A9 on a paired flop. 1.5$ 18s

• CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Edit: Zag net dat dit geen blubble spot was. Dus dit had een easy call moeten zijn. Weet niet hoe ik erbij kwam dat ik op een bubble spot zat, want met die mindset heb ik deze hand gespeeld. Niet goed opgelet waarschijnlijk. Toch geïnteresseerd naar een evaluatie indien dit toch een bubble situatie was geweest.

Lang getwijfeld of ik moest folden of callen hoodzakelijk door de bubble factor. Ga er zowiezo vannuit dat ik niet tegen JJ+ aankijk, dan had ik preflop all tegen een 3-bet/shove aangekeken.
      Geen flush draw, mogelijk pusht hij hier een straight draw (8Tof QT) ook handen als KJ, QJ, JT, J9, T9, 89 , 99 (die hij preflop niet heeft ge3bet). Ik vermoed niet dat hij zijn stack op een bluf erin gooit. Ik lig dus ver voor of ver achter, met mi nog altijd een grotere kans dat ik voorlig tegen zijn range. Weet alleen niet precies hoe ik de bubble factor hier in rekening moet brengen?

Oh ja op mijn blog maakte Bierpokkel de opmerking dat hij met een J voor value zou flatcallen, maar op 1.5$ zie ik toch niet zoveel villians voor value spelen.

Poker Stars, $1.32 Buy-in (100/200 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 5 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: 1,510 (7.6 bb)
      BTN: 3,060 (15.3 bb)
      Hero (SB): 3,705 (18.5 bb)
      BB: 3,340 (16.7 bb)
      MP: 3,260 (16.3 bb)

Preflop: Hero is SB with A 9
      3 folds, Hero raises to 450, BB calls 250

Flop: (900) 9 J J (2 players)
      Hero bets 495, BB raises to 2,385, Hero folds

Results: 1,890 pot
      Final Board: 9 J J
      Hero mucked A 9 and lost (-945 net)
      BB showed 8 9 and won 1,890 (945 net)
  • 3 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      b/f is altijd slecht ofwel c/c ofwel b/c.

Maar zo is het sowieso slecht gespeeld. Zo verander je je hand in bluff?

Verder indien het bubble zou zijn.

Dan kan je ofwel gewoon preflop pushen(kan anders ook). Is altijd ruim profitabel en zoveel value zit er hier ook weer niet in raise, maar als je vertrouwen hebt in je postflop spel/edge. Dan is minraise hier ook zeker goed.

Indien het bubble is zou, ik hier gewoon c/c spelen op de flop om zo pot onder controle te houden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi Carlytuur,

Deze hand hebben we tijdens coaching besproken. Ik herhaal hier voor de vorm nog even de punten:

We zitten niet op de bubble, dus we spelen vrijwel alleen maar voor cEV. We kunnen hier dan ook zeker preflop gewoon raisen, zoals je doet, ik zou naar 500 raisen, een rond getal geeft normaal gesproken meer folding equity (zie maar in de supermarkt, daar is niks rond geprijsd, omwille van de folding equity die de supermarkt daarmee t.a.v. haar klanten zou genereren.

Als je hier echter preflop raised, dan moet je deze flop nooit opgeven. De vraag is namelijk, wat hoop je te floppen, als je zelfs op deze flop opgeeft?

Je zult hier zeker actie krijgen van elke 9 en elke j, plus QT, hoewel bij QT de vraag is of villain dat raised (ik wel, maar de meeste spelers spelen draws passief).

Het feit dat villain een 9 en een J kan hebben, maakt al dat je hier zeker 50% van de tijd goed zit (tegen bijna elke 9x lig je immers voor). Omdat je door de pot odds maar iets meer dan 35% kans te winnen nodig hebt, is dit dan een easy call op de flop. De bet vind ik zelf wel goed, omdat een c/r juist tegen zwakkere handen (zoals ehm, ik noem maar iets geks, 89o) folding equity genereert, en dat wil je natuurlijk niet.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      en c/c helemaalnicks voor potcontrol. Al denk ik persoonlijk ook wel dat ik gewoon Bet/broke ga