Is dit normaal ? ( mtt life ... pffff )

• XiroN69
      XiroN69
      Bronze
      Hallo allemaal,

Ik zal me snel even voorstellen.
      Ik ben peter en heb poker via deze site lere kenne,
      heb van jullie 50 $ zo een 1700 $ weten te maken met cashgames en sng's.

Nu had ik dat onder de knie en wil ik aleen maar MTT'S !!!!! :D
      Geld speelt geen rol voor mij, ik speel mtt's t.e.m 11$. dus Brmanagement hoef ik niet te doen op dit moment.

Nu zit ik aan een 610 gespeelde mtt's op pokerstars
      gemiddelde buyin : 6$
      Bedrag gespeeld : 3600 $
      Gewonne bedragen : 1300 $
      totale winst : - 2300 $

Nu is het zo dat ik al een een twintigtal keer bij de laatste 30 mensen zit.
      EN IK HAAAAAAL GEWOON ********* GEEN FINAL TABLE HE :(

Ik kan er wel van wenen :p elke keer wordt ik eruit gekegeld met de meest belachelijke handen ... ( AA vs 23, KK vs J4 ......................... )
      Nu zie ik mtt's aleen als puur geluk !
      want je kan 20 keer met AA en KK hun rommel 'dodge' maar de 21ste keer verkrachten ze je toch :(
  • 15 antwoorden
    • lellebel
      lellebel
      Bronze
      Ja hoor, dit is normaal.
      MTT's zijn een verschrikking.
    • drdavy
      drdavy
      Bronze
      Ja das een vervelend situatie. Maar ik zou gewoon mtts er naast doen en sng als main game. Mtt grinden is sickos werk met veel variance.

Ik zou het niet aan kunnen mtts grinden. Je moet 7 uur lang je A game spelen. En als je na 6 uur AA word gebeat door 34 heb je net niks. Wat ik altijd doe is sng Maandag/zaterdag Zondag mtt`s.

gouden tip: ship de Sunday storm
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Allemaal normaal ja behalve dat MTT's puur geluk is want dat is niet waar.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Gewoon zien dat je altijd de grootste stack hebt als je all in gaat, dan kan je er NOOIT uitliggen :s_biggrin:
    • XiroN69
      XiroN69
      Bronze
      drdavy: ja hier heb ik vaak aan geadacht ... zeker voor je stack terug wat aan te vullen ! en ja de sunday storm en the bigg's probeer ik zoveel mogelijk te doen.

oscaar: ja ik weet dat het niet puur geluk maar pffff ik word er moedeloos van :p
      In ieder geval hoop ik binnen de volgende 100 - 300 mtt's toch wel eens een mooie final table te spelen !

Wat ook super erg is dat als je boven de 200k chips komt dat je al begint te hopen :D En des te erger die volgende beat word :D erg is het :p

EDIT: voor jullie die ook veel mtt's spelen ...
      kan je een gok doen op hoeveel mtt's je moet spelen voor 1 redelijke ship ?
      ( ik weet dat dit moeilijk is wegens de super variance ... )
      wat ik bedoel is: het kan toch niet zolang meer duren voor ik een doorgeraak tot de final table ? :D :p
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      De variance in MTT kan gewoon extreem zijn, en bijna alle MTT grinders komen wel eens break even, of losing streak tegen van 2-3K games.
      Dus dan is 600 games nog niks.. :D

Enige dat je hiertegen kunt doen, is nog meer grinden, meer volume maken, en werken aan je eigen spel en skills. Dit laatste kun je doen met behulp van de andere spelers op dit forum, zoals een blog aanmaken waarin je je vorderingen bijhoudt en feedback kunt krijgen. Ook kun je op het handjudge deel handjes posten waarover je twijfels hebt. En dan heb je uiteraard nog de artikelen en video's.

Veel succes!

Edit op jouw edit: Nee, er is niets te zeggen over wanneer je je 1e ship kan verwachten. Zo kun je best binnen 4 dagen, 3 ships hebben, en vervolgens een half jaar lang niks decent shippen.
    • XiroN69
      XiroN69
      Bronze
      Dank je voor je antwoord !
      Ja ik blijf houden van dit spel en zie mezelf ook blijven leren en spelen totdat ik niet meer kan ! :)

Maar op dit moment voelt het even aan alsof ... Ik niets 'meer' kan doen.
      Want dooraken tot de push en fold fase in een mtt lukt me nog redelijk goed.

MAAR DAN, ja ... die beats van zulke slechte hande die jij dan FOLD als 'goede speler'..
      dan denk ik echt van als je zover geraakt moet je echt geluk hebben,
      zelf het geluk hebben dat jou betere hand standhoud.

Ik geef niet op en Ik zal in ieder geval onmiddelijk posten als ik final table geraak ! :D
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Succes , en het enige wat ik je aan kan raden is om veel aan je spel te werken !
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Geluksfactor is gewoon huge. Je kan daarom het best een heel ruim brm aan houden, richting de 200bi ofzo. Dan kan je nog steeds zomaar je halve roll verliezen in no time. Als je niet goed tegen varrience kan, kan je beter een andere varriant kiezen zoals de 180, 45, of 18 mans ofzo
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door XiroN69
      Dank je voor je antwoord !
      Ja ik blijf houden van dit spel en zie mezelf ook blijven leren en spelen totdat ik niet meer kan ! :)

Maar op dit moment voelt het even aan alsof ... Ik niets 'meer' kan doen.
      Want dooraken tot de push en fold fase in een mtt lukt me nog redelijk goed.

MAAR DAN, ja ... die beats van zulke slechte hande die jij dan FOLD als 'goede speler'..
      dan denk ik echt van als je zover geraakt moet je echt geluk hebben,
      zelf het geluk hebben dat jou betere hand standhoud.

Ik geef niet op en Ik zal in ieder geval onmiddelijk posten als ik final table geraak ! :D
      Ik zou gewoon lekker lage buy-in mtt's oefenen en pas upmoven als je shipjes begint te maken, maar ja, dat is mijn voorzichtige opinie.
      Of misschien eens mtt's spelen op kleinere rooms, waar het speelveld wat kleiner is. Ik heb ook wel downswings, maar niet wat bob zegt.
      Dit zal toch liggen aan buy-in en grootte van de toernooien die ik speel tov de mtt koningen!

Als ik 2-3k games moest wachten tot een grote ship, zou ik toch in een restaurantje gaan werken of iets dergelijks en niet zozeer blijven hopen op die ene grote ship.
    • XiroN69
      XiroN69
      Bronze
      Ja, maar mtt's zijn het leukste :D ik blijf doorgaan !
      ( poker is ook niet mijn 'werk' dus ik lijdt nergens aan ofzo )

Nu: 3,30 $ Turbo 5K$Gtd. 2944 mense deden mee.
      nu nog 80 mense over.
      ik sta 24/80 met 150k chips.

HERO:AA raise
      A4 shuvt allin
      HERO: call
      flop: 3 5 J 7 6

dit is wat ik bedoel ...
      Ik MOET callen, en kan de beste speler zijn die ik wil maar eruitgaan doe ik :)
      - nu ik weet het, dit is de vriance. ik aanvaard het ook maar wou dit er even bijzetten :D :D

ONE DAY !!
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Je moet niet callen, maar het lijkt me wel de beste optie :)
      Veel succes nog!
      Komt wel snor! Ooit.
    • XiroN69
      XiroN69
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
      Je moet niet callen, maar het lijkt me wel de beste optie :)
      Veel succes nog!
      Komt wel snor! Ooit.
      Merci ! :D
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Variance is a bitch :(
      Dit ervaart elke mtt-grinder wel.
      Gewoon blijven spelen en veel praten over handen of bepaalde situaties met andere spelers.
      Eventueel mensen railen die deep zitten of jezelf eens laten railen door iemand kan ook veel doen.

De tip hierboven om op kleinere sites (ipoker oid) te spelen is zeker terecht.
      De fields zijn kleiner en de micro BI mtts zijn ubersoft.

Om een beeld te geven.
      Op ipoker shipte ik een half jaar terug 3 mtts op een 200tal games. (allen tussen 800$ en 1.2k)
      Op stars shipte ik tot nog toe 0 mtts op like 600 games oid. (weet het niet precies aangezien ik meeste van men database van vroeger kwijt ben) Ik kwam zelfs maar 1 keer final table ooit, en ging er toen uit als 9e als ik het goed heb.

Om mtts te shippen moet je obv goed runnen/veel geluk hebben. Je beste hands moeten holden, je slechtere hands moeten hitten. Je deelt beats uit, je wint grote potten met goede en slechtere hands. Gewoon blijven spelen en er komt wel een dagje waar alles lukt i gues. :)

GL
    • cookiekoen
      cookiekoen
      Bronze
      Wat zou je aanraden voor een br van 500 euro? Welke stt's/mtt's?
      Want cash games op stars ?( allemaal nits (nl10), en als er donkey's aan een tafel zijn, zit er 40 man op de wachtlijst. (ik kom van pkr, wa een visvijver in vgl met pokerstars sigh belgische wetgeving.)