NL50, KK vs raise turn

• darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Villain is een 13/11 regular met 40% fold to 3bet. Hij gaat maar 15% naar de showdown. Zijn AF is 2.95.
      Hij foldt 50% tegen c-bets op de flop en 0% in een 3bet pot (over 1.3k handen).

Preflop en flop zijn standaard lijkt me.

Op de turn twijfel ik tussen check/raise (om hem nog te laten bluffen) en bet.

Wat is hier het beste?

Poker Stars, $0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BB: $20.50 (41 bb)
      UTG+2: $38 (76 bb)
      MP1: $79.95 (159.9 bb)
      MP2: $134.55 (269.1 bb)
      MP3: $13.75 (27.5 bb)
      CO: $50.55 (101.1 bb)
      BTN: $24.35 (48.7 bb)
      Hero (SB): $59.55 (119.1 bb)

Preflop: Hero is SB with K K
      4 folds, CO raises to $1.25, BTN folds, Hero raises to $4, BB folds, CO calls $2.75

Flop: ($8.50) Q 6 T (2 players)
      Hero bets $6, CO calls $6

Turn: ($20.50) 7 (2 players)
      Hero bets $12.50, CO raises to $40.55 and is all-in, [color="grey"]Hero ?
  • 8 antwoorden
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Allereerst zou ik het preflop groter maken, zeker tegen iemand die toch niet fold op 3bets. OOP maak ik het meestal 3.5-4x, wat meer richting 4x als ze zo klein openen.

Tegen iemand die zo weinig fold op 3bets en cbets kun je inderdaad wel eens turns gaan checkraisen omdat hij vaak marginale handen of floats heeft.
      Als hij behind checked zou ik de river zlef betten omdat hij dan vrijwel altijd een marginale hand met showndown value heeft.
      Zelf betten is hier ook goed omdat hij nogal wat Qx handen in zijn range kan hebben die hij anders misschien behind checked en waar hij mogelijk wel 3 straten mee afbetaald.
      Veel verschil zal het dus niet maken met de informatie die je nu hebt.

As played call je de turn omdat je tegen zijn relatief wijde range vaak genoeg goed zal zijn. Hij kan hier goed AQ shippen SB vs CO.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door sjengfred
      Allereerst zou ik het preflop groter maken, zeker tegen iemand die toch niet fold op 3bets. OOP maak ik het meestal 3.5-4x, wat meer richting 4x als ze zo klein openen.

Tegen iemand die zo weinig fold op 3bets en cbets kun je inderdaad wel eens turns gaan checkraisen omdat hij vaak marginale handen of floats heeft.
      Als hij behind checked zou ik de river zlef betten omdat hij dan vrijwel altijd een marginale hand met showndown value heeft.
      Zelf betten is hier ook goed omdat hij nogal wat Qx handen in zijn range kan hebben die hij anders misschien behind checked en waar hij mogelijk wel 3 straten mee afbetaald.
      Veel verschil zal het dus niet maken met de informatie die je nu hebt.

As played call je de turn omdat je tegen zijn relatief wijde range vaak genoeg goed zal zijn. Hij kan hier goed AQ shippen SB vs CO.
      AQ gaan zijn hier echt zelden shippen imo... Waarom zou je shippen als reg? daar ben je niks mee. Ze callen AQ wel gewoon
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      idd preflop groter 3betten !!!

Wat zijn jou stats vanaf de SB als jij hier wijd 3bet dan zou ik hier AQ vanaf CO zeker wel gaan shoven voor value van KQ,QJ en QT (allemaal handen die ik wel 3bet vanaf de SB tegen een CO open
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      idd preflop groter 3betten !!!

Wat zijn jou stats vanaf de SB als jij hier wijd 3bet dan zou ik hier AQ vanaf CO zeker wel gaan shoven voor value van KQ,QJ en QT (allemaal handen die ik wel 3bet vanaf de SB tegen een CO open
      Darko gaat zelden 3betten in de SB met QJ en QT. QT heeft je beat btw. En waarom zou je raisen tegen QK? Dan krijg je geen value?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Wat betreft de preflop betsize...mijn standaardsize is bet * 3 + 1BB. Dus als hij opent naar 1.50, dan maak ik er standaard 5$ van.

Volgens die regel had het hier 4.25 moeten zijn dan...maar hoe groot maken jullie het dan?

Ik weet niet precies wat mijn stats op dat moment aan die tafel waren. Kan ik dat nog terughalen? (denk het niet he)
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Iemand die zo loose terugspeelt zal ook een loosere valuerange hebben. Ik zal de vraag omdraaien, als je hier KK gaat folden, wat call je dan nog?

Ik denk dat het op FR tegen veel villians inderdaad een fold is omdat ze hier altijd TT of QQ hebben. Maar als iemand maar 40% fold op 3bets wordt die range wel wat wijder, zeker in blinds versus late.

Een standaardsizing heeft iedereen, maar je moet ook bereid zijn deze aan te passen aan je tegenstander en zijn opensize.

Zo 3bet ik OOP 3x tegen iemand die 4bb opent, 3.6x tegen iemand die 3bb opent en 4x tegen iemand die 2.5bb opent. Als iemand veel fold kun je deze sizing wat kleiner maken (en je blufrange groter), als iemand weinig fold maak je de sizing groter (en je valuerange groter).

Over die stats, weet niet of dat kan in HEM.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Tuurlijk begrijp ik dat zijn range wijder is maar dit zegt toch niks over het feit dat zijn range om de turn mee te raisen wijder is?
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Nee maar als hij een nadenkende speler is zou hij die range wel moeten vergroten. Als hij namelijk weinig fold op 3bets om vervolgens postflop heel tight af te stacken verbrand hij geld door zoveel 3bets te callen. Je kunt dan wijd 3betten en vaak gaan barrelen.