AK tegen whale

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Villain is 98/7 VPIP PFR, AF1.2

Wat moet ik doen op de flop?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($8.21)
      BB ($10)
      Hero ($10.89)
      UTG+1 ($21.97)
      UTG+2 ($18.41)
      MP1 ($16.34)
      MP2 ($11.10)
      CO ($2)
      BTN ($9.18)

Dealt to Hero A:spade: K:club:

Hero raises to $0.30, fold, fold, MP1 calls $0.30, fold, fold, BTN raises to $0.50, fold, fold, Hero raises to $1.83, fold, BTN calls $1.33

FLOP ($4.11) 6:diamond: 6:spade: T:spade:

Hero ???

Hero wins $17.87
  • 8 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      wts, fold2cbet?

Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      fold 2 Cbet had ik zelf niet bekeken (lol, wel cruciaal eigenlijk): 82% over 17 handen. WTSD 16%.

Had (tegen mijn eigen principes in) eigenlijk niet goed genoeg geanalyseerd wat voor fish het was, had zelfs niet eens naar zijn PFR % gekeken...

Mental note aan mezelf: vissen speelstijl analyseren is het belangrijkste in poker.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      fold 2 Cbet had ik zelf niet bekeken (lol, wel cruciaal eigenlijk): 82% over 17 handen. WTSD 16%.

Had (tegen mijn eigen principes in) eigenlijk niet goed genoeg geanalyseerd wat voor fish het was, had zelfs niet eens naar zijn PFR % gekeken...

Mental note aan mezelf: vissen speelstijl analyseren is het belangrijkste in poker.
      fish is megaloose passive preflop maar postflop fit or fold denk ik, gewoon betten dus :)

Xeno
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon

fish is megaloose passive preflop maar postflop fit or fold denk ik, gewoon betten dus :)

Xeno
      Nu ik de stats rustig bekijk is het wel redelijk obvious :) , idd betten op flop.

Enige vraag is nog: moet ik mij zorgen maken als zo een loose extremely passive fish opeens gaat 3betten preflop (ook al is het een zeer slecht min 3bet, maar hij weet wss niet beter...)? Toch een teken dat het een sterk hand is, of niet?
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xenophon

Xeno
      Nu ik de stats rustig bekijk is het wel redelijk obvious :) , idd betten op flop.

Enige vraag is nog: moet ik mij zorgen maken als zo een loose extremely passive fish opeens gaat 3betten preflop (ook al is het een zeer slecht min 3bet, maar hij weet wss niet beter...)? Toch een teken dat het een sterk hand is, of niet?
      Ergens wel, hier valt wel iets te zeggen voor een call 3bet denk ik dan ook, hangt wat af van waarmee je hem hier ziet 3betten. Denk dat deze vis geen rekening houdt met positie of iets dergelijks dus als zijn 3bet range daar gelijk is aan zijn brokerange dan kan je snel kijken wat je daar in steekt en ofdat je moet gaan 4betten. Een flat is wat moeilijk preflop maar denk wel dat je daar easy speelt postflop. Hij is passive dus gaat wss enkel betten als hij daadwerkelijk iets heeft, en als jij hit bet je gewoon en zal je als hij raised gerust kunnen folden. Tough spot, ff wachten op judganator :)

Xeno
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nja ik call gewoon preflop aangezien hij supersupersuper passive is. En ook omdat hij het lekker klein maakt. Als hij het 3x jouw raise maakt fold ik wss zelfs... Op deze manier hou je ook AJ, AQ erin en miss QKs als hij dat niet callt wat ik betwijfel. Ik denk dat ik de flop gewoon fold omdat zijn range zo enorm sterk is als hij je 4bet callt dus vooral QQ, KK en soms JJ. Deze gaat hij allemaal niet folden. Tegen AK heb je ook blockers.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Ik zou hier tegen deze passieve fish ook gewoon callen. Je houdt op die manier ook de Ax handen erin waar hij dat eventueel mee zou doen.
      Daarnaast zal je tegen zo'n passieve speler heel vaak een gratis turn en river zien als hij niet gehit heeft. Als hij bet op de flop kan je met een gerust hart folden.

As played valt er wat te zeggen voor een c-bet omdat hij zo vaak foldt...maar...wat zit er in zijn range dat hij gaat folden? Ak lijkt me zowat de enige hand, en verder gaat hij alles callen. Daarom ga ik op deze flop voor c/f.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163

As played valt er wat te zeggen voor een c-bet omdat hij zo vaak foldt...maar...wat zit er in zijn range dat hij gaat folden? Ak lijkt me zowat de enige hand, en verder gaat hij alles callen. Daarom ga ik op deze flop voor c/f.
      Unbalanced range :coolface:

Xeno