NL50, 99 vs aggro reg

• darko163
      darko163
      Bronze
      Deze hand vond ik echt lastig, hier hoor ik heel graag jullie professionele mening over :D :

UTG (limpt) is een 13/12 regular die deze limiet behoorlijk crusht. Hij heeft over 217 handen een AF van 12.00. Hij heeft ook nog 0 keer gelimpt in EP in al die handen. Ik heb geen gegevens over zijn c/r flop.

MP2 is een fish die een dead blind postte (59/29)

Preflop is standaard.

Flop is standaard (c-bet toch), maar dan....de eerste keuze:
      1. fold
      2. call
      3. re-raise

Turn:
      1. fold
      2. raise
      3. call vind ik geen optie.

Achteraf gezien denk ik dat ik hier óf op de flop reraisen tegen deze speler, óf op de turn. Wat representeert hij hier????

Poker Stars, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG+2: $57.80 (115.6 bb)
      MP1: $35.15 (70.3 bb)
      MP2: $23.20 (46.4 bb)
      MP3: $23.75 (47.5 bb)
      Hero (CO): $50.65 (101.3 bb)
      BTN: $18.60 (37.2 bb)
      SB: $50.25 (100.5 bb)
      BB: $20 (40 bb)

Preflop: Hero is CO with 9 9
      MP2 posts BB OOP, UTG+2 calls $0.50, MP1 folds, MP2 checks, MP3 folds, Hero raises to $3, 3 folds, UTG+2 calls $2.50, MP2 folds

Flop: ($7.50) 7 4 2 (2 players)
      UTG+2 checks, Hero bets $5, UTG+2 raises to $12.50, Hero calls $7.50

Turn: ($32.50) 3 (2 players)
      UTG+2 bets $18.50, [color="grey"]Hero ????
  • 5 antwoorden
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Dit is ook wel een erg vreemde spot waar dus ook geen standaard antwoord voor is. Een AF van 12 is wel erg hoog maar kan door het sample nogal afwijken van de werkelijkheid. Het liefste kijk ik hier naar raise cbet stats maar die zul je ook nog niet genoeg hebben.

Heb ik dit niet en ik heb verder geen reads dat hij random spazzed om dit soort boards dan fold ik het liefste de flop. Met een reraise op de flop gaat hij al zijn blufs folden en aangezien je een blufcatcher hebt is een reraise sowieso geen goed plan.

Als je niet van plan bent om te folden op de flop dan kun je de turn ook niet folden en zou ik die ook shippen omdat hij de river niet meer gaat bluffen en je zo je equity beschermd tegen eventuele overkaarten. Enige reden om de turn te folden is als hij veel flops raised om vervolgens op te geven.

Ik laat deze nog even openstaan voor de rest.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Denk dat een speler als dit wel eens heel gemakkelijk AA/KK in zijn range kan hebben in deze spot. Miss heeft ie de laatste paar keren met AA/KK geen actie gehad waardoor hij nu iemand probeert te trappen.
      Vooral met die dead blind die er al ligt vind ik het zeer vreemd dat een aggresieve speler als deze gaat openlimpen

Anyway, deze situatie benader ik als alle andere rare spots die ik voor de eerste keer tegenkom, namelijk dat ik ze de eerste keer zeker wel respect geef. Denk dat het hier niet echt EV+ gaat zijn om proberen te bluffcatchen met een marginale hand
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Dus folden op de flop :)
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      ik neig naar een fold op de flop, ten eerste heb je slechts een overpair en ten tweede weet je dat na het callen van zijn c/r op de flop hij heel veel turns gaat uitkomen met een bet. Het wordt dus een beetje duur omdat je er met je flat op de flop vaak nog niet bent.

Misschien ben ik een nit hoor maar w8 liever op een betere spot.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Het valt te zien denk ik of hij ook op de turn veel verderbet en ook zijn ch/r flop. Als hij op de flop erg agressief is en op de turn eerlijk wordt kan je toch wel call flop en fold turn spelen?