<10 BB issues

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      hey

ik heb onlangs in enkele mtt's enkele lastige spots meegemaakt waar ik nog maar 5-8 BB had. Ik weet dat je op dit moment het er zo vlug mogelijk moet inkrijgen maar hier waren enkele problemen.
      Een voorbeeld: (late stage 30 to bubble ofzo) Villain had 20 BB stack en raised naar 4x, heb read dat dit altijd hoge A-x zijn of high pairs en ik krijg handen zoals A-6, A-4, A-8 en KJ, kQ types. Met mijn zeer kleine stack wil ik deze handen er inkrijgen maar moet je deze folden omdat je weet dat je in 95 % van de gevallen beat bent of call je toch?
  • 3 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      wacht gewoon op first in spots.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Een voorbeeld: (late stage 30 to bubble ofzo) Villain had 20 BB stack en raised naar 4x, heb read dat dit altijd hoge A-x zijn of high pairs en ik krijg handen zoals A-6, A-4, A-8 en KJ, kQ types. Met mijn zeer kleine stack wil ik deze handen er inkrijgen maar moet je deze folden omdat je weet dat je in 95 % van de gevallen beat bent of call je toch?
      Je moet niet kijken in hoeveel % van de gevallen je beat bent, maar hoeveel % je hebt tegen hun range. Als hij alleen raiset met goede azen of medium/high pocket pairs, dan weet je dat handen als A4,A6,A8 hooguit 30% equity gaan hebben. Dus moet je gaan kijken wat je pot odds zijn. Typisch ga je maar kunnen callen dan als je stack echt wel heel klein geworden is en je in de BB zit.
      Zoals Liessens zegt, kun je beter zelf als eerste all-in gaan, omdat je dan nog fold equity hebt. In die zin is het beter all-in te gaan met 27o op de button dan te callen met A6.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Positie en of je first in bent en dergelijke zijn denk ik toch echt enorm belangrijk... het ligt er ook wel aan of en hoe groot de antes zijn. Ik kan me toernooien herinneren waarin ik vrijwel dood was maar door drie of vier keer vanuit positie een shove te maken alsnog FT heb gehaald als chipleader. Je bent sneller boven jan dan je denkt dus ik denk dat je in die situatie toch beter Ax kunt neerleggen (tenzij je tells hebt dat villain er van alles in gooit).