NL10: Raise JJ gevolgt door reraise

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Zie onderstaande hand...

Villain: VP: 39 PFR: 20 3bet: 3.0

Enkele vragen
      Voor de flop nog callen? Zo ja, toch de set meenemen?
      Vervolgens de flop....

Heerlijk...

Wat moet ik doen? Had ik al moeten raisen? Of zoals ik deed checken en
      kijken wat mijn tegenstander doet...

Dan krijg ik een dikke raise....
      Hier gaan bij mij de alarmbellen --> Moet ik nog callen?
      Raist hij zo dik vanwege: protecten AA of KK of misschien nog QQ?
      Bij AK zal hij waarschijnlijk kiezen voor een valuebet? Maybe 3/4 pot ivm de flushdraw?

Bedankt alvast voor de reacties!

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools[/url] Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager[/url] - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software[/url] Suite.

CO: $11.25 (112.5 bb)
      BTN: $1.85 (18.5 bb)
      SB: $10.10 (101 bb)
      BB: $12.21 (122.1 bb)
      Hero (UTG+1): $10.19 (101.9 bb)
      UTG+2: $11.71 (117.1 bb)
      MP1: $10 (100 bb)
      MP2: $24.48 (244.8 bb)
      MP3: $9.54 (95.4 bb)

Preflop: Hero is UTG+1 with J J
      Hero raises to $0.35, 3 folds, MP3 raises to $1.20, 4 folds, Hero calls $0.85

Flop: ($2.55) T J Q (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $2.55
  • 4 antwoorden
    • LaptopGrinder
      LaptopGrinder
      Bronze
      Ik denk dat hij hier inderdaad protect met AA of KK en ik zou hier dan de flop ook enkel callen, de turn checken en zodra hij raised shoven.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop kan je eigenlijk wel folden hoor. 3% 3bet daar lig je iig op achter en je raist dan nog UTG en zal meer respect krijgen. Je kan dan denken 'hmm ik ga setminen' maar dan moet je gemiddeld 8$ ofzo winnen in elk hand dus das ongeveer elk hand allin komen. Dat zie ik niet gebeuren, als hij QQ ofzo heeft en er komt A high board etc.
      Daarom fold ik preflop

Je flopt een set. Zijn range is ongeveer JJ+, AQ+. Dus in feite lig je niet op erg veel handen voor, maar wel meer als de helft vd combo's. Ik vind dit wel een erg moeilijke of je hier moet raisen of niet, want hij kan AA/KK nog steeds folden als hij wat slim is. Als er nog een klaver komt is het nog niet zo erg want wanneer heeft hij 2 klavers? Enkel iets als AK en AQ clubs maja das zo goed als niks. Daarom denk ik dat een call op de flop toch nog het beste is (maar het is nipt imo). AF/WTSD stats zijn wel handig. En dan ch/call je all the way best denk ik, tenzij het board paired want dan win je van AK. :)

Hier leer ik wss wel wat bij van de coach hehe
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Preflop zou je inderdaad best folden tegen iemand die zo weinig 3bet. In 3bet pots kan je ipv van de call 20 regel, de call 12 regel (ongeveer) hanteren, en dat heb je hier ook niet. Daarnaast zit je ook nog OOP...dus een fold is hier beter.

Maar goed, je flopt een set en dan is het natuurlijk de vraag hoe je het geld erin krijgt. Ik sluit me wel aan bij Farma wat betreft de range, maar niet wat betreft de call.

Waarom? Een :club: zal niet echt gevaarlijk zijn, maar het kan wel de actie stoppen. Daarnaast is een A of een K ook niet even prettig. (als er een A valt dan gaat KK niks meer betalen).

Ik zie hier dus geen reden om te slowplayen maar ik wil het geld op dit board in het midden krijgen. AQ betaalt nog, AA/KK betalen ook nog en als hij AK heeft dan ben je niet drawing dead.
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Darko!

Bedankt voor het evalueren voor de hand...

Preflop idd wegwezen met JJ! (Dit blijft toch een zeer lastige hand om te spelen!)

Op de flop dus reraisen om het geld erin te krijgen!

@ Farma --> Aggressiefactor was 1.9 (laag)
      en WTSD 24 (51)
      Totaal handen: 187