[18 mans] 1,5$ 6-handed Q7s push early

• Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Door wizard gehaald en dit bleek een negatieve EV te hebben (iets van -0,2) wat normaal niet erg gunstig is. Maar - met de voor 6handed gigantische blinds in 't vooruitzicht lijkt me dit wel een goede spot om een -EV push te maken.
      Uiteraard is er iets van een bubblefactor, 6-handed met 1 shortere, maar naast die shortie zijn alle stacks twice my size. Als ik door die blinds roll verlies ik de kleine beetje FE die ik nog heb (4,5bb) volledig.
      Opzich moeten de villains nog redelijk tight callen lijkt me door die andere shortie en enkel voor de bb had ik echte vrees.

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      MP2:
      4556
      Hero:
      2780
      CO:
      4520
      BU:
      5329
      SB:
      2105
      BB:
      7710

SnG-MTT $ 1,50 (17 Spelers)
      300/600 No-Limit Hold'em, Ante 50 (6 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105.40920.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is MP3 met Q :club: , 7 :club:
      MP2 foldt,
      Hero raiset met 2130 naar 2730 ((AI)), 3 folds, BB callt

Flop: (6060) K :heart: , K :diamond: , 5 :spade: (2 Spelers)

Turn: (6060) 6 :diamond: (2 Spelers)

River: (6060) 3 :diamond: (2 Spelers)

Final Pot: 6060

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
      Hero toont een pair Koningen (Qc, 7c) --> (Kh, Kd, 6d, Qc, 7c)
      BB toont two pair, Koningen en Tweeën (2h, 2c) --> (Kh, Kd, 2h, 2c, 6d)

BB wint 6060 met two pair Koningen en Tweeën (2h, 2c) --> (Kh, Kd, 2h, 2c, 6d)
  • 5 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Als de stacks anders zitten, is het easy call. Probleem is idd bb met zijn bigstack

Al is als het slechts -0.2 is, dit een prima push lijkt mij. Ik zou het meer -verwachten, al is je hand natuurlijk wel suited
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi Sokzel,

Er zitten nog 17 spelers in het toernooi, dus de bubble is nog steeds redelijk ver weg. Als je deze en de volgende hand foldt, raak je je folding equity kwijt, en ga je dus sowieso met een negatieve edge spelen.

Ik denk dat het dan vrij simpel is, je moet eigenlijk deze of de volgende hand pushen, en dan is deze hand veel beter. Volgende hand zul je gemiddeld een gemiddelde hand krijgen (wel logisch ^^) en deze hand is niet alleen een stuk beter dan gemiddeld, het is ook suited, wat in dit soort situaties nog extra voordeel geeft.

Het feit dat BB een redelijk grote stack heeft is voor mij niet echt relevant, hij wordt immers wel geraakt als hij verliest, en de gemiddelde speler zal hier echt niet zo extreem loose callen (any two of iets dergelijks).

Je hebt iig juist dat hier een -ev$ push goed is, maar ik zou zeggen dat het hier nog wat minder verliesgevend is dan je denkt. Met 5bb's suited Qx pushen vanuit MP3 is vaak genoeg behoorlijk standaard, zeker als je voor cEV speelt. Ik verwacht dat je met deze push gemiddeld ~200-300 chips wint, en omdat je wel redelijk dicht bij itm zit, is dat nog wel -ev$, maar zeker niet zo extreem als je zou denken.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Zitten nog 6 spelers in het toernooi .. was rond de bubble van een 18-mans. Denk ik verkeerd cq. onduidelijk geconverteerd. Veranderd dit dan je uitleg?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      Zitten nog 6 spelers in het toernooi .. was rond de bubble van een 18-mans. Denk ik verkeerd cq. onduidelijk geconverteerd. Veranderd dit dan je uitleg?
      Ja, daar wordt het duidelijk veel slechter van, wat ev$ betreft, omwille van de pragmatische redenen (dat we anders ofwel de volgende hand moeten pushen, wat minder is, ofwel folding equity kwijt raken) moeten we nog wel pushen, maar als het een cEV situatie was geweest, dan was het niet of amper -ev$ geweest, en zoals je het nu beschrijft is het duidelijk een (goede) -ev$ push.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Oké bedankt!