NL4 AQ MP after opener

• Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Mss een stomme vraag maar wat doen jullie als UTG opent als hij hier unknown is...
      Flat lijkt me slecht tenzij je weet dat UTG redelijk loose is en er squeezegrage speler achter me zit, 3bet lijkt me hier ook niet goed qua isoleren.
      PartyGaming - $0.04 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $6.36
      UTG: $5.88
      Hero (MP): $4.06
      CO: $1.91
      BTN: $5.22
      SB: $4.00

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has Q:diamond: A:heart:

UTG raises to $0.16, fold, fold, fold, fold, fold

UTG wins $0.10
  • 10 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik flat. Als co redelijk vaak squeezed en utg fold, jam ik het erin.

Bij button squeeze fold ik tenzij hij echt mega vaak squeezed(gebeurt zelden op micro limits)

sb/bb flat ik bij spelers die redelijke squeeze percentages hebben aanvankelijk van betsizing

Postflop speelt je AQ dan vrij makkelijk.
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Zonder gegevens zou ik 3-betten. Je hebt dan positie en initiatief na de flop. Wordt er achter jou nog een keer gesqueezed dan zou ik folden. Maar meestal krijg je achter je alleen de echte grote vissen mee of mensen met de echte nuts. Heb je wel stats dan ligt het natuurlijk helemaal aan zijn 3bet range. Is die klein dan zou ik voor een fold gaan. Van flatten hou ik (nog) niet zo, zeker niet op deze limieten.

Indien villian jouw 3-bet callt dan is het postflop meestal check/fold voor hem. Tenminste dat is mijn ervaring. Maar die is nog niet heel erg groot met de SH.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      En als je hier AQo gaat flatten, wat doe je dan bv met KQs hier? Zo ga ik toch major gap in mijn range gaan maken tss vpip en pfr?

Voor de flatters, op wat hoop je dan qua flop? En wat zit in een UTG opening range waar ik nog value van haal, omdat ik ip zit?

Voor 3bet, een UTG gaat daar toch eerder folden of 4betten? En zelfs een 3bet call van een utg opener is sterk, dus isoleer ik mezelf dan niet tegen beter of dominating hands? Overigens ga ik er niet vanuit dat ik hier 3bet als bluff want obv gaat hij vaak folden en win ik de pot, maar dit vooral omdat ik mijn hand overplay, en wil ik dat? Haal zo zelfs nog alle handen die ik beat uit range van mss een BB of SB die anders had geflat tegen wie ik ook IP kan spelen.

Xeno
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik vermoed dat hij toch wel op zijn minst AJ opent. Dan sta je gelijk AK/AJ, maar de meeste spelers zullen ook wel AT/wat Axs/KQ/QJS/QTs/allemaal handen die je dominate.

Tegen een tighte UTG echter, heb je wel gewoon fold. Maar tegen average lijkt mij zijn openingsrange nooit wijd genoeg.

Je hoopt natuurlijk op Axx/Qxx flops en op sommige flops waar je over algemeen redelijke equity hebt, kan je af en toe floaten.

3bet lijkt mij idd slecht, aangezien je je AQ dan in een bluff verandert, dan kan je het veel beter doen met handen als A2s. Deze hebben zelfs lichtjes meer value in 3bet pot/hebben bijna evenveel blocker value(AQ blokt ook QQ), maar dat en veel minder value in single raised pot.
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Ik vermoed dat hij toch wel op zijn minst AJ opent. Dan sta je gelijk AK/AJ, maar de meeste spelers zullen ook wel AT/wat Axs/KQ/QJS/QTs/allemaal handen die je dominate.

Tegen een tighte UTG echter, heb je wel gewoon fold. Maar tegen average lijkt mij zijn openingsrange nooit wijd genoeg.

Je hoopt natuurlijk op Axx/Qxx flops en op sommige flops waar je over algemeen redelijke equity hebt, kan je af en toe floaten.

3bet lijkt mij idd slecht, aangezien je je AQ dan in een bluff verandert, dan kan je het veel beter doen met handen als A2s. Deze hebben zelfs lichtjes meer value in 3bet pot/hebben bijna evenveel blocker value(AQ blokt ook QQ), maar dat en veel minder value in single raised pot.
      Waarom verandert AQ in een bluff? Je hebt een hand met veel potentie als de hand zich verbetert is deze waarschijnlijk de beste hand. Enige handen die op dit moment voorliggen zijn alle PP's en AK. Bij een call van villian maak je je het ook makkelijker postflop.

Als je in deze situatie flat, wat ga je dan doen postflop als villian een cbet plaatst? Weer flatten? En de turn? Zelfs als je een A of Q op het board hebt liggen.

Daarbij denk ik dat het, op de micro's, vaker voorkomt dat een villian een 3bet fold dan callt waardoor dit op langere termijn profitabel is.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      AQ 3betten is het veranderen in een bluff. Normaal gezien folden alle slechtere handen en callen of raisen enkel betere handen.

Jij moet duidelijk eens inlezen over wanneer je je hand in een bluff verandert.

Je hebt 2rechtstreekse doelen met 3bet(er zijn ook nog lange termijn doelen)

-bluff:betere handen laten folden
      -value: slechtere handen laten callen

Als je AQ hier 3bet, welk van de 2opties is het dan. Tenzij je read hebt op villian geen. Het is dus altijd slechte 3bet
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door michel2311

Waarom verandert AQ in een bluff?

Daarbij denk ik dat het, op de micro's, vaker voorkomt dat een villian een 3bet fold dan callt waardoor dit op langere termijn profitabel is.
      Hier denk ik dat je eigenlijk zelf het antwoord geeft...

Xeno
    • michel2311
      michel2311
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon
      Oorspronkelijk gepost door michel2311

Waarom verandert AQ in een bluff?

Hier denk ik dat je eigenlijk zelf het antwoord geeft...

Xeno
      :f_biggrin: :f_biggrin: :f_biggrin:
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Flat lijkt me slecht tenzij je weet dat UTG redelijk loose is en er squeezegrage speler achter me zit, 3bet lijkt me hier ook niet goed qua isoleren.
      Vind je flatten daarom slecht met die 2 redenen die je geeft?

Ik denk namelijk niet dat AQ top of my folding range is dus 3bet ik het liever niet als bluff. Voor value is het moeilijk versus unknown in het algemeen, don't forget dynamics

KQs speel je adhv hoe confident je bent in je Turn/River skills, KQo is voor mij een 3bet omdat je de suitedness niet hebt

Mvg,
      Gerv
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Vind je flatten daarom slecht met die 2 redenen die je geeft?

Ik denk namelijk niet dat AQ top of my folding range is dus 3bet ik het liever niet als bluff. Voor value is het moeilijk versus unknown in het algemeen, don't forget dynamics

KQs speel je adhv hoe confident je bent in je Turn/River skills, KQo is voor mij een 3bet omdat je de suitedness niet hebt

Mvg,
      Gerv
      Ik bedoel dat een flat niet goed is in mijn ogen tenzij die 2 redenen, dan kan het wel denk ik, omdat je dan over die squeezer kan gaan shoven eigenlijk.
      Idd dat denk ik ook, maar ga je niet in teveel problemen komen met die Aqo te flatten preflop en kun je beter niet openfolden? Is een rare gedachtengang aangezien het top 5 hand is maar hier zie ik niet echt een optimale manier om hem te spelen, tenzij alle spelers IP na je erg tight zijn...
      Ben het btw eens over KQs vs KQo.

Xeno