kq su in 3bet pot

• Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Tege onbekende speler waarvan ik weet dat hij geen reg is.
      Hij rept niks dus besluit een move te make.
      Wou de river shove maar nu hij blockbet twijfelde ik of ik genoeg fe zal hebben.

Wat denk jij erwin?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$1/$2 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      SB:
      $350.05
      BB:
      $245.75
      MP2:
      $261.50
      MP3:
      $259.80
      CO (Hero):
      $207.65
      BU:
      $200.00

Preflop: Hero is CO with Q, K.
      MP2 raises to $4.00, MP3 folds, Hero calls $4.00, BU raises to $18.00, 2 folds, MP2 calls $14.00, Hero calls $14.00.

Flop: ($57) 7, 4, 7 (3 players)
      MP2 checks, Hero checks, BU checks.

Turn: ($57) 5 (3 players)
      MP2 bets $27.05, Hero raises to $56.00, BU folds, MP2 calls $28.95.

River: ($169) J (2 players)
      MP2 bets $26.00, Hero raises to $133.65(All-In), MP2 calls $107.65.

Final Pot: $436.3.
      Results follow:

Hero shows a pair of sevens(Q K).
      MP2 shows two pairs, sevens and fives(5 Q).

MP2 wins with two pairs, sevens and fives(5 Q).
  • 3 antwoorden
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      Wordt over gesproken in mijn blog, dus kan weg hiero.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Oh ja ik heb hem in jouw blog gezien en zie hem nu pas hier ^^.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Voor de mensen die het interessant vinden, hierbij de discussie op deze hand van heel veel mensen:

Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      ik zou T folden omdat hij erg vaak een pocket/sc heeft en ofwel nuts heeft ofwel een klein overpairtje (midpair). En als ie echt slecht is zal ie geen van beide echt willen gaan folden imo (zeker niet op minraise maar is wss ter voorbereiding op R shove).

R is het wel echt duidelijk dat ie echt een klein overpairtje heeft ofzo, of een 4/66. Zou hier echt in zn PTR kijken hoe dikke station t is, of hij ooit op een R shove gaat folden. N normaal iemand wel maar een dik slechte station niet :)
      Oorspronkelijk gepost door sjengfred
      Met wat voor idee call je 89s preflop OOP op een 3bet, dat kun je toch nooit profitabel spelen of denk je daar anders over?
      Oorspronkelijk gepost door Gamblewhitme
      Oorspronkelijk gepost door sjengfred
      Met wat voor idee call je 89s preflop OOP op een 3bet, dat kun je toch nooit profitabel spelen of denk je daar anders over?
      Zijn 3bet range was zo groot dat ik moest 4 bette of flatte. Wou niet 4bette omdat hij licht zal shove. Tis lastig spele oop maar soms heb je geen keus anders wordt je echt overlope.
      ik zou T folden omdat hij erg vaak een pocket/sc heeft en ofwel nuts heeft ofwel een klein overpairtje (midpair). En als ie echt slecht is zal ie geen van beide echt willen gaan folden imo (zeker niet op minraise maar is wss ter voorbereiding op R shove).

R is het wel echt duidelijk dat ie echt een klein overpairtje heeft ofzo, of een 4/66. Zou hier echt in zn PTR kijken hoe dikke station t is, of hij ooit op een R shove gaat folden. N normaal iemand wel maar een dik slechte station niet :)
      Had weinig info en geen tijd voor ptr. Zoals hij speelde gaan 80% van de spelers folde op shove omdat hij nooit een pair hoger als 1010 heeft + hij blockbet river wat de shove easy maakt voor mij. Het hoeft hier minder als 50% van de kere te lukken om het plus ev te late worde dus lijkt mij prima spot.

Had alleen niet verwacht dat hij zo fishy zou zijn.
      Ja als je eenmaal op de T eraan begonnen bent en het overduidelijk is dat ie weak is moet je as played sowieso de R shoven (als je geen verdere reads hebt een geen tijd voor ptr). Vraag me alleen af in hoeverre je hieraan moet beginnen op de T als je nog geen super goede reads op de speler hebt :) Jij rept ofc ook erg narrow..
      Klopt, ik rep narrow en hij rept niks. Als zoiets gebeurt ben ik snel geneigd tot moves.
      Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      ik vind dat je wel een erg dunne range rept. 44, 55 en misschien 7x eigenlijk.
      vind zn call wel slecht tho, want op zn slechts turn jij je 66 oid in een bluf en daar verliest hij ook al van
      Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
      Ik vind eigenlijk dat hij narrow rept en jij helemaal niks rept hier. Als je 7x/44/55 hebt zou de beste play voor jou zijn om te flatten en niet om te minraisen.. Villain heeft hier vaak een zwakke hand of air o.i.d. waardoor raisen hier met 7x/44/55 gewoon zonde is en daar gaat hij ook wel vanuit.

Als je hier een move wilt uithalen zou ik de turn flatten en de river eventueel een move maken. Dan represent je veel beter een echte hand. Bovendien kun je nog een bet callen/zelf valuebetten wanneer je een Q/K hit.

Deze lijn ziet er heel spewy uit.

Ik zie echt geen probleem met de turn floaten als je denkt dat hij weinig heeft.
      Ik vind eigenlijk dat hij narrow rept en jij helemaal niks rept hier. Als je 7x/44/55 hebt zou de beste play voor jou zijn om te flatten en niet om te minraisen.. Villain heeft hier vaak een zwakke hand of air o.i.d. waardoor raisen hier met 7x/44/55 gewoon zonde is en daar gaat hij ook wel vanuit.

Als je hier een move wilt uithalen zou ik de turn flatten en de river eventueel een move maken. Dan represent je veel beter een echte hand. Bovendien kun je nog een bet callen/zelf valuebetten wanneer je een Q/K hit.

Ik zie echt geen probleem met de turn floaten als je denkt dat hij weinig heeft.
      Ben het eens met je float verhaal met river move, dan heb ik meer fe en kom ik sterker over.

Snap alleen niet waarom ik niks rep, ik kan toch makkelijk minraise op de turn om het geld er makkelijk in te krijge op de river. Want hij kan ook de river naar me toe checke zodat ik hem nooit al in krijg?

En hoezo rept hij narrow? Hij neemt toch een bullshit line aan die uit zoveel troep bestaat? Hoezo vind je dat narrow?

Ben het eens met je float verhaal met river move, dan heb ik meer fe en kom ik sterker over.

Snap alleen niet waarom ik niks rep, ik kan toch makkelijk minraise op de turn om het geld er makkelijk in te krijge op de river. Want hij kan ook de river naar me toe checke zodat ik hem nooit al in krijg?

En hoezo rept hij narrow? Hij neemt toch een bullshit line aan die uit zoveel troep bestaat? Hoezo vind je dat narrow?
      Nou zoals ik al zei, ik denk dat je vaak met 7x/44/55 (oftewel je valuerange in dit geval) zou flatten op de turn omdat hij een grote bluffrange heeft en een narrow valuerange (vandaar narrow :) ). Als je daar minraised geeft ie al zijn bluffs op wat natuurlijk prima is, maar met zo een minraise ziet het er in mijn ogen heel erg blufferig uit omdat je je gehele valuerange meestal zou callen op de turn.

Je kunt altijd wel redenen verzinnen waarom hij zou denken dat je hier sterk bent maar de standaard play zou zijn in zijn ogen dat je hier zou flatten als je sterk bent. Je haalt namelijk toch geen value uit hem als hij niks heeft dus kun je beter nog wat bluffs in zijn range houden door te callen en bovendien zal hij nog een redelijk percentage van de keren de river betten (zeker met zijn valuerange wat ook meestal 7x is) en kun je alsnog besluiten te shoven. Als hij river checkt heeft hij niks en had je toch niet meer value gehaald (tenzij hij river check/shipt ldo).

Dus wat ik bedoel met hij rept narrow is dat hij een kleine valuerange en een grote bluffrange heeft en dan heeft een raise van jouw kant geen zin. Beter even een river zien, zorgt er ook voor dat je je eigen equity nog wat beschermt in het geval je een Q/K hit op de river.

Nou zoals ik al zei, ik denk dat je vaak met 7x/44/55 (oftewel je valuerange in dit geval) zou flatten op de turn omdat hij een grote bluffrange heeft en een narrow valuerange (vandaar narrow :) ). Als je daar minraised geeft ie al zijn bluffs op wat natuurlijk prima is, maar met zo een minraise ziet het er in mijn ogen heel erg blufferig uit omdat je je gehele valuerange meestal zou callen op de turn.

Je kunt altijd wel redenen verzinnen waarom hij zou denken dat je hier sterk bent maar de standaard play zou zijn in zijn ogen dat je hier zou flatten als je sterk bent. Je haalt namelijk toch geen value uit hem als hij niks heeft dus kun je beter nog wat bluffs in zijn range houden door te callen en bovendien zal hij nog een redelijk percentage van de keren de river betten (zeker met zijn valuerange wat ook meestal 7x is) en kun je alsnog besluiten te shoven. Als hij river checkt heeft hij niks en had je toch niet meer value gehaald (tenzij hij river check/shipt ldo).

Dus wat ik bedoel met hij rept narrow is dat hij een kleine valuerange en een grote bluffrange heeft en dan heeft een raise van jouw kant geen zin. Beter even een river zien, zorgt er ook voor dat je je eigen equity nog wat beschermt in het geval je een Q/K hit op de river.
      helemaal duidelijk erwin :)

het narrow gedeelte had ik verkeerd begrepe :facepalm:
      ben nog aant lere he dusjah...

maar bedankt voor de uitgebreide info want dit soort spots zullen wel vaker voorbij komen in sh.

dus ik zal ze goed moeten leren :f_love: