[180-mans] AA, 3 K's op board

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PokerStars - $2.28+$0.22|10/20 NL (9 max) - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (LP): 1,500.00
      CO: 1,185.00
      BTN: 1,400.00
      SB: 1,480.00
      BB: 1,420.00
      UTG: 1,500.00
      UTG+1: 355.00
      MP: 1,990.00
      MP+1: 2,670.00

SB posts SB 10.00, BB posts BB 20.00

Pre Flop: (30.00) Hero has A:club: A:spade:

UTG calls 20.00, fold, fold, MP+1 calls 20.00, Hero raises to 140.00, fold, fold, fold, fold, UTG calls 120.00, MP+1 calls 120.00

Flop: (450.00, 3 players) K:spade: 3:spade: K:club:
      UTG checks, MP+1 bets 180.00, Hero calls 180.00, fold

Turn: (810.00, 2 players) K:heart:
      MP+1 bets 360.00, Hero calls 360.00

River: (1530.00, 2 players) 8:spade:
      MP+1 bets 620.00, Hero raises to 820.00 and is all-in

3e hand in een 180man.

Pre-flop std raise.

Op de flop donkt villain, moet ik hem gelijk het respect geven voor die K en folden? Ik besluit te callen, om me niet te isoleren tegen de K, maar blufs erin te houden.

De turn brengt een derde K, wat een goede kaart is voor mij, want de kans op een K in zijn hand is nu kleiner. Hij bet weer uit, wederom call ik om bluffs erin te houden.

Op de river bet hij weer en begin ik twijfelen, maar heb ik niet meer het idee dat ik nog kan folden en callen om bij verlies 200 over te houden zie ik ook niet zitten, dus gooi ik alles erin.

Benieuwd naar mening van andere.
  • 14 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      alles goed behalve dat laatste zinnetje om bij verlies nog 200over te houden. Ik zou dan ook gewoon callen met 200kan je nog steeds winnen
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Vind dat je de hand perfect speelt, op de preflop sizing na. Maak het 100 totaal en is super.

Verder denk ik dat je de river altijd voor value kan shoven. Er zijn genoeg lagere Fullhouse combo's die jou af kunnen callen, je laat hier value liggen als je river alleen callt.

nh
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      alles goed behalve dat laatste zinnetje om bij verlies nog 200over te houden. Ik zou dan ook gewoon callen met 200kan je nog steeds winnen
      Mijn redenatie was misschien niet optimaal, maar als je callt ga je er toch vanuit dat je wint, dus dan wil je die laatste 200 er ook nog in krijgen?

Oorspronkelijk gepost door PtiiiPtaaa
      Vind dat je de hand perfect speelt, op de preflop sizing na. Maak het 100 totaal en is super.

Verder denk ik dat je de river altijd voor value kan shoven. Er zijn genoeg lagere Fullhouse combo's die jou af kunnen callen, je laat hier value liggen als je river alleen callt.

nh
      Dankje, maar preflop open ik naar 4bb+1bb/limper ( bet ik alsnog 1bb te veel :P ). Doe jij de 1bb/limper niet of open je standaard 3bb?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Nier perce als je 620/2100procent van de tijd wint, call je.

Als je 50procent van de keer wint, als hij die 200bijcallt(doet hij niet met random bluffs)

Er zit dus wel degelijk verschil in. Je zou ook kunnen pushen, maar dan moet je hem dus al heel hoop zwakkere range geven dan bij call.

Verder is in een 180man bij level 1. 5bb +1bb/limper echt niet slecht. Je range is namelijk ubertight
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      ik shove pre hehehe
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Als je dit wil gaan folden verdien je wel een klein beetje kletsjes:D .

Ik snap echt niet wie hier op de river nog zou kunnen folden. Je gaat de nut fh folden omdat je denkt dat hij Kx heeft?

Hij kan hier perfect any pocket zo aan het spelen zijn.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Preflop raise size is prima, het feit dat je 2 callers krijgt is een bewijs. Zolang mensen blijven callen mag je het zo groot maken als je maar wil.

Op de flop al folden gaat natuurlijk helemaaaal nergens over en snap niet goed dat je het overweegt.
      Callen is inderdaad prima om bluffs en zwakkere handen erin te houden. Ook turn call je om dezelfde reden. Je hebt nu trouwens echt wel de nuts.

Daarom is de river callen ook helemaal geen optie.

Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Mijn redenatie was misschien niet optimaal, maar als je callt ga je er toch vanuit dat je wint, dus dan wil je die laatste 200 er ook nog in krijgen?
      Standaard fout die veel gemaakt word dus ben blij dat ik je er kan vanaf helpen.
      Als je callt is dat altijd met odds dus moet je altijd maar x keer winnen om een goeie call te maken. Call je 300 om een pot van 600 te winnen hoef je maar 1 keer op de 3 te winnen. Als je zelf geld in de pot steekt bij 0% fold equity, moet je minstens 50% keer de pot winnen om het profitable te maken.

Hier kan je de river echter prima shoven vind ik. Er zitten volgens mij genoeg slechtere handen in de range nog.

Er is in deze hand ook niet zoveel in ranges nagedacht vind ik. Zo zijn het aantal Kx handen in zn preflop range toch wel beperkt en is de kans op PP dan weer veel hoger.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Op de flop al folden gaat natuurlijk helemaaaal nergens over en snap niet goed dat je het overweegt.
      Snap het nu ook niet zo, toen misschien iets te gekleurd er naar gekeken, omdat ik de uitkomst wist.

Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Standaard fout die veel gemaakt word dus ben blij dat ik je er kan vanaf helpen.
      Als je callt is dat altijd met odds dus moet je altijd maar x keer winnen om een goeie call te maken. Call je 300 om een pot van 600 te winnen hoef je maar 1 keer op de 3 te winnen.
      Vaak denk ik dan bam allin! Alles of niets! Terwijl ik ook wel weet dat ik nog terug kan komen als ik 200 overhoud.
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Preflop raise size is prima, het feit dat je 2 callers krijgt is een bewijs. Zolang mensen blijven callen mag je het zo groot maken als je maar wil.
      [ ] Sample.

Maar ben het wel met je eens dat het op de micro's wel kan.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door PtiiiPtaaa
      [ ] Sample.

Maar ben het wel met je eens dat het op de micro's wel kan.
      ik size kleiner omdat ze te vaak folden met deze sizing
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ik ook. Gewoon 3BB +1 per limper. Alhoewel je op de micro's hier nog wel value uitkrijgt is het net zo handig het gewoon direct 'goed' aan te leren. Je sizing is voor alle handen waarmee je raised gelijk neem ik aan, als je postflop een edge hebt wil je de pot dus ook weer niet te groot maken preflop (in dit geval maak je hem natuurlijk liefst zo groot mogelijk pre, maar dat doe je niet met je hele range :P )
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Ik raise pre iets kleiner, .
      Ik denk dat je ze te vaak laat folden met die sizing wat obv zonde is als je AA hebt. :tongue:

Preflop raise size is prima, het feit dat je 2 callers krijgt is een bewijs.

Dit vind ik persoonlijk nogal een vreemde redenering aangezien je een actie obv niet kunt beoordelen adhv 1 resultaat.

Voor de rest is dit een supereasy calldown imo.
      River kan call/shove beide denk ik.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ja sorry jongens, ik moet het natuurlijk een beetje anders verwoorden.
      Wat ik natuurlijk bedoel is zolang je toch callers krijgt je prima deze sizing kunt aannemen, of het zelfs nog groter mag maken.

On a side note: Angst om geen preflop calls te krijgen met AA, en het daarom kleiner maken kan soms echt wel lelijker uitvallen dan je denkt, als je nadenkt over hoe dit exponentieel de pot zal verkleinen op flop-turn & river.

Als je echter denkt dat ze te vaak folden kan je inderdaad wat kleiner isoleren.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Std sizing uit de 180mans video's van DonBartos en ik heb nou niet het idee dat ik constant maar folds krijg met deze sizing.