[9/10 mans] TPTK tot aan de river...

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      IPoker, $1 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 10 Players

CO: 1,500 (75 bb)
      BTN: 1,560 (78 bb)
      SB: 1,480 (74 bb)
      Hero (BB): 1,500 (75 bb)
      UTG: 1,500 (75 bb)
      UTG+1: 1,500 (75 bb)
      UTG+2: 1,460 (73 bb)
      MP1: 1,500 (75 bb)
      MP2: 1,500 (75 bb)
      MP3: 1,500 (75 bb)

Preflop: Hero is BB with K A
      6 folds, CO raises to 80, 2 folds, Hero calls 60

Flop: (170) 8 K 8 (2 players)
      Hero bets 120, CO calls 120

Turn: (410) 5 (2 players)
      Hero bets 280, CO calls 280

River: (970) Q (2 players)
      Hero checks, CO bets 700, Hero raises to 1,020 and is all-in, CO calls 320 and is all-in

Results: 3,010 pot
      Final Board: 8 K 8 5 Q
      CO showed K Q and won 3,010 (1,510 net)
      Hero mucked K A and lost (-1,500 net)

Op de river wist ik niet hoe ik moest spelen omdat ik schrik had voor een flush, maar ik vond dat ik de hand niet meer kon wegleggen.
      Deze hand goed gespeeld (op tilt op river na) of wat kan er beter? Toch gewoon wegleggen?
  • 6 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      1river raise is sowieso slecht.

Verder preflop lijkt mij wel mooi. Je wilt niet afstacken met AK en zo houd je handen die je dominate in zijn range(zoals hier het geval is).

Flop lijkt mij mij donkbet zinloos. Zo laat je enkel zijn gemiste handen folden. Dan kan je hem beter c/c spelen. Dan is pot even groot en blijven zijn bluffs in zijn range. Echter met de flushdraw+uit positie, wil je misschien eerder voor een c/r gaan. Op deze limieten is dit minder een voordeel, maar op hogere limieten, zal je ook minder geloofd worden met een c/r hier.

As played, moet je denk ik wel folden op de river. Wat called hij hier 2barrels down immers.

8x, flushdraw, KQ, AK zelf misschien en af en toe eens een KJ of KT

Wat bet hij hier op de river 8x, flushdraw, KQ. KJ en KT checked hij happy behind en AK bet hij meestal wel uit, denk ik.

Je krijgt hier zeker met die grote bet, nooit de odds en hebt dus easy fold.
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Dus eigenlijk OOP passiever spelen? op flop dacht ik er ligt een flushdraw ik moet mijn hand beschermen, maar fout gedacht dan? gewoon c/c tot aan river en daar gewoon wegleggen?

Ok thnx!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Zeker op de flop moet je hem laten leaden. Normaal probeer ik het dan asap erin te krijgen, maar 75bb deep is dit nogal moeilijk, dus denk dat ik bijna 3x ga check/callen als ik niet improve.

En als hij ergens niet bet, dan zou ik wel initiatief overnemen omdat je gewoon een leuke hand hebt! :p
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      En wat zou je dan doen op die river? Een bet van 700 gewoon callen als je nog maar 1000 hebt vind ik dan wel een bizarre play, niet?
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Heel simpel. Voor bet te callen, moet je 700/2370 juist zitten voor bet te raisen, moet je 1/2van zijn calls goed zitten(random bluffs fold hij nog). Dus moet je veel vaker goed zitten. Dit laatste is hier nooit het geval en in dit geval eerste ook niet.

300chips is nog steeds equity en best wel veel nog. Als je het goed uitspeelt, fish gaan altijd slecht terug spelen op zo'n shortstack.
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Hi Kennethjeu,

Pre kun je zeker 3betten, omdat de raise vanaf de CO komt. Er zullen nogsteeds veel slechtere Azen pre callen. bovendien is je hand sterk genoeg om voor stacks te spelen tegen een CO raise range.

as played, laat de OR zelf c-betten om zijn bluffs er in te houden. Maar na de bet moet je wel raisen. Veel handen uit zijn range zullen de turn namelijk behind checken. Tussenpaartjes en slechte K's. Bluffs barrelen meestal niet echt door in SNG.
      Op een C/r gaan redelijke K's ws toch niet foldn, dus je mist geen value. Je moet je stack erin zien te krijgen tegen 2nd best handen hier als K9s-KQ, flushdraws en TT-QQ oid.
      Ik zou dus raisen naar ongeveer 300 en afstacken waar mogelijk. Het is niet heel waarschijnlijk dat je tegenstander een 8 speelt, maar dan nog, daartegen ga je gwn broke.

Turn is fine

River is worst possible. En de Q en een club... De meest waarschijnlijke handen hebben nu gehit, KQ en flushdraws. Verder liggen er geen gebuste draws, dus kans op bluff is ook erg klein.

Eerlijk gezegd denk ik dat je veel vaker tegen 8x, KQ, flush aanzit dan een KJ/KT, die de river op een slecht bord groot valuebet.

Overigens zou ik je redenatie asap over boord kieperen over die laatste 300 chips ;)