Railen

• Delorge0070
      Delorge0070
      Bronze
      Hoi jongens,

laatst h

eb ik nog een blog van een pokerspeler gelezen,

daarin stond iets over railen van handen, en hij zat nog in het toernooi (las ik in zijn blog)

nu vraag ik me af wat dat is, en waar dat voor is?
  • 8 antwoorden
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Delorge0070
      Hoi jongens,

laatst h

eb ik nog een blog van een pokerspeler gelezen,

daarin stond iets over railen van handen, en hij zat nog in het toernooi (las ik in zijn blog)

nu vraag ik me af wat dat is, en waar dat voor is?
      Live meekijken als hij bijvoorbeeld een toernooi aan het spelen is.
    • Delorge0070
      Delorge0070
      Bronze
      Hoi bedankt voor je reactie,

ja maar toch het wordt gepost (direct) en wat is het nut daarvan?

stel je voor dat een speler in dat toernooi ook de rails forum in de gaten houdt, zo krijgt hij dan meer informatie, is dit niet een beetje cheaten?
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      De meeste spelers zullen niet meteen iedereen het hele toernooi laten railen. Daarnaast zullen ze vaak alleen mensen via Skype uitnodigen waardoor ze zelf een aardige selectie kunnen maken van de mensen die hun railen. Hiervoor gebruiken ze vaak een Joinme, mikogo of teamviewer sessie.

edit: typo's
    • Delorge0070
      Delorge0070
      Bronze
      Hmm oke bedankt voor de reactie´s

ik vind dit toch wel een beetje cheaten, maar ja het kan ook aan mij liggen
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Zolang degene die meekijken niet in het toernooi zitten niet. Je kun er juist een hele hoop van leren, live discuseren over handen (wat je anders achteraf doe), de railers voelen de gameflow beter aan waardoor de discussie zich op een wat hoger niveau kan afspelen. De meeste zien het als een leermiddel.
      Als je dit als cheaten zou zien zou een coach hier op PS met een live coaching ook aan het cheaten zijn, wat zeker niet het geval is.
    • Delorge0070
      Delorge0070
      Bronze
      Aha,

oke bedankt voor je reactie,

nu zie ik railen wel met andere ogen aan :D

thanks ;)
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
      Zolang degene die meekijken niet in het toernooi zitten niet. Je kun er juist een hele hoop van leren, live discuseren over handen (wat je anders achteraf doe), de railers voelen de gameflow beter aan waardoor de discussie zich op een wat hoger niveau kan afspelen. De meeste zien het als een leermiddel.
      Als je dit als cheaten zou zien zou een coach hier op PS met een live coaching ook aan het cheaten zijn, wat zeker niet het geval is.
      Dus jij vindt het live met meerdere mensen discussieren over handen die op dat moment gespeeld worden geen cheaten?

Twee weten meer dan 1 ;)

Of de affaire met Hastings, Townsend en Cole South die alle HHs die ze tegen Isuldur1 hadden gespeeld, uitwisselden en analyseerden, om zn leaks op te sporen; vind je dit cheaten?
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Gericht om 1 persoon te kunnen beaten, zou je kunnen zien als cheaten. Net met welke intentie je het railen doet. Als je met 2-3 personen je eigen handen gaat analyseren om het in het geheel, als speler, beter van te worden vind ik geen cheaten nee. Anders zijn, zoals eerder aangegeven, live coaching ook een vorm van cheaten.