dat bluffs uitlokken op de river NL2/4/10

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      Hey all,

ik wil graag jullie ervaringen horen over dat OOP zitten en dat je dan checkt om een bluf uit te lokken met een goede maar niet fantastische hand, maar naar jouw mening wel betere hand dan je tegenstander.

Dit gaat puur over NL2 / NL4 en NL 10 kan denk ik ook wel. Voornamelijk 1e 2 limieten.

Reden dat ik dit graag wel wil horen is dat het bij mij niet echt fantastisch uitpakt of me in een situatie plaatst waar ik niet echt blij mee ben. En ik zie het ook vrij vaak bij anderen.
      en dan bedoel ik als het potje ongeveer 0,70 - 1,30 is. Zijn over het algemeen de gelimpte potjes waar ik het over heb. 4 tegenstanders gem.

En het probleem is dan eigenlijk dat die gast tegenover je check als zwak ziet en het gelijk allin ramt of een belachelijk hoge bet neerlegt. Ik zie het ook bij anderen weleens.
      Als voorbeeld zag ik het net weer bij 2 tegenstanders onderling: ene persoon AT andere KT.
      Flop T-9-4 turn blank river J. AT OOP hij checkt. pot iets van 90ct (=22BB)

en die erachter gooit hem gelijk allin voor 1,10ct extra. 1e called wel, maar kan me voorstellen dat je er niet echt blij mee bent. Achteraf wel natuurlijk.
      Met je AT ben je hier natuurlijk niet echt blij mee. helemaal op NL2/4 kunnen ze ook met alles callen en raisen en het gebeurt behoorlijk vaak. Met JQ zou je dit kunnen doen maar dan is het nog steeds risky.
      Kvind het absoluut niet nice play van de in positie zittende persoon.

Maar ik wilde het weleens van jullie horen: Je ervaring met OOP bluf induce met een goede, maar geen superhand. En eig. puur op NL2/4, op NL10 heb je het volgens mij al een stuk minder.
      Kdenk nml dat het verstandig is voor mij om dat bluf induce op de river gewoon ga schrappen van mijn lijstje, want ik vind hem totaal niet effectief tussen die donkeys van NL2/4.

Maar ik wilde graag eerst van jullie horen dus als je mooi verhaal erover hebt, hoor ik het graag.

Thnx alvast,
  • 8 antwoorden
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      zou gewoon een blockbet doen in jouw geval, dan durven ze meestal niet meer te raisen maar callen wel met een slechte hand. Je hoeft niet waarde te halen uit bluffinduce op deze limieten naar mijn mening.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Op de micro limits zijn spelers meer geneid een bet et callen dan een bet te amken met een middelmatige hand. zelf uitbetten levert dus meer value op.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      spelers zijn moeilijk te begrijpen op deze limieten. Het is beter te blockbetten dan absurde bluffs uit te lokken die je toch niet kan callen.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      nou precies, ik schrap hem denk ik ook voor een blockbet, maar jullie spelen geloof ik allemaal NL10 of hoger toch? op welke limiet spelen jullie 3?

Twas een verschijnsel wat me gewoon vrij veel begon op te vallen wat vaak op die wilde tafels gebeurt.

bedankt voor de reacties
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Tegen agressieve spelers,check ik river ook vaak oop met een hand die niet super is maar wel redelijk. Dit houdt de pot een beetje in de hand en geeft de tegenstander de kans om te bluffen.
      Ik speel NL50 trouwens.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Op 5NL heb ik maar zelden bluff induce geprobeerd. Als je denkt een betere hand te hebben dan je tegenstander, gewoon zelf betten, ze callen toch veel te vaak.

Op 10NL probeer ik zo'n check/call iets vaker, maar dan vooral wanneer ik wat onzeker ben over mn hand.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Gisteravond toen ik met AJfonso en timothy op nl2 zat te kloten heb ik wel blufinduce gedaan op de turn en river maar dat was omdat deze gast al 3x eerder met een middelmatige hand had gepushed voor 250BB. Ik was toen nog te diep om zelf te pushen dus checkte ik maar en bette hij dus kon ik hem all-in zetten. Maar zonder reads gebruik ik deze play zo goed als nooit.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik heb zelf vanaf nl4 gespeeld (10k handjes maar ofzo though ), dus kan me wel in je verplaatsen denk ik.

groet