Nl5 Kq

• LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Hallo allemaal, misschien wat feedback voor me, dit is de eerste hand die ik post, hoop er wat van te leren!

Ik krijg KQo in MP2, ik open-raise 4BB, BU called. Op de flop gelijk 2 pair, ik bet nog eens 0,20 cent , bijna halve pot.
      Nu called BU mij weer, ik zet hem hier op een flushdraw of een straight draw, nu komt er op de turn een kaart waarmee beide draws gemaakt kunnen zijn, de ruiten 10.
      Mijn gedachte was, wanneer ik nu check dan voelt hij zwakte en bet hem sowieso en moet ik folden, dus ik bet nog eens de halve pot 0.45 cent en BU raist mij naar 1.20, ik besluit nog 1 keer te callen, ik heb overigens ook nog 4 outs naar de nuts. Op de river komt de harten 5 en ik besluit te check-callen. Hij had overigens ook nog maar 0.33 cent, niet echt handig dit had ik niet eens gezien, maargoed, iemand suggesties en heb ik mijn hand goed gepost?

Groeten Rik!

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:

MP2 (Hero) = ($5.08)
      MP3 = ($2.06)
      CO = ($10.54)
      BU = ($1.93)
      SB = ($2.09)
      BB = ($2.16)
      MP1 = ($4.83)

Preflop: Hero is MP2 with K :heart: , Q :spade: .
      MP1 folds, Hero raises to $0.20, 2 folds, BU calls $0.20, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.47) Q :club: , 3 :diamond: , K :diamond: (2 players)
      Hero bets $0.20, BU calls $0.20.

Turn: ($0.87) T :diamond: (2 players)
      Hero bets $0.45, BU raises to $1.20, Hero calls $0.75.

River: ($3.27) 5 :heart: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0.33, Hero calls $0.33.

Final Pot: $3.93.

Results follow:

BU shows a straight, ace high(A :spade: J :spade:) .
      Hero shows two pairs, kings and queens(K :heart: Q :spade:) .

BU wins with a straight, ace high(A J).
  • 4 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      kq off gewoon folden preflop.. ik weet niet wat voor speelstijl je hanteert, maar als je gewoon tight agressive speelt, kan je deze preflop al folden in mp2.

as played: flop bet ik hier 0.35 - 0.40$, omdat het board vrij drawy is. 0.20 is sowieso te weinig!. als je hier op de flop 0.40 bet, is de pot op de turn 1.27$ en schuif ik het er gewoon in, gezien zijn stacksize.. als je hier 2/3 op de turn bet heeft villian misschien nog 0.50$ behind op de river en aangezien je hem geen gratis river wil geven, schuif ik het er hier in op de turn.. :)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey Rik,

Welkom op het forum en bij de handjudgings.
      Ben zelf geen handjudge, maar loop hier geregeld rond om zelf ook bij te leren.

Ik heb de resultaten van je hand even in een spoiler gezet. Normaal zien we graag dat mensen de resultaten weglaten, omdat die er niet toe doen. Het gaat om hoe de hand gespeeld is, en niet om de hand die je tegenstander uiteindelijk precies blijkt te hebben.
      Tevens kan het tonen van het resultaat de mening van lezers en de handjugde beïnvloeden, en dat is nooit positief, omdat daardoor de adviezen kunnen gaan indruisen tegen de optimale play.

Vriendelijk verzoekje dus om volgende keer dat je een hand post het resultaat ofwel in een spoiler te zetten, of geheel weg te laten.

Voor meer info over converteren van je handen: ziehier :) .

Gr,
      Orodin
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Bet de flop en turn groter voor value en protection, de river kan je ook nog wel (block)bet/fold spelen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Hoi en welkom op de handjudgings :)
      Goed dat je de weg naar hier hebt gevonden , hopelijk kan je hier wat leren :)
      Over de hand:
      Preflop kan je idd folden , openen kan ook maar tis aan de loosere kant :)
      Op de flop moet je zoals eerder gezegd veel groter betten omdat hij allerlei draws kan hebben waar je tegen value wil halen :)
      Op de turn kan je dan gewoon allin gaan :)
      Zoals je nu speelde denk ik dat bet turn ook prima is , al moet het wel weer groter .
      als hij dan raised ga ik wel folden gezien ik hem dat niet zo vaak met mindere handen zie doen :)