Hoe wordt je een succesvolle pokerspeler?

• KFoster101
      KFoster101
      Bronze
      Ik houd mijn profielwerkstuk (PWS) over poker, met als hoofdvraag:
      Wat is ervoor nodig om een succesvolle pokerspeler te worden ?
      En welke factoren hierbij een rol spelen.
      Wat ik tot nu toe heb: uithoudingsvermogen, kennis, goede tactiek,
      geluk, stamina, rekenvaardigheden zoals (pot) odds & outs etc.

Heb je op of aanmerkingen?
      Laat het me weten!
  • 28 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Zit in de trein, dus kan niet heel uitgebreid antwoorden. Maar haal geluk weg en zet discipline er maar bij. Ook is veel tijd om erin te steken geen overbodige luxe.

Succes!
    • solartje
      solartje
      Bronze
      mindset, goed balans privé/poker, gezondheid, controle over je emoties, volwassenheid, ervaring, BRM, evenwicht tussen studie/grinden/revieuw, multi level thinking, aanpassingsvermogen, leergierigheid, tijd (VEEEL tijd), koppigheid om iets af te werken, vastberadendheid, etc etc

het enige wat je totaaaaal niet nodig hebt is geluk, tenzij je PWS over roulette gaat :D
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Laat geluk maar staan want zonder een beetje geluk zo nu en dan kom je er misschien toch niet...... :tongue:

Belangrijkste factor is : de wil om er tijd in te stoppen.
      Als je gaat pokeren met de instelling "dat doet ik wel even" dan kan je het schudden.
      Je moet er echt tijd in stoppen om te willen leren. Dus de wil hebben om ook hier de artikelen op b.v. deze site te doorgronden. Niet alleen even doorlezen, nee ! Echt studeren en begrijpen wat er staat.

En gewoon heel veel spelen, niet bang zijn om zo nu en dan eens goed op je .... te gaan. Daar hebben we allemaal het van geleerd.

Suc6 met je PWS. Als het klaar is wil ik het wel lezen !
    • RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Heart and commitment
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door embe2011
      Laat geluk maar staan want zonder een beetje geluk zo nu en dan kom je er misschien toch niet...
      Geluk heb je toch niet nodig om een succesvolle pokerspeler te worden?
      Als je 20k handen slecht runt kun je toch nog altijd een uitstekende pokerspeler zijn, en als je 20k handen hot runt kun je nog altijd de grootste donk zijn ever. Dus geluk is hier helemaal geen vereist element. Je wordt nergens goed in door geluk te hebben. Enkel door doorzetting, studie, discipline, kennis, vaardigheden, ect.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Dat ligt er maar net aan wat je onder succesvol verstaat. Als je succes in gewonnen $ meet is een levenslange upswing (veel geluk) succesvol en geluk dus een element.

Als je het maximaliseren van $EV onder succes verstaat, wat het wat mij betreft is, dan speelt geluk geen rol :P
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      je hebt wel geluk nodig :)
      reden is dat iedereen fouten maakt in de opstart van zijn 'carriere' en als het je dan telkens slecht afgaat , dan kom je er gewoon niet :)
      Kijk maar naar hoe bv alex begon , of koen , of ....
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Ja dat klopt.
      Je hebt geluk nodig aan het begin van je carriere omdat je wanneer je direct in een ellenlange downswing zit je de moed maybe verliest en gewoon quit. Maar overall is luck geen bepalende factor of je op lange termijn een succesvolle pokerspeler wordt. Zoals JanJB zegt, hangt het allemaal af van wat je onder "succesvol" verstaat. Ik versta daaronder niet hoeveel $ je wint, maar hoe je skill, kennis, vaardigheden evolueren doorheen de tijd. Op lange termijn zal dit zich sowieso wel in $ bewijzen.

edit:
      Al zul je door rungood en veel profit misschien wel sneller de motivatie vinden om bij te leren en up te moven. Hmm, op die manier kan luck wel bepalend zijn.
    • Nagger82
      Nagger82
      Bronze
      Een goei lief, die er kan mee leven dat ze tegen een standbeeld zit te praten.

Grts Nagger
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Nagger82
      Een goei lief, die er kan mee leven dat ze tegen een standbeeld zit te praten.

Grts Nagger
      dit :D
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      mindset, goed balans privé/poker, gezondheid, controle over je emoties, volwassenheid, ervaring, BRM, evenwicht tussen studie/grinden/revieuw, multi level thinking, aanpassingsvermogen, leergierigheid, tijd (VEEEL tijd), koppigheid om iets af te werken, vastberadendheid, etc etc

het enige wat je totaaaaal niet nodig hebt is geluk, tenzij je PWS over roulette gaat :D

of je bad luck nu in het begin of in het midden of op het einde komt, zal je mindset en vastberadendheid zorgen of je succesvol word of stopt. niet de luckfactor, want die is er longterm gewoon niet (gaat gewoon naar 0 na oneindig veel games) en zonder grote sample kan je niemand echt succesvol noemen
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ja , wat dus maakt dat iemand met geluk het makkelijker kan maken dan iemand die geen gelukheeft :)
      Dus , het doet er toe :)
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Stukje talent zit er ook wel bij
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Stukje grammatica ook
    • Frisekea
      Frisekea
      Bronze
      Niet continu met je koningen tegen azen oplopen.... overkomt mij nogal eens..
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Héél belangrijk: kritiek op je spel kunnen accepteren en er serieus iets mee doen.

Daarnaast uiteraard de genoemde dingen, coachings, serieuze inzet en balans met de rest van je leven en je omgeving.
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      het belangrijkste lijkt mij gewoon op een academische manier kunnen denken.
      Als je kijkt naar succesvolle pokerspelers kunnen ze dat gewoon allemaal.
      En ik denk ook als je dat niet kunt dat je weinig kans hebt om op langere termijn een succesvolle pokerspeler te zijn.
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frisekea
      Niet continu met je koningen tegen azen oplopen.... overkomt mij nogal eens..
      even voor de duidelijkheid. dit moet dus niet in je Proefielwersktuk. Want dit is gewoon onzin.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      OW bijna vergeten !!!

:diamond: geen skype, FB, MSN , gsm, TV etc naast of op je "werk"plek hebben.
      :diamond: grammatica is idd ook belangrijk. als je geen WTFBBQKKNOOBDONKSPEWMONKI kan typen dan heb je geen toekomst :D
      :diamond: een goede levensverzekering hebben, want mensen zullen je veel ziektes toewensen :D OA kanker etc is nogal vrij in de mode.
    • 1
    • 2