Qq vs 3bet

• Davinci5
      Davinci5
      Bronze
      Hey all,
      Looking back on this hand now I am not sure if I played this hand right. I'd like some feedback on my decisions, in particular the call PF and the raise on the flop:

Known players:       
      BB:
      $9,57
      Hero:
      $9,7

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with Q:diamond: , Q:club:
      4 folds, Hero raises to $0,40, 3 folds, BB raises to $1,20, Hero calls $0,80.

Flop: ($2,45) 4:diamond: , 3:spade: , 2:heart: (2 players)
      BB bets $1,3, Hero raises to $3,10, BB raises to $8,37 (All-In)

Thanks
  • 1 antwoord
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hi Davinci5,

is there a reason for posting this hand in English in the Dutch community? Would you like me to reply in English or in Dutch?

I'll reply in Dutch, since this is the Dutch community, but if you don't understand it...just let me know and I'll reply in English.

Het is lastig om te beoordelen zonder informatie over Villain. Is hij tight? Is hij loose? Hoe vaak 3bet hij?
      Laten we er even van uit gaan dat hij unknown is. Hij zit niet met een volledige stack aan tafel, dus de kans dat het een heel erg goede speler is, is niet heel groot.

Preflop call ik ook zeker. Je kan hier overwegen om te 4betten, maar tegen een unknown is een call zeker beter.

Op deze flop ga ik ook heel vaak raisen. Waarom? Je krijgt dan nog actie van 66/77/88/99/TT/JJ/QQ/KK/AA. Van al die handen zijn er maar twee waar je van verliest, namelijk AA/KK. Als je hier zou callen en er valt een broadway op de turn, dan krijg je geen value meer van die lagere pocket pairs.

Ik vind je reraise dus prima, en zijn all-in call ik natuurlijk ook.

Ik wil trouwens wel nog even meegeven dat je de hand niet begint met een volledige stack. Probeer daar op te letten, het kan je geld opleveren!