Nl25-Kt

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1572956
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BB: $24.22
      UTG: $13.91
      UTG+1: $3.56
      UTG+2: $35.29
      MP1: $34.81
      MP2: $7.28
      Hero (CO): $25.00
      BTN: $25.35
      SB: $25.00

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with K :club: T :heart:
      5 folds, Hero raises to $0.75, BTN calls $0.75, SB calls $0.65, 1 fold

Flop: ($2.50) 5 :club: A :club: J :club: (3 players)
      SB checks, Hero bets $1.75, BTN raises to $6.16, SB folds, Hero ???

Weer een handje tegen een redelijk unknown iemand, hij ziet er wel een goede speler uit tot nu toe.
      Dat blijkt ook uit zijn raisesize die me de odds niet geeft. Wat doe ik hier? Kan ik nog callen? Want mijn hand is zeker wel face-up toch?
  • 6 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik zou het er echt wel ingooien met nutflushdraw en gutshot.
      Zijn raise betekent nog absoluut niet dat hij een set of een flush heeft. Als je enkel callt heb je niet veel implieds odd wanneer de flush komt en zit je nog steeds uit positie. Als je shovet heb je wel nog FE.

Tegen JJ,55, AJ, AQ, AT, 8c9c, 9cTc, QcTc heb je nog altijd 40% en je riskeert 22,5$ om 32$ te winnen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      nl.pokerstrategy.com
      Board: 5cAcJc
      Equity Winst Split
      MP2 38.78% 38.78% 0.00% { KcTh }
      MP3 61.22% 61.22% 0.00% { JJ, 55, AJs, QcTc, AJo }

Dit is zijn range volgens mij. Had gaat hier AK ofzo echt niet raisen multiway. Het is een redelijke goede speler tot nu toe.. Zeker geen fish

Om te shoven heb ik 44% nodig. Shoven is dus -EV volgens mij. QcTc zit zelfs vaak niet in zijn range want hij was ook vrij tight tot dan toe.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Als je zeker bent dat hij altijd callt en altijd een superhand heeft is het inderdaad lichtjes -EV. Maar ik vind het wel goed voor je image. Als je dan wint tegen een set, laat je hem tilten, ook zullen ze denken dat je altijd pusht en drawt en je makkelijker afbetalen.

Je moet ook niet te rap denken dat een speler goed is als je maar 50 handjes hebt. Soms zien de stats er correct uit maar spewen ze, maken ze grote fouten postflop etc. etc. Ik ben ook niet overtuigd zijn dat hij hier altijd zeer sterk is. Jouw cbet toont bijvoorbeeld zwakte: Mocht je protecten met een sterke hand, dan had je hier potsized gebet. Dus een goede speler (waar jij van uit ga, lol ;) ) zal jou hier al proberen weg te bluffen.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      dit soort boards is idd goed aanvalbaar, maar daar wil ik t niet over hebben.

shoven hier zal idd lichtjes EV zijn in een vacuum, maar t zal nooit oerslecht zijn als je 44% hebt tegen zon nutsy range die je geeft.

idd, t probleem aan een call is dat je hand faceup is en dat je actie dood is op een club, maar met een nutdraw+gutshot is je equity gewoon goed en door zelf met draws broke te gaan, kan je tegenstander fouten maken met zijn made hands (mensen hebben gewoon problemen met aggressie, en equity+aggressie is daarom zelden slecht vooral omdat t ook de actie op je goeie handen verhoogt).

that being said ga ik hier geen ultranits afbetalen ^^ maar sommige mensen zullen hier fouten met 2nd nutdraws (KhQc bijv, wat wss alsnog ahead is maar ook al dood had kunnen zijn))
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      ik schuif het er hier zonder probleem in.

ik haal 55 hier uit zijn range een goede speler gaat hier niet preflop setminden op de btn tegen een co open.

jj zie ik ook niet in zijn range want die 3bet een goede speler gewoon voor value preflop.

Wat zijn de stats van de sb? misschien flat hij hier een sc in de hoop dat sb ook mee called.

Je hebt dus meer dan genoeg equity door het wegvallen van set combo's
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oke dankjewel iedereen! Ik had hier gecalled en hitte de turn niet, daar shovede hij...

Foutje dus :) .