hu hypers

• liessens
      liessens
      Bronze
      Ik ga mij richten op hu hypers op stars.

Deze zijn natuurlijk voor groot deel gewoon push or fold zonder ICM factoren, waar sowieso al winst uit te halen valt. Dit kan je makkelijk perfectioneren met sng wizard/nash ranges.

Echter begin je met 25bb. Hierbij heb je dus 3bet dynamic+posflopspel. Voor deze 2laatste lijkt het mij wel interessant om om met andere hu hypers spelers hier meer over te leren enzo.

Echter weet ik niet of er veel hu hypers spelers in deze community.
  • 44 antwoorden
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      zo heel veel postflopspel heb je denk ik niet met 25bb:p
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      Ik heb deze een tijdje op de laagste limieten gespeeld door alleen te pushfolden (ook met 25BB). Volgens mij zijn de micro's sowieso op die manier wel te beaten als je ziet wat voor 25BB calls je soms krijgt daar.

Gewoon ff nash equilibrium uitprinten en naast je neerleggen (of uit je hoofd leren :D ) en blindelings toepassen.

wel ziek trouwens dat deze dingen gewoon nog runnen op 5k BI..zijn de gasten die daar spelen niet allemaal even goed, waardoor ze op lange termijn precies de rake per game verliezen?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Nee hoor, de regs zijn quasi even goed en reg vs reg is dus verliesgevend, maar genoeg fish die ze spelen en reg vs fish is winstgevend genoeg.

Ik heb bijvoorbeeld vroeger met mijn speciaal soort BRM. Heel erg op shotjes gericht eens de 100dollars gespeeld en dat tegen super fish, die ik dus meerder BI's afhandig kon maken en mocht daarna eigenlijk 1 200dollar spelen volgens mijn BRM, maar deed het toch maar niet want dat was 1/8van mijn totale BR en omdat het dan waarschijnlijk -EV, was omdat ik niet meer mijn A-game kon spelen

Maar over postflop spel. Heb je zeker wel, oké jij hoort vrijwel niks te callen, maar de fish callen je minraises vrij veel. Stats als 100/67zie ik vaak genoeg verschijnen en dan zit je deep genoeg voor zowel flop/turn/river play.

En preflop gewoon push or fold spelen met 25bb, lijkt mij gewoon niet meest +EV
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Heb er ook best een aantal gespeeld en er komt best wel een beetje post flop spel in voor hoor. Veel zal op de flop al beslist worden en het zal niet al te ingewikkeld zijn maar push/folden met 25bb lijkt me niet echt fantastisch.
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      Er zijn fishes die HU hypers spelen met een BI van 5k? Kan ik me nauwelijks voorstellen.

Ik zei ook niet dat p/f het meest +EV is. Ik zei dat het op de micro's +EV kan zijn.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Nee hoor, de regs zijn quasi even goed en reg vs reg is dus verliesgevend, maar genoeg fish die ze spelen en reg vs fish is winstgevend genoeg.

Ik heb bijvoorbeeld vroeger met mijn speciaal soort BRM. Heel erg op shotjes gericht eens de 100dollars gespeeld en dat tegen super fish, die ik dus meerder BI's afhandig kon maken en mocht daarna eigenlijk 1 200dollar spelen volgens mijn BRM, maar deed het toch maar niet want dat was 1/8van mijn totale BR en omdat het dan waarschijnlijk -EV, was omdat ik niet meer mijn A-game kon spelen

Maar over postflop spel. Heb je zeker wel, oké jij hoort vrijwel niks te callen, maar de fish callen je minraises vrij veel. Stats als 100/67zie ik vaak genoeg verschijnen en dan zit je deep genoeg voor zowel flop/turn/river play.

En preflop gewoon push or fold spelen met 25bb, lijkt mij gewoon niet meest +EV
      not really. Zitten best veel verschillen tussen regs op de lower limits
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Een brm waar je een shot neemt met 1/8 van je BR is wel heel erg agressief voor de hypers. Het is niet heel raar als je 20bi boven of onder ev runt in een sessie.

En of p/f met 25bb +EV is of niet maakt niet heel veel uit, je wilt natuurlijk max EV. En dat is waarschijnlijk niet alleen p/f spelen.

Tegen bijna iedere speler heb je wel een callingsrange vanuit de bb, soms zelfs tegen de 50%. Zelfs als een hand -0.5bb EV oplevert als je hem calt in de bb is dat beter dan folden omdat folden een EV heeft van -1bb.

Tussen regs zit ook op de hogere limieten wel een verschil, alleen dat verschil is natuurlijk heel klein als je het vergelijkt met turbo en regular sng's (of de meeste andere vormen). Maar het zijn hypers, ze duren ongeveer 3 minuten per sng, dus een kleine roi kan al snel een behoorlijk verschil maken.

Volgens de nash chart spelen zal zeker op de lage limieten +EV zijn, maar vaak niet max EV. Alles draait om je aanpassen aan de tegenstander, en dan kan het zijn dat je met 9bb het beste kan raise/folden (tight passive villian die veel fold en bijna niet 3bet).
    • MintberryC
      MintberryC
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Thormtos91
      En of p/f met 25bb +EV is of niet maakt niet heel veel uit, je wilt natuurlijk max EV. En dat is waarschijnlijk niet alleen p/f spelen.
      Klopt, maar als je echt alleen p/f speelt, kun je veel meer tafels tegelijk spelen. Als het verschil in ROI klein is tussen p/f spelen en 'normaal' spelen en het verschil in aantal tafels dat je kan spelen is vrij groot, dan kan het best zijn dat p/f spelen op meer tafels in the long run meer $$$ oplevert.
      Weet echter niet zeker of dit waar is, beweer alleen dat het mogelijk is :)
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Bwa, hoeveel tafels wil je dan gaan spelen. Speel nu al 4tafels en kan er misschien nog wel meer aan, met gewoon openraisen bij 10/20 en 15/30(als stacks vrij even zijn. 20/40openraise ik bij vrij even stacks ook af en toe nog wel eens.
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      Ik zou tight brm toepassen.
      Minimaal 60 bi op de micro's.

Wat heel belangrijk is is je preflopspel,
      3betshoving range 15-20BB diep, en openshove range SB 10-15BB diep.

Je edge zal niet zo groot zijn, maar als je genoeg volume draait,
      kan je leuke winst behalen en de variance eruit grinden.

P/f spelen met 25BB diep is sowieso niet max-ev, zal dit zeker afraden.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Je ROI zal nooit max zijn met pushfold 25bb, maar het gaat om hourly imo. Hoewel het nadeel weer is dat je dit niet op hogere stakes kunt doen (omdat dat pbb -ev wordt). Dus mocht je willen upmoven, dan moet je heel je game omgooien.

Weet verder niet hoe +EV pushfold 25bb op de micros is, nooit geprobeerd.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Zou best kunnen (geen idee tbh) dat je op de micro's een hogere hourly haalt met veel tafels p/f spelen dan 1 of 2 tafels minraisen e.d.

Maar als je wilt upmoven zal de p/f tactiek steeds minder opleveren en kan je uiteindelijk meer verdienen met een 'normale' strategie.
      Zelfs als je hourly dus met p/f op de $1 en $3 hoger ligt, ben je waarschijnlijk beter af een normale strategie gelijk te spelen omdat je deze op alle limieten kunt toepassen en uiteindelijk een hogere hourly hebben op de small of mid stakes.

Weet niet hoe lang je de hypers al speelt (?), maar 4 tafels is best wel veel liessens.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      4tables lukt mij vrij vlot hoor. Ik zat er aan te denken om nog 1-2bij te pakken.

Ik speel nog niet zolang de hu hypers. Ik heb nu 60tal gedaan verspreid over 2sessies en daarvoor over verschillende limieten verspeid iets rond de 200ofzo, denk ik. Dit was met mijn eige vorm van BRM. Hierbij heb ik best wat winst gedaan. Ik weet eigenlijk niet of het meer winstgevend is, als meer standaard BRM, maar voor mij pakte het goed uit.

Het risico is normaal vrij gelijkwaardig. Enige nadeel was dat ik gewend geraakte aan hogere BI's en lagere BI's maar niks vond en dan in andere games ook hoge BI's ging spelen, maar dan zonder speciaal aangepast BRM en dat heeft mij groot deel BR gekost

Daarom heb ik deze keer besloten hu hypers eens vanaf de laagste limieten te beginnen en zo op te werken en hopelijk ooit de high stakes bereiken he.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Ok, ik weet natuurlijk niet hoe dat BRM eruitziet en of je dat weer gaat toepassen, maar shots nemen voor 1/8e van je roll is een erg agressief brm voor de hypers.

En ik zou het zeker niet aanraden als je ze nog niet lang speelt en weet waar je staat (vooral wat je roi is). Zeker als je zegt dat je je niet strikt aan het downmoven hebt gehouden. 260 sng's is een hele kleine sample en zelfs ev adjusted is er nog niet veel te zeggen over je echte roi.

Ook is je spel verbeteren lastig als je 3 tafels of meer tegelijk speelt (neem aan dat je dat wilt (?)).

Je moet natuurlijk zelf kijken wat je doet, maar dit is hoe ik erover denk.

Ben (nog :P ) geen expert in de hypers tbh, maar speel ze wel.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      4tables lukt mij vrij vlot hoor. Ik zat er aan te denken om nog 1-2bij te pakken.

Ik speel nog niet zolang de hu hypers. Ik heb nu 60tal gedaan verspreid over 2sessies en daarvoor over verschillende limieten verspeid iets rond de 200ofzo, denk ik. Dit was met mijn eige vorm van BRM. Hierbij heb ik best wat winst gedaan. Ik weet eigenlijk niet of het meer winstgevend is, als meer standaard BRM, maar voor mij pakte het goed uit.

Het risico is normaal vrij gelijkwaardig. Enige nadeel was dat ik gewend geraakte aan hogere BI's en lagere BI's maar niks vond en dan in andere games ook hoge BI's ging spelen, maar dan zonder speciaal aangepast BRM en dat heeft mij groot deel BR gekost

Daarom heb ik deze keer besloten hu hypers eens vanaf de laagste limieten te beginnen en zo op te werken en hopelijk ooit de high stakes bereiken he.
      dat is echt totaal geen volume indd
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Ik heb bijvoorbeeld vroeger met mijn speciaal soort BRM. Heel erg op shotjes gericht eens de 100dollars gespeeld en dat tegen super fish, die ik dus meerder BI's afhandig kon maken en mocht daarna eigenlijk 1 200dollar spelen volgens mijn BRM, maar deed het toch maar niet want dat was 1/8van mijn totale BR
      Inderdaad wel heel speciaal BRM :D . Zelfs 60 BIs die hierboven aangehaald wordt is m.i. nog te weinig. Ik heb een tijd terug redelijk wat superturbos gegrind op FTP en downswings van 20 BIs was echt niet uitzonderlijk. Uiteindlijk was ik nauwelijks beter dan break-even (maar had ongetwijfeld ook leaks), maar had gelukkig wel rakeback. Hyper HU SNGs zijn vooral een oefening in tilt-bestendigheid :p.

Trouwens, ik heb ook wel een speciale BRM die gegeven het aantal spelers en de structure (reg, turbo, hyper) zegt hoeveel ik max. aan BI mag uitgeven. In mijn BRM komt dat neer dat ik voor de hyper HU SNGs ruwweg 150 BIs nodig heb.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Lol 150is gewoon echt niet ideaal hoor. Met 100kom je zeker toe.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Het ligt er inderdaad aan wat je speelt, je roi, hoeveel risico wil je lopen, etc.

Als je de $7 1tafelt en ze zwaar crusht (zeg 6% roi), dan heb je minder bi's nodig dan wanneer je ze 6tafelt en ze maar net beat (zeg 1% roi). Je swings naar beneden zijn minder groot als je roi hoger is (en andersom ofc.).

En hoeveel risico je wilt lopen is natuurlijk aan jezelf. Het kelly criterium zou optimaal zijn, maar is heel erg agressief (en op de hypers wat lastiger toe te passen dan op turbo/regspeed).
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze