NL25 A9s steal *NIEUW TOPIC*

• eruk
      eruk
      Bronze
      hopen dat ie het nu goed doet:

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $4,75
      UTG:
      $5,00

0,1/0,25 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:spade: , 9:spade: . UTG posts a blind of $0,25.
      UTG checks, 6 folds, BU calls $0,25, Hero raises to $1,35, BB folds, UTG calls $1,10, BU folds.

Flop: ($3,20) 2:heart: , 4:spade: , J:spade: (2 players)
      Hero raises $3,40 (All-In), UTG folds.

Final Pot: $6,60

Ik wil nog wel eens death money oppakken van de blindposter en de limper, Ik heb al veel geld gewonnen met stealen. Is stealen op limpers mogelijk met redelijke handen? Ik dacht dat ik hier preflop in heel veel gevallen voorsta, dus dan speel ik agressief.

Iemand die de blind gaat posten als ie de volgende hand de big blind is geef ik zowiezo geen respect. op de button limpen vind ik ook zwak, wat betekent late limpen meestal?

Het nadeel van dit soort spel is dat je all-in moet gaan met 1 caller door de c-bet. Op deze goeie flop voor me vond ik dat prima, maar all-in moeten gaan op elke flop met A9s omdat ik een paar limpers wil afstraffen heb ik wel mijn twijfels over.
  • 3 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      [quote]
      Wat betekent stealen?
      Een steal is een aanval op de blinds in vorm van een raise met een zwakke hand vanuit late position, of van de SB op de BB nadat
      [i]alle mensen voor je gefold hebben.[/i]
      Het hoofddoel is om een sterke hand te representeren en zodoende de blinds op te pikken.[/quote]Je bent niet de eerste die deze fout maakt.
      Ik vind je play niet echt super naar mijn mening want:
      [1] Je stealed vanuit SB, betekent dus dat je OOP bent post-flop
      [2] Er limped iemand dus iemand heeft interesse in zn hand
      [3] A9s vind ik niet echt een stealbare hand in deze situatie maar dat is persoonlijk.

Ik raad je aan om DIT is goed te bestuderen ;)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      stealen werkt beter als je first in bent. op 10Nl spelen te veel mensen limp/call en zie je vrij weinig limp/fold. je bent dan postflop OOP en dat is lastig.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer je stats hebt kan je best proberen te stealen. Zou hier alleen niet iets proberen omdat je niet first in bent.

As played moet je wel pushen op de flop. Maar zou deze situatie liever vermijden.