Hallo donks,

Ik ga maar is een blogje pennen over mijn donkavonturen op 10 nl. Ik speel al jaren poker maar ben uiterst ongemotiveerd wat grinden betreft. De nieuwe vage Belgische wetgeving draagt ook niet bepaald bij tot mijn motivatie.

Anyways ik ben 27 jaar oud , werkloos , binnenkort braafjes een cursusje volgen zodat ik het jaar nadien de tamzak kan uithangen in de bibliotheek. Duf saai maar lam jobke.

Poker dus. Speel al lang . Jaar of 4. Eeerste jaar echt serieus gespeeld. Jaren nadien enkel als ik zin had zonder een doel voor ogen. Kon best wel eens een honderdje stortten en dezelfde avond er doorjassen omwille van een drang naar entertainment. Ben wel een belezen speler. Kijk massa's video's. Denk dat k bij schatting ondertussen toch al vlotjes 200 uur aan vids op trainingsites heb doorploegd rofl. Bekijk dagelijks ook massa's hand histories maar zelf grinden? HO MAAR.

Soit heb zo'n 6 maanden lang bij een vriend gewoond en dagelijks speelden we wat op zijn account ( foei foei) . Niet multiaccounten dus haters :) . Hij speelde relatief weinig en ik ging nooit naar de les en speelde toen continu. Was toen op een gegeven moment een 50 nl reg, games waren supereasy toen en iedereen was rotslecht. Ik was gewoon minder slecht dan hen rofl.

Leuk geld om samen met m'n kameraad wat mee te feesten hehe

Goed , onlangs maar eens wat poen op poker 770 gezwierd. Ben daar 10 nl beginnen spelen , zoals gewoonlijk draai ik een bedroevend volume en nog erger ik run als paardenstront. Stoort me niet echt , ik ben verbazend gelaten als ik slecht run maar misschien zal ik toch even een tipje van de sluier lichten voor mensen die ook op microstakes spelen en een schouderklopje nodig hebben.

7 k handen ( rofl) deze maand . Run iets van een 7 buy ins below ev. en heb preflop nog een stuk of 4 coolers gehad tegen spazzy spewy megafishies. eindscore 2 buy ins down. M'n winrate had dus gewoonweg belachelijk hoog kunnen zijn maar soit kan niet echt zeggen dat het me boeit. tel daar nog 1 idiote misclicks voor stacks bij en 1 gruwelijk slechte play en voila een lekkere rollercoaster ontvouwt zich op je grafiek.

Games zijn zeker veel moeilijker geworden vind ik maar verbaas me toch nog vaak over de regs en hun debiele pre en postflop plays. Als je vandaag wat afweet van 3 bet ranges , de occasionele 4 bet bluff en wat degelijk postflop game in je hebt kan je toch zwaar shippen hoor.

Raad dan ook iedereen aan zich eens te verdiepen in postflop betting lines die je wil nemen in 3 bet pots. Denk dat ik zonder m'n hyperaggro preflop spel de schade nooit zo had weten te beperken.

Nadeel aan veel 3 bet pots spelen is de hoge variance en je moet bereid zijn om voor stacks te spelen en je reads te volgen ook al vliegen er veel big blinds in de pot.

Ik ga in de toekomst eens wat 3 bet dingetjes posten , ben eens benieuwd hoe anderen er op reageren.

Toen ik zo'n halfjaar semi-serieus grindde heb ik echt 2 gruwelijk eeuwig durende swongs meegemaakt ( multitablede toen tussen 16 en 20 tafels 6 u per dag ofzo) en kon er echt razend van worden rofl. Heb echter nooit echt wild getilt maar wel veel van die suboptimale plays . Verborgen sluimerende tilt zeg maar. Goed onlangs dus terug begonnen , voor de lol, maar wel serieuze attitude als ik speel. Gewoon omdat het spelletje boeiend is en blijft.

Heb op m'n trainingsite een audio dingetje beluisterd van zo'n 8 uur om je mentaal sterker te maken als speler. Werkt uitstekend wel verschrikkelijk saaie troep tenzij je wel van die zen shit troep houd. Moet toegeven het werkt echt.

na een kutvenerverende sessie waar ik weer gigantisch below ev rundde. Toch nog even deze hilarische hand voor jullie.

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($10)
CO ($7.84)
Button ($13.44)
SB ($10.30)
Hero (BB) ($12.72)
UTG ($10.15)

Preflop: Hero is BB with K, 10
2 folds, CO bets $0.30, Button calls $0.30, 1 fold, Hero raises $1.10, CO calls $0.90, Button calls $0.90

Flop: ($3.65) 4, 10, 6 (3 players)
Hero bets $2, 1 fold, Button raises $12.24 (All-In), Hero calls $9.52 (All-In)

Turn: ($26.69) 7 (2 players, 2 all-in)

River: ($26.69) Q (2 players, 2 all-in)

Total pot: $26.69

Results:
Button had 9, 8 (straight, ten high).
Hero had K, 10 (one pair, tens).
Outcome: Button won $25.64

woordje verplichte uitleg bij deze hoogst onorthodoxe situatie. De CO is een regfish en ik 3 bet nu eenmaal als een echte spazzer omdat regfish A) vaak folden B) vaak gek worden als je hen herhaaldelijk 3 bet en als counterstrategy gaan check folden op C bets. ATM machines lol. C) omdat ik KT preflop niet kan flatten en ik hou van een wijde 3 bet range omdat ik gemerkt heb dat regs zich er slecht aan aanpassen. KTs zou hier wel beter spelen maar goed. whatever blockers tegen AK KK , KQs en TT . goed genoeg voor een lagtard als mij.

De BTN is gewoon redelijk ok , grote winner tot zover maar wsl runt die gewoon hot maar heb wel een edge op hem omdat hij teveel fancy plays tegen me gebruikt en ik hem herhaaldelijk heb ge owned postflop lol.

De call van de BTN verontrust me niet. Ik verwacht dat de BTN hier misschien met JJ overcalled pre maar meer wsl is ie aan het setminen of heeft hij iets wat hij niet graag wil 4 betten zoals AQ en een hoop connected suited stuff. Het is zo een van die heroes die suited connectors teveel value geven in 3 bet pots. Vooral tegen mijn range is dat erg dom.

Ik ben een squeeze monky en hij zou dat moeten weten. Ik ben zeker dat hij geen AA KK heeft omdat de CO zo sterk lijkt na mijn 3 bet te flatten met een speler achter zich en dan had ie wel gebackraised.

flop T94 met een overheerlijke flushdraw. Ik leid de flop omdat sjah ik heb toppair weee en de CO z'n range zou hier nogal oprecht moeten spelen postflop. Tegen de CO zou ik snapfolden als hij de poen erin krijgt als ie flat fold ik elke turn die me niet verbeterd. Goed de CO fold. De BTN instashoved.

Lelijk denk je dan , was het ook maar z'n range leek me hier superzwak om 2 redenen. Hij is een competente reg en zijn shove verteld een zwak verhaal want waarom zou hij dat in deze spot doen. Ofwel heb ik overpairs en schuif ik de poen in het midden. ofwel heb ik air/draws en zou hij toch graag nog een bet zien.

Enigste bekommernis van me was dat hij misschien Jacks of QQ had en mijn preflop range erg wijd is en dat hij beseft dat ik wel eens wat equity op dat bord geflopt zou kunnen hebben en zijn hand wil beschermen tegen overcards + flushdraws.

Vaak hoor je coaches zeggen ' ja maar JJ+ 3 betten ze hoor' Absoluut maar als je een squeeze monky achter je hebt en een redelijk tighte speler voor je is het niet van de pot gerukt om te geloven dat hij misschien JJ QQ heeft maar deze niet durft te backraisen voor stacks tegen de nittige CO. AA KK zie ik hem ALTIJD backraisen wanneer de ( zwakke) nit mijn squueze called. De slechte nit zie ik hier wel nog afstacken met jacks ofzo mocht de BTN hier pre backraisen voor stacks. Denk ook dat de BTN dat beseft.

Als hij sets , grote overpairs zo speelt op de flop is ie dom omdat hij al mijn blufs en zelfs mindere draws zo om zeep helpt en laat folden ( bijv babyflushdraw) en het enkel erin krijgt tegen goeie overpairs ( QQ KK AA) en een vette draw zoals AKs AQs. Tegen mindere flushdraws zou hij superveel equity hebben met sets + een redraw voor een full house dus als hij me laat betten en zelfs al valt er een vervelende flushcard kan ie spelen voor stacks zonder probleem tegen mijn range. Ik acht het ook mogelijk dat ie hier AKs AQs AJs of iets als 89s voor een vetgave combodraw had kunnen hebben en me van een hand als JJ QQ wil pushen. Denk echter niet dat hij me vaak krediet geeft voor sterke megapairs in deze spot , des te meer een reden om niet te shoven tenzij je goeie equity hebt en me op een range zet die hij kan laten folden waartegen hij flipt of minder equity heeft.

Betsizing : zonder arrogant te willen doen , ik zie mensen eens ze wat creatiever worden in hun spel vaak veel te groot betten in soortgelijke spots ( is me zelf ook al vaker overkomen) . Het is erg slecht en ongebalanceerd en heeft geen enkel voordeel. Sterker nog je bent haast commited to the pot als je hier echt groot bet tenzij je pure air bet die niks equity heeft .Als ik hier relatief klein bet ( beetje minder dan half pot denk ik ) doe ik dat altijd met mijn hele valuerange/bluffrange al zal ik hier natuurlijk niet vaak compleet bluffen tegen 2 spelers waarvan er 1 echt wel redelijk goed is postflop.

Een kleinere bet kan ook iemand z'n range manipuleren. Je nodigt de relatief goede laggy button uit om hier een play te maken. Dit doe ik natuurlijk niet superbewust het is haast een automatisme om hier niet gigantisch te betten maar het helpt dat je ergens in je achterhoofd beseft wie je echt niet wil callen ( de CO in dit geval) en wie eventueel nog wel ( de BTN). Eens ik mijn C bet maak denk ik niet mee rover de CO z'n hand na , hij is toch beresterk als hij niet fold en spendeer ik onmiddelijk mijn tijd aan de BTN en wat ik ga doen als ie bijv shoved of flatcalled.

5 seconden even zuchten ogen rollen en tegen jezelf zeggen ' ach ja let's dance monky' en de herocall maken. 75% equity en lekker op m'n bek. . Wsl is het een genie in de trend van ' deze move lijkt zo sterk , ik ga een set reppen of een groot overpair' terwijl het echt op niets slaat zelfs in een 3 way 3 bet pot tegen een lichte squuezer als mezelf zou je al die handen moeten flatten. Mijn eindconclusie ' meh JJ QQ of gewoon een maf geflopte draw' . naar mijn gevoel op dat moment door de nogal zieke table dynamics was vooral dat hij draws zo speelde in deze spot of echt een hand als 99 in een ( bijna) bluff veranderd had Had wel een smile toen ie het erin jaste met een gutshot. Van die 7 k handen vond ik deze zowel lollig als heel boeiend. Hopelijk vond je het ook een lollerd

tot de volgende sessie collega donks