Q8 freeplay tegen aggro-whale

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Er zat terug een villain aan tafel die geheel in de kerstsfeer cadeautjes aan het uitdelen was: 100% VPIP, 33% PFR over een 30-tal handen. Superaggressief postflop: AF3.2, aggression freq ongeveer 80% op elke streat.

SB is rock pf btw, passief postflop.

Villain re raised mij op flop: op zich niet vreemd gezien hij superaggressief is. Raisen vind ik echter overplayed. Ik call dus en besluit om turn te check callen no matter what. Idem op river.

Wat denken jullie van deze line? In het algemeen, hoe pak je die aggro-vissen best aan?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($4.06)
      Hero ($10)
      UTG ($20.58)
      UTG+1 ($10)
      CO ($16.48)
      BTN ($20.24)

Dealt to Hero Q:spade: 8:club:

fold, fold, fold, BTN calls $0.10, SB calls $0.05, Hero checks

FLOP ($0.30) 5:club: 7:club: 8:diamond:

SB checks, Hero bets $0.22, BTN raises to $0.44, SB folds, Hero calls $0.22

TURN ($1.18) 5:club: 7:club: 8:diamond: 2:diamond:

Hero checks, BTN bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($2.18) 5:club: 7:club: 8:diamond: 2:diamond: 4:club:

Hero checks, BTN bets $0.20, Hero calls $0.20
  • 6 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nh imo. Als hij de river pot vind ik het echt nog moeilijk omdat de draw ook is aangekomen dus dan is de fold wel fine.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Je bent eigenlijk quasi zeker dat hij gaat betten op de flop, dan ga ik toch eerder voor de potcontrole van 3keer c/c.

Als hij soms toch behind zou durven checken, is deze line goed
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      ik zou hier inderdaad enkel c/c spelen als je heel zeker weet dat hij de flop gaat betten...want je wil hier natuurlijk geen free card geven.

Verder vind ik de hand prima gespeeld. Je wil de pot graag onder controle houden en dit is een goede line hiervoor.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hoe weet je zeker dat hij gaat betten? Ik denk dat hij op zo een board net veel minder graag zal betten :)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Thanks Darko voor de comment.

Heb nog wel enkele bijkomende vragen:

1. Stel dat ik Q7 had in deze spot, speel ik dan hetzelfde?
      2. Stel dat ik Q8 heb maar dat de board A-5-8 is. Speel ik dan 3x check-call op villains bet?
      3. Stel dat river een K is, call ik dan nog op de river bij pakweg een 1/2 pot bet van villain?

Heb namelijk moeite tegen zo'n overdreven aggressieve villains die je eigenlijk amper op een hand kan zetten. Is het dan rendabel om middle pair te downcallen? Want blijven wachten op een TPTK hand is misschien niet de beste tactiek, of toch?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat zijn inderdaad lastige spots hoor, waarbij je nooit zeker kan zijn of een calldown goed is.

1. hier zou ik Q7 folden tegen de flopraise, ik zou Q7 eigenlijk überhaupt al niet betten op deze flop. Dus dat is voor mij gewoon c/f tenzij je verbetert.

2. op een A-5-8 board speel ik ook gewoon c/f. De kans dat iemand een A heeft is gewoon best groot en je wil ook niet gewoon downcallen aangezien turn en river vaak overcards op jouw pair zullen brengen. Dat lijkt me wat te light.

3. als hij een AF van 80% heeft op elke straat (wel over een degelijke sample) dan kan je op de river ook wel callen omdat er nog heel veel blufs in zijn range zullen zitten. Heeft hij die K gehit...pech, hij zou zonder die K ook wel gebet hebben dan.