus ik bet redelijk stevig en wanneer hij callt begin ik toch te twijfelen.
      wanneer hij checkt op de river besluit ik erachteraan te checken.

Doe ik hier iets fout, ik had hem namelijk nooit op die hand gezet, of is dat gewoon niet te zeggen op deze limieten?

al met al na een halfuurtje 115 BB up dankzij een idioot die preflop all in gaat met 29.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Vind het goed gespeeld... Op de flop zou raisen wat overplayed zijn. Een call is fine. Op de turn zit je erg vaak tegen een draw dus moet je stevig betten om te protecten. En op de river zal geen enkel slechter hand je bet nog callen dus daar heb je een easy check. :)

Over de opties van HEM zijn wel nice videoreeksen gemaakt (zoals database doctor), zeker bekijken als je er zo goed in wilt worden :) .

Maar in het begin voldoet het zeker om hem gewoon goed te laten kunnen werken en stats te kunnen bekijken :) . (en interpreteren)
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Ok, toch fijn om te horen dat die wel goed gespeeld is!
      Komen die plays veel voor op de lage limieten?

ga iig nu filmpje kijken met de vriendin en morgen maar is even beginnen met een videotje en dan een paar tafels opstarten!

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Zoals Farma zegt vind ik je hand goed gespeeld. Het is eigenlijk de BB die zijn hand heel zwak speelt en value laat liggen. Op NL2 zal je alle mogelijke rare plays tegenkomen, handreading is erg moeilijk de enige tactiek die jij kunt hanteren is je eigen hand hard valuebetten.
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Ja toch heel fijn om te horen dat die goed gespeeld was, was bang dat ik iets gemist had waardoor het overduidelijk was dat ik achterliep

volgende hand:

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $4,85
      MP3:
      $5,02
      Hero:
      $2,24

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 3:diamond: , 3:club:
      2 folds, MP3 raises to $0,06, Hero calls $0,06, 2 folds, BB calls $0,04.

Flop: ($0,19) J:club: , 4:club: , 2:club: (3 players)
      BB checks, MP3 checks, Hero bets $0,11, BB folds, MP3 calls $0,11.

Turn: ($0,41) 9:spade: (2 players)
      MP3 checks, Hero checks.

River: ($0,41) J:heart: (2 players)
      MP3 bets $0,14, Hero calls $0,14.

Final Pot: $0,69

MP3 shows een flush, aas high (Ac Kc)
      Hero shows (3d 3c)

MP3 wins with een flush, aas high (Ac Kc)

Hier twijfel ik ook over, ik call zijn bet preflop omdat zijn stack groot genoeg is om profitabel te zijn als ik mijn set hit.
      besluit te betten nadat ze allebei checken om eventuele draws weg te krijgen.
      weet alleen niet of mijn spel daarna goed is.
      krijg na de check op de turn een beetje het idee dat ik hier voor loop.
      of had ik dit op de flop al niet moeten raisen en weg moeten leggen op een eventuele raise op de turn?
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hier smijt je echt geld weg.
      Preflop call je enkel om een set te hitten. Ze checken alle twee wel naar je toe, maar op zo'n flop ga je weinig handen doen folden. Je zit multiway dus een bet gaat niet vaak genoeg werken. Op de flop kun je deze hand meteen opgeven.
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Ik ben zelf geen cashgamer maar ik had het wel ies anders aangepakt.

Je call preflop en bet op de flop zijn volgens mij goed. Zijn check call op de flop geeft idd aan of dat die op een draw zit of al monsters gehit heeft.

Daarom had je beter op de turn kunnen betten ( om te kijken waar je staat) of uitchecken. River had ik wel sowieso weggelegd op zijn bet. Maar again ik ben geen cashgamer!
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Ja oke, had ook al mijn twijfels dus dacht ik post hem ff

van je fouten moet je leren!
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Friso1991
      Ja oke, had ook al mijn twijfels dus dacht ik post hem ff

van je fouten moet je leren!
      True, denk dat je van geposte handen (waar je twijfelt) wel het meeste kan leren:)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      De 33 hand is gewoon opgeven op zo een flop waar je 3way niks doet folden :) . En as played beat je niks op de river dat daar bet dus ook easy fold.
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Zit met twee handen waar ik niet zeker van ben of ik ze goed heb gespeeld.

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $2,89
      Hero:
      $2,07

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Preflop: Hero is MP2 with Q:diamond: , T:diamond:
      2 folds, Hero raises to $0,08, 4 folds, BB calls $0,06.

Flop: ($0,17) A:diamond: , K:heart: , J:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0,06, BB raises to $0,22, Hero raises to $0,46, BB raises to $2,81 (All-In), Hero calls $1,53 (All-In), BB gets uncalled bet back (All-In).

Turn: ($4,15) 4:spade:
      River: ($4,15) 3:diamond: (2 players)

Final Pot: $4,15

Hero shows een flush, aas high (Qd Td)
      BB shows (Qc Tc)

Hero wins with een flush, aas high (Qd Td)

Ik flop hier uiteraard geweldig, en bet dan ook klein op de flop omdat ik bang ben dat iemand bij zoon board een hogere bet snel weg legt.
      dan word ik gecalled en schiet toch gelijk de ruiten koning in mn achterhoofd, dus ik reraise hier.
      Moet ik dit gewoon callen om er meer uit te krijgen? heb nu geluk dat ik de volle pot win maar vraag me toch af of dit goed is.

en de tweede hand

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $1,52
      BB:
      $2,03
      MP1:
      $1,02
      Hero:
      $1,97

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Preflop: Hero is CO with A:club: , T:diamond:
      UTG2 folds, MP1 raises to $0,06, 2 folds, Hero calls $0,06, BU folds, SB calls $0,05, BB calls $0,04.

Flop: ($0,24) T:club: , 6:spade: , 4:club: (4 players)
      SB checks, BB bets $0,17, MP1 raises to $0,34, 2 folds, BB raises to $1,02, MP1 calls $0,62 (All-In), BB gets uncalled bet back.

Turn: ($2,16) T:heart:
      River: ($2,16) 3:club: (2 players)

Final Pot: $2,16

MP1 shows (8h 8c)
      BB shows een full-house, vieren full of tienen (4h 4s)

BB wins with een full-house, vieren full of tienen (4h 4s)

zit in positie dus besluit de raise te callen en tref dan TPTK, een raise en een reraise voor me, en besluit dan toch te folden, weer goed uitgepakt, maar was dit de juiste beslissing? of had ik dit op een raise preflop al moeten folden?
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze

Gelijk maar even een plaatje van de grafiek tot nu toe er tussen door gooien
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hand 1 zou je niet zo klein moeten betten op de flop. Op de turn kunnen voor villain scare cards aankomen (diamond, Q, T) dus wil je hier al de pot opbouwen. Om dezelfde reden moet je blijven raisen op de flop, zoals je gedaan hebt. Zo kunnen villains ook het verschil niet zien wanneer je met een sterke draw zou raisen of de nuts. Vergeet niet dat je ook moet protecten tegen sets (en twopair) van villains. ALs je klein bet, en het bord pairt op de turn, ga je je hand al veel minder goed vinden.

Hand 2 is fold op de flop. Preflop is MP1 loose aggressive, dus een 3bet zou eventueel ook gekund hebben. Maar call of fold preflop zijn beiden niet echt fout, denk ik
    • 1
    • 2